Voor alle zelfstandige F-Secure VPN-abonnementen is een My F-Secure-account vereist.
Opmerking: F-Secure FREEDOME VPN is onlangs hernoemd naar F-Secure VPN. Hoewel de oude productnaam in bepaalde gevallen nog steeds kan verschijnen, blijft het beschermingsniveau ongewijzigd.
Let op: Dit artikel is niet op u van toepassing als u uw F-Secure VPN-abonnement hebt gekocht via de App Store of Google Play Store.
Dit artikel geeft antwoord op de volgende vragen:
- Waarom moet ik een My F-Secure-account aanmaken?
- Wanneer zal dit gebeuren?
- Wat gebeurt er met mijn anonimiteit als ik een account moet aanmaken?
- Wat als ik nog een geldige abonnementscode heb?
- Ik heb F-Secure Internet Security of F-Secure ID Protection en een abonnementscode voor de VPN-app die ik wil gebruiken. Wat moet ik doen?
- Hoe verleng ik mijn F-Secure VPN-abonnement?
- Wat is My F-Secure?
De volgende keer dat u uw F-Secure VPN-abonnement verlengt, wordt u naar de pagina Mijn F-Secure geleid, waar u een account moet aanmaken om het product te kunnen gebruiken. U dient uw naam, e-mailadres en wachtwoord in te vullen.
Belangrijk: Als u al een My F-Secure-account hebt met geen geldig productabonnement, moet u eerst het bestaande account verwijderen en vervolgens een nieuw account voor uw F-Secure VPN-abonnement maken. De reden hiervoor is dat we uw e-mailadres gebruiken als gebruikersnaam voor het account. U kunt niet hetzelfde e-mailadres gebruiken voor het nieuwe account, tenzij u het oude account verwijdert. Als u het wachtwoord van uw account bent vergeten, selecteert u de link Wachtwoord vergeten? op de pagina Mijn F-Secure en sturen wij u instructies over hoe u uw wachtwoord kunt wijzigen.
Waarom moet ik een My F-Secure-account aanmaken?
Wanneer u het zelfstandige F-Secure VPN-product in onze webwinkel of bij een wederverkoper koopt, moet u een Mijn F-Secure-account aanmaken om uw apparaten te kunnen beschermen. Het kost u slechts enkele minuten om u aan te melden en u hebt al uw beveiligingsinformatie verzameld in één gebruiksvriendelijk portaal.
Veel van ons hebben meer dan één apparaat en het kan een hele uitdaging zijn om ervoor te zorgen dat al deze apparaten te allen tijde beschermd zijn.Met My F-Secure krijgt u een overzicht van al uw abonnementen en apparaten, terwijl u in de app alleen de beveiligingsstatus van een afzonderlijk apparaat kunt beheren.
Wat zijn de voordelen voor u?
- U hoeft niet meer te onthouden waar u uw abonnementscode kunt vinden; u hebt er geen meer nodig
- Het abonnement is geldig voor alle platforms: Android, iOS, Mac en Windows
- Eenvoudig uw abonnement verlengen en beheren
- Deel uw licenties eenvoudig met andere familieleden en vrienden
- U kunt uw bescherming eenvoudig upgraden met andere functies, zoals onlinebeveiliging en identiteitsbescherming
Wanneer zal dit gebeuren?
De volgende keer dat u uw F-Secure VPN-abonnement verlengt, wordt u naar de pagina Mijn F-Secure geleid, waar u uw account kunt aanmaken.
Wat gebeurt er met mijn anonimiteit als ik een account moet aanmaken?
VPN-diensten kunnen u niet volledig anoniem maken, maar ze verbeteren wel uw privacy en veiligheid online.
Met F-Secure VPN kunt u uw dataverkeer versleutelen en uw echte IP-adres verbergen. Wij lezen uw verkeer niet en weten ook niet welk verkeer van u is. Wij delen of verkopen uw verkeer niet.
Wij respecteren uw privacy en verwerken uitsluitend persoonsgegevens die nodig zijn om onze diensten te verlenen en met u te communiceren. Wij delen uw My F-Secure-accountgegevens niet met derden.
De informatie die u invoert om uw F-Secure VPN-abonnement aan te schaffen, zoals uw betaalpasgegevens, wordt verwerkt door de aanbieder van de online winkel of app store. Het privacybeleid van deze externe wederverkopers is van toepassing op de daadwerkelijke aankoop en de daarmee samenhangende activiteiten. F-Secure heeft geen toegang tot uw betalingsgegevens. Voor meer informatie, zie F-Secure VPN Privacybeleid.
