Total kehitystoive ja VPN ongelma MacOS/iOS

Macos
Macos Viestejä: 2 Observer

Uusi Total meni vähän huonompaan Macilla ja iOS:lla verrattuna vanhoihin erillisiin ohjelmiin.

VPN jumittelee nykyään aika paljon. Yhteys alkaa toimia todella hitaasti ja jumiutuu yleensä lopulta. Tämä etenkin Espoon palvelimen kanssa. Olen vaihdellut IKE versioiden välillä, mutta ei merkitystä. VPN myös poistettu profiilista ja määritetty uudelleen. Ei vaikutusta. Olisiko vielä jotain mitä kokeilla? Puhelin 13 Pro iOS 16.5. Puhelin usein 5G tai kuituyhteydessä kiinni, mutta ei pitäisi olla itse yhteydessä vikaa kun yhteys alkaa toimia heti kun VPN katkaistaan.

Macillä taas toivoisin, että valikkopalkin tilapalkissa näkyvässä F-Securen logossa olisi jokin merkki kun VPN on päällä/pois päältä. Vähän niin kuin vanha Freedome ilmoitti. Lisäksi siitä logosta klikkaamalla olisi hyvä kun pääsisi suoraan salasanaholviin. Nyt ohjelma pitää käynnistää ensin ja päävalikosta siirtyä salasanoihin. Myös Macilla VPN tuppaa jäämään vain yhdistetään tilaan eikö ikinä yhdisty. Käytössä uusin Ventura.

Ok_Kim

Vastausvaihtoehdot

• Ok_Kim
    Ok_Kim Viestejä: 1 Observer

Pitääkö vanha Freedome deletoida nyt kun tuli uusi Total tilalle? Mulla vaihtelee Macin valikkopalkissa vahnha Freedome, joka ei enää näytä olevan käytössä, ja uusi Total, josta ei tosiaan heti näe onko se käytössä vai ei.

Saattaa olla, että en vain ole huomannut käyttöohjeita miten olisi pitänyt toimia uuden version asentumisen jälkeen, tai sitten sellaisia ei ole tullutkaan?

• Macos
    Macos Viestejä: 2 Observer

En ole varma pitääkö poistaa, mutta itse poistin ja laitoin Totalin tilalle kun kerran kasaa kaikki toiminnot saman ohjelman alle. Freedom toimi kyllä Macillä hyvin, mutta uudessa vähän yhteys ongelmaa, mitä Freedomen kanssa ei ollut.

Freedomessa tosiaan näkee ikonista onko vpn päällä, Totalissa ei. Totalissa pitää painaa kuvaketta, että näkee statuksen.

Totalissa ei pääse myös salasanaholviin pikakuvakkeesta/ikonista (kuten id protectiossa pääsi) vaan nyt tulee avata appi ensin ja sieltä valita holvi.

Ok_Kim