Total ver. 19.3 - Viruskuvaustietokannan versionumero hävisi

Valinnat
Nettiukko
Nettiukko Viestejä: 43 Enthusiast
editoi huhtikuu 2 kohteessa F-Secure Total

Macissa Total päivittyi versioon 19.3 ja samalla ohjelmiston valikosta hävisi viruskuvaustietokannan (F-Secure Capricorn) version tiedot.

Valikossa on vain maininta "Tietokoneesi on suojattu" mutta asennetun tietokannan versiota ei näy mistään (ruutukaappaus liitteenä).

Missä tämä tieto piilottelee ja onko sitä mahdollista saada taas näkyville?

Muita huomioita uusimmasta 19.3-versiosta: VPN tökkii pahasti, olen joutunut monesti ottaa sen kokonaan pois päältä, jos netissä liikun. Salasanaholvi katoaa päävalikosta välillä ja sitten taas palaa käyttöön normaalisti. Kertaalleen näiden ongelmien vuoksi olen asentanut koko Totalin uusiksi, mutta ongelmat eivät poistuneet.


Kadonnut salasanaholvi:


Totalin päävalikko, ei tietoa viruskuvaustietokannan versiosta:


Hyväksytty vastaus

  • Firmy
    Firmy Viestejä: 1,685 Community Manager
    Vastaus ✓
    Valinnat

    Hei @Nettiukko

    Macissa Total päivittyi versioon 19.3 ja samalla ohjelmiston valikosta hävisi viruskuvaustietokannan (F-Secure Capricorn) version tiedot.

    Valikossa on vain maininta "Tietokoneesi on suojattu" mutta asennetun tietokannan versiota ei näy mistään (ruutukaappaus liitteenä).

    Missä tämä tieto piilottelee ja onko sitä mahdollista saada taas näkyville?

    Olemme saaneet palautetta tiimiltämme, ja tässä on päivitys:

    Muutos, jonka näet tuotteen 19.3 versiossa, jossa havaittujen tietokantojen versiota ei näytetä käyttöliittymässä (UI), on tarkoituksellinen. He työskentelevät parhaillaan tämän osan päivittämiseksi tulevia versioita varten, ja se tulee jälleen näkyviin.

    Voit olla huoleti, käyttäjän näkökulmasta katsottuna ei ole mitään huolta. Tuote antaa edelleen varoituksen, jos tietokannat vanhenevat liikaa. Jos kuitenkin tarvitset tarkistaa tietokannan version, voit tehdä sen suorittamalla alla olevan komennon Terminaalissa (vaatii ylläpitäjän salasanan):

    sudo fsav --version

    Olen myös lähettänyt sinulle yksityisviestin. Ole hyvä ja jaa FSDIAG tämän yksityisviestin kautta.

    Kiitos ymmärryksestäsi.

Vastausvaihtoehdot

  • Firmy
    Firmy Viestejä: 1,685 Community Manager
    Valinnat

    Hei @Nettiukko

    Kiitos viestistäsi.

    Kun kyseessä on virustietokannan versio, olemme tällä hetkellä yhteydessä Mac-tiimiimme asian käsittelemiseksi. Pidän sinut ajan tasalla heti, kun saan heidän palautteensa.

    Muita huomioita uusimmasta 19.3-versiosta: VPN tökkii pahasti, olen joutunut monesti ottaa sen kokonaan pois päältä, jos netissä liikun.

    VPN-ongelman osalta haluaisin ymmärtää sitä paremmin. Kun mainitset, että VPN toimii huonosti, koetko usein katkoksia vai onko jotain muuta vialla? Mitä enemmän tietoa voit tarjota, sitä paremmin voimme auttaa sinua.

    Salasanaholvi katoaa päävalikosta välillä ja sitten taas palaa käyttöön normaalisti. Kertaalleen näiden ongelmien vuoksi olen asentanut koko Totalin uusiksi, mutta ongelmat eivät poistuneet.

    Kuinka usein tämä ongelma ilmenee, ja onko se edelleen tapahtumassa? Jos se jatkuu, suosittelemme FSDIAGin luomista lisätutkimuksia varten. Voit noudattaa ohjeita tässä linkissä luodaksesi FSDIAGin: Tukityökalun käyttäminen | Total | Uusimmat | F-Secure User Guides.

    Muista olla jakamatta FSDIAGia julkisesti. Lähetän sinulle yksityisviestin kerätäkseni sen.

    Kiitos yhteistyöstäsi, ja toivottavasti sinulla on hieno päivä.

  • Nettiukko
    Nettiukko Viestejä: 43 Enthusiast
    editoi lokakuu 2023
    Valinnat

    "VPN-ongelman osalta haluaisin ymmärtää sitä paremmin. Kun mainitset, että VPN toimii huonosti, koetko usein katkoksia vai onko jotain muuta vialla? Mitä enemmän tietoa voit tarjota, sitä paremmin voimme auttaa sinua."

    VPN:n ollessa käytössä, verkkoliikenne pysähtyy lähes totaalisesti ja mikä tahansa sivu selaimella latautuu erittäin hitaasti, jos ollenkaan. Kun poistan VPN:n pois käytöstä, kaikki toimii normaalisti.

