Miksi Log in -pyyntö ilmestyy näytölle joka päivä?

teijapee
teijapee Viestejä: 6 New Member

Uusin tammikuussa F-Secure tilaukseni (aiemman viiden sijaan yhdelle laitteelle - 24 kuukautta)

Uusinnasta lähtien, liitteenä oleva Log in -pyyntö ilmestyy JOKA PÄIVÄ näytölle. Kun siihen kirjautuu, tulee ilmoitus että kaikki (muistaakseni lisenssit) on jo käytössä.

Mistä syystä tuo log in pyyntö ilmestyy päivittäin? Millä saan sen estettyä ettei ilmesty?

Olen yrittänyt etsiä vastausta, mutta ei löydy. Ja tässä lienee kategoriakin väärä, mutta parempaa ei löytynyt.

Vastausvaihtoehdot

• Firmy
    Firmy Viestejä: 2,060 Community Manager

Hei @teijapee

Tervetuloa F-Secure Communityyn. Kiitos kysymyksestäsi.

Olen tarkistanut tilisi, eikä siinä näytä olevan mitään ongelmaa – se on voimassa ja aktiivinen.

Jotta voimme ymmärtää ongelman paremmin, voisitko antaa meille lisätietoja? Kuinka usein ongelma esiintyy? Mikä on käyttöjärjestelmän versio?

Suosittelemme kirjautumaan ulos ja takaisin sisään sovelluksen kautta. Voit seurata tämän artikkelin ohjeita prosessin suorittamiseksi: Miksi F-Secure-ohjelmani vanhenee Windows-tietokoneellani, vaikka olen juuri uusinut?

Kerrothan meille, jos tarvitset lisäapua. Autamme mielellämme!

Kiitos ja mukavaa päivänjatkoa.

Firmy
    Community Manager | F-Secure Community
    🔐 Strengthening digital security through knowledge and collaboration
    🌐 Explore our User Guides | Knowledge Base for self-help resources
    💻 Empower yourself with Cybersecurity Insights and protect what matters

• teijapee

Aivan, tili on voimassa ja aktiivinen.

Kyseinen ongelma = pyyntö kirjautua, tulee JOKA PÄIVÄ.

Käyttöjärjestelmä on Windows 11 / 24H2

Seurailen tilannetta

Ville Viestejä: 753 F-Secure Product Expert

Log in viesti tulee kun laitteelta on poistettu käyttöoikeus. Tämä tapahtuu jos teet toisella laitteella asennuksen / log in:n ja kun ohjelma ilmoittaa että kaikki lisenssit ovat jo käytössä valitset jonkun toisen laitteen jolta poistetaan käyttöoikeus. Tuo laite alkaa nyt näyttämään log in ruutua. Jos sinulla on useampi laite kuin mihin on käyttöoikeuksia niin ohjelma tulisi poistaa niiltä laitteilta jossa et sitä käytä.

F-Secure R&D, Desktop products

• teijapee

Olen ostanut yhden F-Secure käyttöoikeuden ja kuvitellut että se on asennettu tähän pöytäkoneelle. (Mihinkään muualle en ole sitä asentanut)

Ymmärsinkö viestisi oikein, että se ei olekaan asennettu? Miten tulee toimia, jotta saan sen tähän pöytäkoneelle?

Tuo log in vaihe pitää tehdä loppuun että tuote on lisensoitu. Log in vaiheen jälkeen pitäisi nähdä päänäkymä jossa on eri ominaisuuksien tilat. Jos näin on jo tehty ja log in pyydetään uudelleen seuraavana päivänä niin kyseessä on jokin vika joka vaatii tarkempaa tutkimista.

• teijapee

Olen tehnyt sen Log in, mutta sen jälkeen tulee näkymä, josta liitteenä kuva. Eikä

siitä pääse jatkamaan mihinkään. Vai pitäisikö minun ottaa tuo "Release" ? Ja mihinköhän se yksi lisenssi sitten on kadonnut?

Onpas nyt mutkikasta

Kyllä tuohon pitää valita se "Release license". Todennäköisesti kun lisenssikokoa on pienennetty niin se aktiivinen lisenssi on jäänyt jollekin toiselle laitteelle varatuksi.

• teijapee

OK, kiitos, pitää kirjautua ja "release" ja yrittää asentaa se pöytäkoneeseen.

En ymmärtänyt että miksi pitäisi release, koska minulla ei ole sitä asennettuna muualle kuin yhteen koneeseen aieimminkaan, vaikka on ollut useampi lisenssi.

Jatkan yrittämistä :)

• teijapee

Nyt on mummo sekaisin…. Kirjauduin ja valitsin "relelase license" ja tulee liitteen mukainen näkymä ja jos oikein tuota tulkitsen, se ainut lisenssi on nimenomaan pöytäkoneelle asennettu

Tuo on varmaan joku vanha asennus joka on jäänyt kummittelemaan meidän järjestelmään. Sen voi vapauttaa jonka jälkeen kone jota käytät ottaa sen itselleen.