Kirjautuminen omaan tiliin ja tilauksen uusiminen eivät onnistu

Usva
Usva Viestejä: 6 Explorer
editoi lokakuu 2023 kohteessa F-Secure Total

En pääse kirjautumaan omalla sähköpostiosoitteellani F-Securen tiliin. Joka kerta kirjautumisen jälkeen se heittää tämän saman virheilmoituksen:

Dear customer,

We noticed that you already purchased a license via the F-Secure website, but you have not activated it yet. Please follow the Create an account for My F-Secure button in the "Your F-Secure order" email to activate your license. You will find this message in your email, sent by cleverbridge/F-Secure.

NOTE: If you already have an F-Secure account, follow the link and log in.

Mitään tilaussähköpostia ei todellakaan ole. Kun klikkaan edellä mainittua "vahvista sähköpostiosoitteesi" -linkkiä, se ilmoittaa että tilisi on jo vahvistettu. Kun yritän kirjautua, niin aina uudestaan ja uudestaan tulee tuo sama virheilmoitus. En tämän jälkeen pääse edes kirjautumissivulle uudestaan, ellen tyhjennä selaimen välimuistia, poista evästeitä tai mene incognito-ikkunalla uudelleen kirjautumissivulle. Uuden salasanan tilaaminen ei auta, joka kerta kirjautuessa uudelleen tulee silti tuo sama virheilmoitus ja en pääse jatkamaan siitä minnekään.

Ongelma on siinä, että minulla on nyt tällä hetkellä vielä yliopiston tilaus voimassa, joka loppuu pian. Yliopiston tunnuksilla pääsen kyllä kirjautumaan, mutta en omillani. Yritin kiertää ongelman niin, että olisin vaihtanut oman sähköpostini tähän vanhaan yliopiston tunnukseen tilalle. Olen siis valmistunut jo yliopistosta ja yliopiston tunnukseni eivät siten ole enää voimassa. Ikävä kyllä sähköpostiakaan ei saa vaihdettua.

Mikäli en saa ajoissa yhteyttä F-Securen tukeen tai asiakaspalveluun, niin ei ole muita vaihtoehtoja kuin hommata virusturva muualta. Työaikana en ehdi roikkua puhelimessa jonottamassa tai missään chatissa. Sähköpostia kun F-Securen asiakaspalveluun ei enää pysty lähettämään.

Hyväksytty vastaus

  • Firmy
    Firmy Viestejä: 1,608 Community Manager
    Vastaus ✓

    Hello @Usva

    Tervetuloa F-Secure-yhteisöön. Kiitos viestistäsi.

    Huomasin, että otit yhteyttä tukitiimiimme chatin kautta ja olen iloinen voituani auttaa sinua. Kuvauksesi perusteella olet luonut uuden tilin käyttäen Gmail-osoitettasi, mutta aktiivinen tilisi on rekisteröity Helsingin sähköpostiosoitteellasi. Tukitiimimme on jo auttanut sinua poistamaan ylimääräisen tilin ja jättämään aktiivisen tilin.

    Jatkotoimena suosittelen kirjautumista My F-Secure Kirjaudu My F‑Secureen | F-Secure -palveluun Helsingin sähköpostiosoitteellasi ja sitten kirjautumisosoitteen vaihtamista Gmail-osoitteeksi. Ohjeet tämän tekemiseen löydät tästä Tilin käyttäjänimen muuttaminen | Total | Uusimmat | F-Secure User Guides artikkelista.

    Mikäli tarvitset lisää apua, älä epäröi ottaa yhteyttä. Kiitos yhteydenotostasi, ja toivon sinulle hyvää päivää!

Vastausvaihtoehdot

  • Usva
    Usva Viestejä: 6 Explorer

    Hei,

    kiitos avusta ja vastauksesta! Sain korjattua tiliini sähköpostiosoitteen, mutta nyt en enää saa muutettua tilaustyyppiä. Tällä hetkellä lisenssi on kolmelle laitteelle. Haluaisin tiputtaa sen kahteen ja harkitsen Internet Securityn ja Totalin välillä. En halua uusia vanhaa tilaustani. Miten toimin?

  • Firmy
    Firmy Viestejä: 1,608 Community Manager

    Hei @Usva

    Kiitos vastauksestasi.

    Halusin ilmoittaa sinulle, että uusimiseen tarvitaan vähintään 3 laitetta.

    Jos olet kiinnostunut siirtymään F-Secure Internet Security -versioon, autan mielelläni sinua siinä. Huomioithan kuitenkin, että kun muutos tehdään minun päästäni, VPN ei enää toimi.

