Pankkitoimintojen suojaus Vivaldi-selaimelle
Löysin täältä foorumilta aiemman jo suljetun keskustelun otsikon mukaisesta aiheesta.
Itse olen käyttänyt Vivaldia jo vuoden verran Android-tabletissa ja nyt olen ottanut Vivalsin käyttöön myös iMacissa. Tällä hetkellä F-secure ei tarjoa Vivaldiin pankkitoimintojen suojausta tai muita nettiselaimen lisäosia. Toistaiseksi tästä syystä käytän rinnalla vielä Firefoxia tai Safaria, kun asioin pankkipuolella.
Onko F-securelta tulossa tukea myös Vivaldi-selaimelle ja jos on niin millaisella aikataululla tätä uskaltaisi odotella?
Itsellä käytössä tällä hetkellä MacOS 12.4 ja F-Secure Safe for Mac. Tähän kokoonpanoon haluaisin nyt käyttöön Vivaldin F-securen turvaomisnaisuuksilla tuettuna.
Hyväksytty vastaus
-
Hei @Nettiukko !
Tällä hetkellä on mahdollista saada selainlaajennuksen käyttöön myös Vivaldissa, mutta se vaatii ensin asennusta Google Chromeen.
Tässä ohjeet siihen:
- Avaa F-Secure SAFE Windowsin Käynnistä-valikosta.
- Valitse päänäkymästä Suojattu selaus ja pankkitoiminnot.
- Valitse Suojattu selaus ja pankkitoiminnot -näkymästä Asetukset.
- Siirry Suojattu selaus -sivulla Selainlaajennukset-osioon.
- Jos käytössä on Chrome, valitse ensin Selainlaajennukset-kohdasta Avaa Chrome Web Store -linkki. F-Securen Selauksen suojauksen sivu avautuu Chrome Web Storessa. Jos laajennus on jo asennettu Chromeen mutta poistettu käytöstä, valitse Ota käyttöön -linkki sivun yläosan bannerista. Jos laajennusta ei ole vielä asennettu, valitse Lisää Chromeen > Lisää laajennus. Laajennus lisätään Chromeen ja otetaan käyttöön.
Tämän jälkeen laajennukseen saa Vivaldiin näin:
- Avaa Vivaldi
- Kirjoita osoitekenttään: vivaldi://extensions
- Paina laajennus täpästä päälle