Issue:
När jag öppnar F-Secure SAFE eller F-Secure Internet Security får jag felmeddelandet "Datorn är inte skyddad". Den säger också åt mig att starta om enheten.
Resolution:
Det finns ett antal anledningar till att din F-Secure-säkerhetsprodukt (F-Secure SAFE eller F-Secure Internet Security) rapporterar "Datorn är inte skyddad":
- Datorn väntar på en omstart efter en Windows- eller produktuppdatering
- Produkten kan inte ladda ner den senaste definitionen från F-Secures servrar
- Produkten fungerar inte
Följ stegen nedan ett i taget och kontrollera efter varje steg för att se om det löste problemet:- Starta om datorn .
- När du har startat om datorn öppnar du F-Secure SAFE eller F-Secure Internet Security och kontrollerar om problemet är löst.
- Kontrollera Windows-uppdateringar:
- Kör uppdateringarna om det behövs
- Välj Start- knappen och välj sedan Inställningar > Uppdatering och säkerhet > Windows Update.
- Om du vill söka efter uppdateringar manuellt, välj Sök efter uppdateringar.
- Välj Avancerade alternativ och välj sedan Automatisk (rekommenderas) under Välj hur uppdateringar installeras.
- Utför en manuell uppdatering av produkten. Se till att din dator är ansluten till Internet .
- Öppna F-Secure SAFE eller Internet Security
- Klicka på Virus och hot
- Klicka på Sök efter uppdateringar
- Starta om F-Secure SAFE/Internet Security
- Öppna F-Secure SAFE eller Internet Security .
- Klicka på Virus och hot
- Klicka på Stäng av allt skydd
- Starta om datorn
- Avinstallera och installera om produkten. Det kan vara felaktigt.
Article no: 000001155
The content of this article has been machine translated from the English source article.
While reasonable efforts have been made to provide accurate translations, there may still be translation errors.