Issue:
Jag vill uppgradera min F-Secure Internet Security eller virusskydd prenumeration till F-Secure SAFE prenumeration. Vad gör jag?
Resolution:
Det är lämpligt att uppgradera din nuvarande F-Secure Internet Security eller Anti-Virus prenumeration på SAFE så nära utgångsdatum som möjligt. Eftersom F-Secure SAFE är en annan produkt kan de återstående dagarna av din nuvarande Internet Security- prenumeration inte automatiskt överföras till din nya F-Secure SAFE prenumeration.
För att uppgradera till F-Secure SAFE, tillåt helt enkelt din F-Secure Internet Security prenumeration gå ut och köp en ny F-Secure SAFE prenumeration genom att gå till:
- webbsida , eller;
- val av F-Secure SAFE köpoption i förnyelsen e-post (mejl) som du har fått från F-Secure
När du går igenom köp ombeds du att skapa ett My F-Secure konto. F-Secure SAFE prenumerationer nås och hanteras via My F-Secure tjänst.
När ditt köp är slutfört:- Skapa ett My F-Secure konto med samma e-post (mejl) som du använde för att göra köp.
- När du har skapat, kontrollera din e-post (mejl) för ett aktiverings- e-post (mejl) skickat av F-Secure, och aktivera ditt konto genom att klicka på länka i e-post (mejl). Ditt konto är bekräftat och skapat.
Eftersom F-Secure SAFE är en annan produkt, nedladdning och installera produkten från My F-Secure tjänst. Följ instruktioner nedan för att installera F-Secure SAFE på dina enheter: Du behöver inte avinstallera F-Secure Internet Security eller Anti-Virus, det kommer att ersättas av SAFE. Därför är det möjligt att mitt i installation av SAFE på din Windows blir du ombedd att starta om datorn medan den tidigare produkten kommer att ändras till SAFE.
Article no: 000001014
The content of this article has been machine translated from the English source article.
While reasonable efforts have been made to provide accurate translations, there may still be translation errors.