    Käytössä on 100M/100M valokuituliittymä ja kun teen nopeustestin VPN päällä, lähetysnopeus tippuu n. 10 Mb/s:iin. Normaali lähetysnopeus liittymällä ilman VPN:ää on n. 90-100 Mb/s. Tämä ongelma alkoi välittömästi, kun F-secure päivittyi versioon 19.3.


    "Olen myös lähettänyt sinulle yksityisviestin. Ole hyvä ja jaa FSDIAG tämän yksityisviestin kautta."

    Vastasin viestiisi ja liitin vastaukseen fsdiag-tiedoston.

  • Firmy
    Firmy Viestejä: 1,685 Community Manager
    Valinnat

    Hei @Nettiukko

    Thank you for your reply.

    Voisitko jakaa hieman lisätietoja auttaakseni sinua paremmin?

    1. Minkä macOS-version Mac-tietokoneessasi on?
    2. Voisitko määrittää, mihin sijaintiin olet tällä hetkellä yhdistetty?
    3. Oletko kokeillut sijainnin ja VPN-protokollan vaihtamista? Oliko siinä eroa?
    4. Oletko yhdistetty Internetiin langallisen vai langattoman verkon kautta?
    5. Oletko kokeillut vaihtaa toiseen verkkoon tai käynnistää reitittimen uudelleen?

    Suosittelemme ensimmäisenä vaiheena VPN-protokollan muuttamista ja automaattisen katkaisijan (kill switch) käyttöönottoa. Tarkemmat ohjeet löydät seuraavista linkeistä:

    Jos ongelma jatkuu, älä huoli! Voit myös tarkistaa tämän linkin lisäavun saamiseksi:

    With F-Secure FREEDOME VPN on, the internet connection is very slow on my computer - F-Secure Community

    Kiitos, että jaat nämä tiedot, ja toivottavasti voimme ratkaista ongelman pian. Mukavaa päivänjatkoa!

  • Nettiukko
    Nettiukko Viestejä: 43 Enthusiast
    Valinnat

    Tässä lisätietoa VPN-ongelman osalta.


    Minkä macOS-version Mac-tietokoneessasi on?

    iMacissa on uusin macOS ver. 14.0 (Sonoma).


    Voisitko määrittää, mihin sijaintiin olet tällä hetkellä yhdistetty?

    Sijaintina olen käyttänyt oletuksena olevaa ja suositeltua Suomi (Espoo).


    Oletko kokeillut sijainnin ja VPN-protokollan vaihtamista? Oliko siinä eroa?

    Olen testannut kaikilla kolmella protokollalla ja kaikilla vaihtoehdoilla VPN tökkii yhtä pahasti.


    Oletko yhdistetty Internetiin langallisen vai langattoman verkon kautta?

    Kone on yhdistetty internetiin langallisen verkon kautta, konetta ei käytetä lainkaan langattomassa verkossa.


    Oletko kokeillut vaihtaa toiseen verkkoon tai käynnistää reitittimen uudelleen?

    Reititttimen olen bootannut mutta bootin jälkeen VPN:n toiminta on muuttumatonta. Mahdollisuutta toisen verkon testaamiseen ei ole.

  • Firmy
    Firmy Viestejä: 1,685 Community Manager
    Valinnat

    Hei @Nettiukko

    Kiitos vastauksestasi.

    Sijaintina olen käyttänyt oletuksena olevaa ja suositeltua Suomi (Espoo).

    Oletko kokeillut vaihtaa toiseen sijaintiin? Huomasitko mitään parannuksia?

    Mahdollisuutta toisen verkon testaamiseen ei ole.

    Voit kokeilla laitteesi henkilökohtaisen verkon (hotspot) käyttöön ottamista ja siihen yhdistämistä. Suorita sitten nopeustesti nähdäksesi, onko muutosta tapahtunut.

    Lisäksi oletko kokeillut kaikkia aiemmin mainitsemiani suosituksia, kuten automaattisen kill-kytkimen aktivoimista tai paikallisen DNS-välimuistin tyhjentämistä? Aiheuttivatko nämä toimenpiteet mitään muutoksia?

    Haluaisin päivittää sinut liittyen ongelmaan, joka koskee harmaana näkyvää Salasanat-säilö -ominaisuutta sovelluksessa. Olemme täysin tietoisia tästä ongelmasta, ja ilokseni voin kertoa, että ominaisuus on suurelta osin päivitetty tulevassa suuressa julkaisussa vuonna 2024.

    Koskien harmaana näkyvää ominaisuuskorttia, se voi joskus näkyä lyhyesti, erityisesti hitaammissa laitteissa, kun pääkäyttöliittymä käynnistyy. Tämä johtuu Salasanat-säilö -prosessin taustalla tapahtuvasta käynnistymisestä. Säilö itsessään ei ole vaarantunut, ja ominaisuuskortin pitäisi tulla täysin toimivaksi, kun prosessi on valmis.

    Kiitos kärsivällisyydestäsi, äläkä epäröi ottaa yhteyttä, jos sinulla on lisää kysymyksiä tai huolenaiheita. Mukavaa päivää!

Tämä keskustelu on suljettu.