Wat als ik nog een geldige abonnementscode heb?
Als u over een geldige abonnementscode beschikt, kunt u de code blijven gebruiken op de apparaten die u al heeft geactiveerd, totdat het abonnement verloopt. Indien gewenst kunt u direct een Mijn F-Secure account aanmaken en de abonnementscode omzetten in gebruikstijd.
Als u echter een abonnementscode hebt en F-Secure VPN op een nieuw apparaatwilt gebruiken, moet u onmiddellijk een My F-Secure- account aanmaken en vervolgens inloggen op uw account om de abonnementscode om te zetten in gebruikstijd.
Om de abonnementscode om te zetten in gebruikstijd:
- Maak een Mijn F-Secure account aan.
- Voer uw abonnementscode in wanneer u daarom wordt gevraagd.
- Open de VPN-app.
- Selecteer Abonnement > Inloggen.
- Voer uw accountgegevens in.
- Herhaal stappen 3 t/m 5 op elk apparaat met de VPN-app.
Ik heb F-Secure Internet Security of F-Secure ID Protection en een abonnementscode voor de VPN-app die ik wil gebruiken. Wat moet ik doen?
Als u een abonnement hebt op F-Secure Internet Security (voorheen bekend als F-Secure SAFE) of ID Protection en een abonnementscode voor F-Secure VPN hebt ontvangen, houd er dan rekening mee dat het activeren van deze code uw huidige product in Mijn F-Secure wijzigt.
Wanneer u de VPN-abonnementscode invoert, wordt uw huidige abonnement overgezet naar F-Secure VPN. De resterende dagen van uw vorige abonnement worden overgezet naar het nieuwe product. Dit betekent dat u geen toegang meer hebt tot de functies van uw oorspronkelijke F-Secure Internet Security- of ID Protection-product, tenzij deze zijn opgenomen in uw nieuwe abonnement.
U wordt over deze wijziging geïnformeerd in Mijn F-Secure voordat u het proces voltooit, en u kunt ervoor kiezen om de wijziging niet te accepteren als u uw huidige abonnement wilt behouden.
Om uw F-Secure VPN te activeren:
- Meld u aan bij Mijn F-Secure.
- Voer de abonnementscode in die u voor F-Secure VPN hebt ontvangen.
Als u niet wilt doorgaan met deze wijziging, voert u de abonnementscode voor de VPN niet in. Overweeg een upgrade naar F-Secure Total, dat volledige online bescherming biedt, inclusief VPN, identiteitsbescherming en meer, zonder dat u de functies van uw huidige abonnement hoeft te wijzigen.
Hoe verleng ik mijn F-Secure VPN-abonnement?
Als u al een My F-Secure- account hebt, logt u in op het account, selecteert u Nu verlengen en volgt u de instructies op het scherm.
Als u nog geen My F-Secure- account hebt, volgt u de meldingen in de app om uw abonnement te verlengen of gaat u naar de F-Secure VPN-verlengingspagina op onze website. Tijdens het verlengingsproces wordt u begeleid bij het aanmaken van uw Mijn F-Secure-account.
Als u over een geldige abonnementscode beschikt en nog geen My F-Secure-account hebt, maak dan een account aan, meld u aan bij het account en voer uw abonnementscode in om uw licenties te activeren. Uw apparaten waarop de VPN-app al is geïnstalleerd, worden zichtbaar in de My F-Secure-portal nadat u zich op elk apparaat met de app hebt aangemeld bij uw account:
- Open de VPN-app.
- Selecteer Abonnement > Inloggen.
- Voer uw accountgegevens in.
Opmerking: Als u de bovenstaande stappen niet hebt voltooid, zijn uw apparaten niet langer beschermd zodra uw abonnement verloopt, totdat u zich via de VPN-app op elk apparaat aanmeldt bij uw My F-Secure- account.
Wat is My F-Secure?
Mijn F-Secure is de thuisbasis van uw bescherming. Het is het beheerportaal voor alle apparaten die met uw abonnement zijn beveiligd. Naast het beheren van uw VPN-product is alle informatie over uw abonnement beschikbaar in het portaal.
Op het portaal kunt u zien wanneer uw abonnement verloopt en hoeveel gratis licenties u nog heeft. Als uw abonnement bijna afloopt of als u geen licenties meer hebt, kunt u uw abonnement verlengen of meer licenties kopen via het portaal.
Via Mijn F-Secure kunt u uw licenties ook delen met andere familieleden en vrienden door hen uit te nodigen voor uw Mijn F-Secure-groep.