Uusin macOS-päivitys hajotti F-secure Totalin
Eilen asensin iMacille tarjotun uusimman päivityksen macOS Ventura ver. 13.6.
Päivityksen jälkeen F-secure kyllä käynnistyi mutta tarkemmin katsoessani olin kirjautuneena ulos Totalista ja ohjelmiston päävalikosta puuttuivat "Virukset ja uhat", "Salasanaholvi" ja "Suojattu selaus ja pankkitoiminnot" kokonaan.
Yritin kirjautua takaisin Totaliin mutta ohjelma väitti tunnuksiani vääräksi.
Poistin koko Totalin asennuksen ja kirjauduin niillä samoilla vääräksi väitetyillä tunnuksilla My F-secureen ja asensin Totalin uusiksi. My F-securessa ei näkynyt lainkaan aiempaa iMacin asennusta vaan sen lisenssi odotti jo vapaana. Outoa, tällaistakaan en ole ennen nähnyt.
Uudelleenasennus meni ongelmitta ja taas tuntuu F-secure pyörivän!
Tämä vaan tiedoksi mahdollisille kohtalotovereille....
Hyväksytty vastaus
-
Hei @Nettiukko
Kiitos viestistä, tämä ongelma tosiaan meidän teknisellä puolella tutkittavana. Hienoa että sait ongelman korjattua uudelleenasennuksella. Ilmoitan tästäkin casesta heille.
Vastausvaihtoehdot
-
@F-Secure_Allu : Kiitos vastauksesta!
Hyvä, että angelma on selvityksessä teillä.
Tarvitseeko muuten ID Protectionin QR-palautuskoodi luoda uusiksi, kun Total uudelleenasennetaan vai ainoastaan siinä tapauksessa, jos vaihdan pääsalasanani holviin?
-
Hei @Nettiukko
Kiitos vastauksestasi.
Sinun ei tarvitse luoda uudelleen palautus-QR-koodia F-Secure Totalin uudelleenasennuksen jälkeen, ellei olet vaihtanut pääsalasanaa.
Palautuskoodia käytetään pääsalasanan palauttamiseen, jos olet unohtanut sen. Voit lukea lisää tästä seuraavasta oppaasta: QR-palautuskoodin käyttäminen unohtuneen pääsalasanan palauttamiseen | Total | Uusimmat | F-Secure User Guides.
Kerro minulle, jos sinulla on muita kysymyksiä. Olen täällä auttamassa.
Firmy
Community Manager | F-Secure Community
🔐 Strengthening digital security through knowledge and collaboration
🌐 Explore our User Guides | Knowledge Base for self-help resources
💻 Empower yourself with Cybersecurity Insights and protect what matters
📢 Help Shape Our New Homepage! Share your input in our design survey.