F-Secure 19 - Password vault autofill-toiminto saatavilla vain Firefoxille

Valinnat
ilkkatuomas
ilkkatuomas Viestejä: 17 Enthusiast
editoi syyskuu 2023 kohteessa F-Secure Total

Hei,

Päivitin juuri uuteen F-Secureen jossa kaikki kolme appia yhdessä. Hieno homma!

Kaikki muu toimii hienosti mutta uuden appin kautta Password Vaultin autofill toiminto on tuettuna vaina Firefoxille. Tämä on loistava toiminto joka oli tuettuna kaikille olennaisille selaimille vanhassa ID Protection -ohjelmassa.

Toivoisinkin että lisää selaintukea olisi tulossa pikaisesti. Ehdin jo poistamaan vanhan ohjelman ja nyt vaikuttaa siltä että toiminto ei ole enää minulle saatavilla. Tämänkaltainen toiminto pitäisi olla saatavilla heti, varsinkin kun vanhassa versioissa se jo toimi! Toivon ettei sitä tarvitse odottaa kauan.

Oli kiva saada sähköpostiin ohjeistusta uudesta versiosta, kuinka se päivitetään mutta on vaikea käsittää että ohjeistatte siirtymään uuteen versioon jonka jälkeen käy ilmi että uudessa versiossa on vähemmän toimintoja kuin ennen. Olisi kiva kuulla enemmän siitä mitä nyt voi odottaa aikataulun kannalta, milloin esimerkiksi tätä selaintukea lisätään.

P.S MacOS-käyttöjärjestelmä myös käytössä ja en esim edes näe Safaria listalle autofillille vielä. Voiko tukea odottaa?


Hyväksytty vastaus

  • Firmy
    Firmy Viestejä: 1,784 Community Manager
    Vastaus ✓
    Valinnat

    Hei @ilkkatuomas @Zebbo

    Kiitos paljon viestistäsi! Halusin ilmoittaa sinulle, että uudessa F-Secure Total -sovelluksessa on automaattitäytön ominaisuus, joka tukee Google Chromea, Mozilla Firefoxia ja Microsoft Edgeä. Kuitenkin annetun kuvakaappauksen perusteella näyttää siltä, että vaihtoehto on harmittomana. Tämä johtuu todennäköisesti siitä, että sinulla ei ole Google Chromea asennettuna tietokoneellesi tai Google Chromen versio voi olla vanhentunut. Älä huoli, se on helppo korjata! Asenna vain Google Chrome tai päivitä se uusimpaan versioon, sitten käynnistä F-Secure Total -sovellus uudelleen. Jos ongelma jatkuu, yritä käynnistää tietokone uudelleen.

    Brave-selaimen ominaisuuden tukemisesta olen pahoillani, mutta sitä ei tällä hetkellä tueta F-Securella. Voit löytää lisätietoja tästä linkistä: https://community.f-secure.com/fi/discussion/comment/132041#Comment_132041

    Lisäksi halusin ilmoittaa, että macOS-alustan Safarin automaattitäyttöominaisuutta ei vielä tueta. Voit kuitenkin käyttää sitä Google Chromessa ja Mozilla Firefoxissa: https://help.f-secure.com/product.html#home/total-mac/latest/fi/task_1D051C0EB8D0421A9AF0A3920D67B401-latest-fi. Toivottavasti tämä auttaa sinua!

    Ole hyvä ja kerro, jos sinulla on lisäkysymyksiä tai tarvitset lisäapua. Mukavaa päivää sinulle!

Vastausvaihtoehdot

  • ilkkatuomas
    ilkkatuomas Viestejä: 17 Enthusiast
    Valinnat

    okei.. Chromelle toimii mutta ei toimi Bravella joka on kyllä Chromium-selain ja hyvin paljon sama kuin Chrome (ja toimi ennen).

    Saan virheen "invalid authorization code" kun yrittää syöttää koodia lisäosaan. Harmillista kun tämä selain toimi vanhassa versiossa.

    Sama virhe Safarin kanssa. Safaria ei listalta löydy mutta se oli myös aikasemmin tuettu?

  • Zebbo
    Zebbo Viestejä: 11 Enthusiast
    Valinnat

    Eikä tosiaan Safarissakaan enää toimi, valitettavasti 🙁

  • ilkkatuomas
    ilkkatuomas Viestejä: 17 Enthusiast
    Valinnat

    toivottavasti lisää vaihtoehtoja lisätään pian laitoin jo viestiä tukeen myös. tästä toiminnosta on tullut elinehto :D

  • Zebbo
    Zebbo Viestejä: 11 Enthusiast
    Valinnat

    Eipä näytä Safarin käyttäjille tulevan mahdollisuutta Automaattinen täyttö mahdollisuutta.

  • Zebbo
    Zebbo Viestejä: 11 Enthusiast
    Valinnat

    Onneksi Safarissa on omakin automaattinen täyttö. Pitää käyttää sitä kun F-Secure ei saa hoidettua tuota asiaa kuntoon.

    Tulee vaan turhasta maksettua Totalissa, tuosta "ominaisuudesta".

  • ilkkatuomas
    ilkkatuomas Viestejä: 17 Enthusiast
    Valinnat

    olen itse saanut ristiriitaisia vastauksia tuesta. Viime viestissä tuki kyseli varmistaakseen onko minulla varmasti Macbook käytössä (vastaus: kyllä) koska Safari autofill toiminto sieltä kuulemma pitäisi löytyä. Mutta kun ei näy.. ainoat vaihtoehdot kuten kuvassa ylempänä: Chrome, Firefox, Edge.

    Minulla on myös Windows-kone ja molemmissa F-Secure ja mietinkin onko mitenkään sitten mahdollista että Macbookilla jostain syystä näkyy vain Windows-vaihtoehdot? Ei siinäkään tunnu olevan mitään järkeä mutta kun tuki väittää että Safari pitäisi sieltä löytyä..

    P.S Toivoisin vielä myös että Brave-selain jatkossa taas toimisi. Tällä hetkellä voin asentaa Chromen lisäosan mutta autofill-koodi ei kelpaa. Jos tuki tätä sattuu lukemaan: voitteko avata yhtään miksi asia on muuttunut ja miksi sen korjaaminen on jotain mihin ei haluta ryhtyä?

  • Zebbo
    Zebbo Viestejä: 11 Enthusiast
    Valinnat

    Olin chatin kautta yhteydessä tukeen ja väittivät ensin kiven kovaan että saa Safariin. Sitten joutui myöntämään ettei Safaria tuetakaan. Toivoi vaan että asia tulee kuntoon. Että semmosta.

  • ilkkatuomas
    ilkkatuomas Viestejä: 17 Enthusiast
    Valinnat

    jännä! kiitos, arvostan kun jaat uusimmat tiedot. Itse jäänyt vielä odottamaan vastausta. On kyllä tosiaan mielenkiintoista että nämä jäänyt puuttumaan. Kuten jo mainittu, toivotaan siis että asiaan tulossa korjauksia pian ja selaintuki paranee, vähintään sille tasolle mitä ennen. Lohduttaa toki tietää ettei ole ongelman kanssa yksin!

Tämä keskustelu on suljettu.