Veelgestelde vragen over de nieuwe F-Secure-app die op 14 februari 2023 is gelanceerd Dit artikel geeft antwoord op vragen die u mogelijk heeft over de nieuwe F-Secure-app en hoe u kunt migreren van F-Secure SAFE en F-Secure TOTAL naar de F-Secure-app.
We hebben een lijst met veelgestelde vragen samengesteld over de nieuwe F-Secure-app en het aanbod van F-Secure per 14 februari 2023. De lijst is niet volledig en indien nodig zullen er nieuwe vragen worden toegevoegd. Als u later nog vragen hebt over ons nieuwe aanbod, raden we u aan terug te keren naar dit artikel.
Wat is de F-Secure-app?
Voor 14 februari 2023 moest u aparte apps op uw apparaten installeren als u ze wilde beveiligen tegen online dreigingen, om uw identiteit te beschermen tegen identiteitsdiefstal en om uw privacy te waarborgen bij het gebruik van niet-vertrouwde netwerken, zoals open wifi-netwerken op luchthavens, hotels enz. Vanaf 14 februari heeft u alleen nog de F-Secure-app nodig om u en uw apparaten tegen deze bedreigingen te beschermen, aangezien al deze beveiligingsfuncties nu beschikbaar zijn in één enkele app.
U kunt zelf kiezen welke functies u in uw abonnement wilt opnemen. Ook kunt u later, indien dat nodig is, de omvang van de beveiligingsfuncties op de app uitbreiden zonder de app opnieuw te hoeven installeren.
Ik heb momenteel een F-Secure SAFE-abonnement. Wat voor invloed heeft dit op mij?
We hebben de migratie van F-Secure SAFE naar de nieuwe F-Secure-app zo eenvoudig mogelijk voor u gemaakt. U hoeft niets te doen. U wordt automatisch gemigreerd naar de nieuwe F-Secure-app en de naam van het F-Secure SAFE-abonnement wordt gewijzigd in F-Secure Internet Security. Deze nieuwe abonnementsnaam is transparanter en geeft het eigenlijke doel van de beveiligingsdienst nog beter weer. Als u later meer beveiligingsfuncties aan uw abonnement wilt toevoegen, kunt u de extra beveiligingsfuncties gebruiken zonder dat u de app opnieuw op uw apparaat hoeft te installeren.
Ik heb momenteel een F-Secure TOTAL-abonnement. Wat voor invloed heeft dit op mij?
U wordt automatisch gemigreerd naar de nieuwe F-Secure-app. Na de migratie beschikt u over dezelfde beveiligings-, privacy- en identiteitsbeschermingsfuncties als voorheen, maar nu in één enkele app.
Zodra de upgrade is voltooid, raden we u aan te controleren of u al uw wachtwoorden en andere persoonlijke informatie kunt vinden in de nieuwe F-Secure-app. Verwijder uw huidige F-Secure ID PROTECTION-app pas als u zeker weet dat uw wachtwoorden naar de nieuwe app zijn verplaatst.
Opmerking: Als u F-Secure ID PROTECTION alleen op uw mobiele apparaten hebt gebruikt, moet u uw kluisgegevens handmatig verplaatsen naar de nieuwe F-Secure-app. U vindt gedetailleerde instructies over het verplaatsen van uw wachtwoorden van F-Secure ID PROTECTION naar de F-Secure-app in het volgende hulpartikel (van toepassing op zowel Android- als iOS-apparaten): Uw wachtwoorden verplaatsen van de F-Secure ID PROTECTION-app naar de F-Secure-app op een mobiel apparaat.
Op het moment dat de nieuwe F-Secure-app wordt gelanceerd, zal de functie App-bypass in eerste instantie nog ontbreken bij de VPN van de Windows-versie van de app. Deze functie wordt echter later nog aan de app toegevoegd.
Ik heb momenteel een F-Secure TOTAL- of F-Secure SAFE-abonnement. Wanneer krijg ik de nieuwe F-Secure-app?
We zijn begonnen met de migratie voor onze huidige gebruikers. Houd er echter rekening mee dat het enkele weken kan duren voordat u de nieuwe F-Secure-app ontvangt. Zodra de automatische update is voltooid, wordt uw huidige F-Secure SAFE-app uw nieuwe F-Secure-app. De update is voltooid zodra uw huidige F-Secure SAFE-app is hernoemd naar F-Secure.
Gebruikt u een mobiele telefoon of tablet en is uw F-Secure SAFE-app nog niet hernoemd naar F-Secure? Als u ervoor hebt gekozen apps niet automatisch bij te werken in uw apparaatinstellingen, moet u de F-Secure SAFE-app handmatig bijwerken naar de nieuwe F-Secure-app.
De nieuwe F-Secure-app is momenteel (24 februari 2023) beschikbaar voor alle gebruikers met apparaten op de volgende platforms:
Ik gebruik momenteel F-Secure SAFE als onderdeel van mijn F-Secure TOTAL-abonnement. Blijven mijn huidige F-Secure FREEDOME VPN- en F-Secure ID PROTECTION-apps werken zodra ik de nieuwe F-Secure-app heb?
Ja, zowel de F-Secure FREEDOME VPN- als de F-Secure ID PROTECTION-app werken zoals voorheen totdat u de apps verwijdert. We raden u echter aan om in plaats daarvan de functies Privacy VPN en Wachtwoordkluis in de F-Secure-app te gebruiken.
Opmerking: VPN-software staat slechts één verbinding tegelijk toe. Als u nog steeds F-Secure FREEDOME VPN hebt geïnstalleerd, zorg er dan voor dat u niet beide VPN's tegelijkertijd hebt ingeschakeld. Als u FREEDOME VPN hebt ingeschakeld en vervolgens Privacy VPN van Total inschakelt, werkt het netwerk niet totdat u een van de VPN-verbindingen uitschakelt.
Ik heb een F-Secure FREEDOME VPN-abonnement. Heeft deze app-upgrade gevolgen voor mij?
Nee, als u alleen een abonnement hebt op F-Secure FREEDOME VPN, hebben deze wijzigingen geen invloed op u en de zelfstandige app die u gebruikt. De upgrade is alleen van toepassing op klanten die onze apps met een F-Secure SAFE- of F-Secure TOTAL-abonnement hebben gebruikt.
Ik heb een abonnement op F-Secure ID PROTECTION. Heeft deze app-upgrade gevolgen voor mij?
Nee, als u alleen een abonnement hebt op F-Secure ID PROTECTION, hebben deze wijzigingen geen invloed op u en de zelfstandige app die u gebruikt. De upgrade is alleen van toepassing op klanten die onze apps met een F-Secure SAFE- of F-Secure TOTAL-abonnement hebben gebruikt.