Tilauskoodin syöttö jää jumiin sivulle

ilkkatuomas
ilkkatuomas Viestejä: 17 Enthusiast
editoi toukokuu 2023 kohteessa F-Secure Internet Security


Ostin kahden vuoden F-Secure Total -lisenssin 5 laitteelle. Koodi saapui tänään PDF:ssä s-postiin. Minulla on jo olemassaoleva lisenssi 5 laitteelle, kirjauduin tilille ja koitan syöttää tilauskoodia.

Syötettyäni koodin valitsen Continue jonka jälkeen saan viestin "Your subscription code is valid. Do you want to renew your Total subscription?"

Tässä kohtaa painan "Accept" tottakai mutta sivu jää lataamaan loputtomiin. Se on ollut minulla auki jo yli 20min, näyttää lataavan, kaikki napit harmaana mutta mitään ei tapahdu. Kokeillut useimmilla eri selaimilla ja jää aina samaan kohtaan jumiin.

Mitä tehtävissä? Aito lisenssi ostettu, F-Secure tili sanoo että hyvä homma, tällä mennään mutta sitten jää jumiin juuri ennen kuin saa lisenssin käyttöön?

Liitän tähän kuvakaappauksen kohdasta missä jumissa.


Hyväksytty vastaus

  • ilkkatuomas
    ilkkatuomas Viestejä: 17 Enthusiast
    Vastaus ✓

    okie, eli tämä homma nyt selvä. Tuki taisi olla ruuhkaantunut Black Friday jälkeen mutta online chat olikin saatavillä tänään (tämä oli juuri se mitä kaipailin ja olen iloinen että sellainen myös löytyy, oletin hetken aikaa että puhelin oli ainoa tukimuoto).. anyway..


    Ratkaisu: Olin yhteydessä online chat -tukeen ja selvisi että syy miksi tuotekoodin ei mennyt järjestelmästä läpi oli se että tilillä oli jo keskeneräinen automaattiuusintamaksu kesken. Tämä uusintamaksu jää aika herkästi auki mutta koska olin sitä ilmoituksen saatuani kerran klikannut oli se käytännössä jonossa odottamassa maksun hyväksyntää. Ratkesi sillä että tuki perui tämän keskeneräisen maksun joka sitten salli minun ottaa käyttöön tuotekoodi ja lisäaikaa lisenssiin. Nyt pelaa. Kiitos tuelle avusta!

Vastausvaihtoehdot

  • ilkkatuomas
    ilkkatuomas Viestejä: 17 Enthusiast

    turhauttavaa on se että F-Securen puolelta ei minkäänlaista ohjeistusta miten toimitaan tälläisessä ongelmatilanteessa. Olen ollut asiakas monta vuotta ja tuote on erinomainen mutta ette voi olla tosissanne että tuki koostuu puhelinnumerosta johon soittaa? Täytyy varmaan myöhemmin tänne alkaa soitella mutta tämä on aivan äärimmäisen tehotonta hommaa.. roolipelataan tämä tilanne:

    Jonotuksen jälkeen....

    Soittaja: Hei, ostin lisenssin ja nyt se ei toimi blaah blaah

    Puhelintuki: Okei onpa jännä, annapa eka kasa henkilötietoja tässä puhelimen kautta jotta päästään alkuun

    Soittaja: blaah blaah nimi, sposti en tiedä mitä kaikkea ennen kuin päästään edes alkuun

    Puhelintuki: Katsotaan se lisenssi, joo on tämä ihan validi ja pitäisi toimia, onpa jännä että ei toimi. Oletko kokeillut eri selaimella?

    Soittaja: (kill me)

    Tässä vaiheessa varmaan kaikki saannut jo tarpeekseen tästä roolileikistä ja ei olla vielä saatu mitään uutta tietoa. Kyllä lisenssin pitäisi toimia. Ei, se ei toimi nyt.

    Ja nyt ainoa vaihtoehto on laittaa viestiä tänne yhteisöporttaaliin mikä, hienoa että se täällä on mutta tämä ei vastaa asiakastukea. Eli miten tässä nyt pääsis eteenpäin asiassa jossa asiakas ostanut tuotteen jonka pitäisi toimia mutta nyt ei vaan sitten toimi?

  • ilkkatuomas
    ilkkatuomas Viestejä: 17 Enthusiast

    ja tähän vielä että kokeiltu nyt kaikilla näillä:

    Käyttöjärjestelmät: Windows sekä Macbook

    Selaimet: Chrome, Firefox, Safari

    ja tarkistanut ettei ole mitään ad-blockereita käytössä tässä tilanteessa. kaikki ne on pois päältä sivulle.

  • ilkkatuomas
    ilkkatuomas Viestejä: 17 Enthusiast

    nyt kokeiltu myös kännykällä (iOS) koska miksi ei ja sielläkin voin vahvistaa että jää jumiin lataamaan kun yrittää ottaa koodin voimaan ja klikaa "Accept". Eli nyt kokeiltu: Windows, Macbook, puhelin (iOS). Selaimet: Chrome, Firefox, Safari. Ei ad-blockereita. uskallan aika rohkeasti nyt väittää että vika ei ole käyttäjän puolella vaan F-Securen.

Tämä keskustelu on suljettu.
Hinnoittelu ja tuotetiedot