Pankkitoimintojen suojaus Vivaldi-selaimelle

Nettiukko
Nettiukko Viestejä: 41 Enthusiast
editoi joulukuu 2022 kohteessa F-Secure Internet Security

Löysin täältä foorumilta aiemman jo suljetun keskustelun otsikon mukaisesta aiheesta.

Itse olen käyttänyt Vivaldia jo vuoden verran Android-tabletissa ja nyt olen ottanut Vivalsin käyttöön myös iMacissa. Tällä hetkellä F-secure ei tarjoa Vivaldiin pankkitoimintojen suojausta tai muita nettiselaimen lisäosia. Toistaiseksi tästä syystä käytän rinnalla vielä Firefoxia tai Safaria, kun asioin pankkipuolella.

Onko F-securelta tulossa tukea myös Vivaldi-selaimelle ja jos on niin millaisella aikataululla tätä uskaltaisi odotella?

Itsellä käytössä tällä hetkellä MacOS 12.4 ja F-Secure Safe for Mac. Tähän kokoonpanoon haluaisin nyt käyttöön Vivaldin F-securen turvaomisnaisuuksilla tuettuna.

Hyväksytty vastaus

  • F-Secure_Patrick
    F-Secure_Patrick Viestejä: 501 Moderator
    Vastaus ✓

    Hei @Nettiukko !

    Tällä hetkellä on mahdollista saada selainlaajennuksen käyttöön myös Vivaldissa, mutta se vaatii ensin asennusta Google Chromeen.

    Tässä ohjeet siihen:

    1. Avaa F-Secure SAFE Windowsin Käynnistä-valikosta.
    2. Valitse päänäkymästä Suojattu selaus ja pankkitoiminnot.
    3. Valitse Suojattu selaus ja pankkitoiminnot -näkymästä Asetukset.
    4. Siirry Suojattu selaus -sivulla Selainlaajennukset-osioon.
    5. Jos käytössä on Chrome, valitse ensin Selainlaajennukset-kohdasta Avaa Chrome Web Store -linkki. F-Securen Selauksen suojauksen sivu avautuu Chrome Web Storessa. Jos laajennus on jo asennettu Chromeen mutta poistettu käytöstä, valitse Ota käyttöön -linkki sivun yläosan bannerista. Jos laajennusta ei ole vielä asennettu, valitse Lisää Chromeen > Lisää laajennus. Laajennus lisätään Chromeen ja otetaan käyttöön.

    Tämän jälkeen laajennukseen saa Vivaldiin näin:

    1. Avaa Vivaldi
    2. Kirjoita osoitekenttään: vivaldi://extensions
    3. Paina laajennus täpästä päälle

Vastausvaihtoehdot

  • Nettiukko
    Nettiukko Viestejä: 41 Enthusiast

    Kiitos vastauksesta BenjaminR!


    Ymmärsinhän ohjeesi oikein eli ensin on asennettava Chrome-selain koneelle, jotta Vivaldiin saa tuon lisäosan?


    Voiko lisäosan asennuksen jälkeen koneelta poistaa Chromen vai tarvitaanko Chrome tästä eteenpäin koneella, jotta lisäosa toimii?

Tämä keskustelu on suljettu.
Hinnoittelu ja tuotetiedot