    Kun olet valmis päättämään, kerrothan minulle, haluatko jatkaa F-Secure Totalin käyttöä vai siirtyä F-Secure Internet Securityyn.

    Kiitos ajastasi ja ihanaa päivää!

  • Usva
    Usva Viestejä: 6 Explorer

    Hei,


    minkä vuoksi F-Secure Total antaa vaihtoehdoksi valita 1—2 laitettakin kolmen tai enemmän sijaan? En halua maksaa tyhjästä, tarvitsen ainoastaan yhdelle koneelle ja kännykälle lisenssin. Eli otan vaikka Totalin, mutta en kolmelle laitteella, vaan ainoastaan kahdelle.

  • Firmy
    Firmy Viestejä: 1,608 Community Manager

    Hei @Usva

    Kiitos vastauksestasi.

    Näyttää siltä, että olet aiemmin uusinut tilauksesi F-Secure Total -palvelulle 3 laitteelle ja asentanut F-Secure Freedome VPN:n kaikkiin kolmeen laitteeseen. Jos haluat, voin auttaa sinua muuttamaan laitteiden määrää kahteen, jolloin voit uusia tilauksen vain kahdelle laitteelle. Muista kuitenkin, että yksi laitteistasi menettää lisenssinsä.

    Jos olet tyytyväinen tähän muutokseen, voin tehdä sen puolestasi. Kerro minulle, jos sinulla on kysyttävää tai huolenaiheita!

    Kiitos.

  • Usva
    Usva Viestejä: 6 Explorer

    Hei, kyllä kiitos. Tälläkin F-Secure on käytössä ainoastaan kahdella laitteella, ei kolmella.

  • Firmy
    Firmy Viestejä: 1,608 Community Manager

    Hei @Usva

    Kiitos vastauksestasi.

    Hienoja uutisia! Olen iloinen voidessani kertoa, että ongelma on ratkaistu.

    Voit uusia tilauksesi kahdelle laitteelle kirjautumalla sisään My F-Secure -palveluun Kirjaudu My F‑Secureen | F-Secure

    Jos tarvitset lisää apua, älä epäröi ottaa yhteyttä. Olen aina valmiina auttamaan.

    Kiitos kärsivällisyydestäsi ja mukavaa päivänjatkoa!

  • Usva
    Usva Viestejä: 6 Explorer

    Meinasin juuri ostaa jatkoa vuodeksi F-Secure Totaliin. Asiakaspalveluchatissa luvattu uuden käyttäjän tarjous puuttuu täysin ja muutenkin hinta olisi minulle jopa korkeampi kuin mitäF-Securen sivuilla lukee. Jos menisin ostamaan uudella tilillä Totalia kahdelle laitteelle, hinta olisi 72,99 € vuodeksi. Kun kirjaudun omaan tiliini, hinnaksi kahden laitteen vuoden lisenssille ilmoitetaan 89,99 €. Oma sopimukseni päättyy neljän päivän päästä. Mikäli tämä on F-Securen tarjous ja vastaus vuosienaikaiselle asiakkaalle, niin ostan toisen virusohjelman ja lakkautan tilini.

  • Firmy
    Firmy Viestejä: 1,608 Community Manager
    editoi huhtikuu 2023

    Hei @Usva

    Kiitos kommentistasi.

    Haluaisin vain ilmoittaa sinulle, että tarjous, jonka näit verkkosivuillamme, koskee vain uusia ensimmäistä kertaa tilaavia käyttäjiä. Kun tilauksesi päättyy, uusimismaksu perustuu vähittäismyyntihintaan, joka on näkyvissä nyt uusimista tehdessäsi. Tarjous on voimassa kaikille ensimmäistä kertaa F-Securea käyttäville käyttäjille.

    Jos haluat hyödyntää samaa tarjousta uudelleen, minulla on sinulle ehdotus. Voit käyttää eri sähköpostiosoitetta tai poistaa nykyisen tilisi ja luoda uuden rekisteröitymiskäyttäjän. Molemmat vaihtoehdot edellyttävät sovelluksen uudelleenasentamista tilin rekisteröinnin jälkeen.

    Jos tarvitset lisäapua, älä epäröi ottaa yhteyttä. Tässä on hyödyllinen linkki tilisi poistamisesta How to delete My F-Secure account - F-Secure Community

    Kiitos F-Securen harkitsemisesta ja mukavaa päivänjatkoa!

Tämä keskustelu on suljettu.