Salasanojen tuonti ei toimi
Yritän tuoda salasanoja Keepassista versiosta 2.51.1, mutta ID Protection herjaa minua aina, mutta "virheellinen tiedostomuoto". Olen yrittänyt ajaa csv- ja xml-tiedostoissa. Olen myös yrittänyt muuttaa csv-tiedoston erotinmerkit pilkusta puolipisteeksi. Yritin myös tehdä csv-tiedoston suoraan Excelissä sarakkeilla Ryhmä, Otsikko, Käyttäjänimi, Salasana, URL ja Muistiinpanot, mutta viesti on aina sama "Virheellinen tiedostomuoto".
Alla on alla ID Protection -ohjelmiston tiedot:
Kiinteistön arvo
BlobRevision: 4813582
Luomispäivä: 22.10.2022 23:03
Luottokorttien määrä: 0
PoistettuEntryCount: 0
DeviceId: XXXXXXXXXXXXX
LastSync: 11.11.2022 18:04
Lisenssiaika: 1666469049
LicenseType: key.license
LicenseVerificationStatus: voimassa
LocalTicketCount: 1
Käyttöjärjestelmä: Windows 10 tai uudempi, asiakas, x64
OperatorId: vähittäiskauppa
Salasanan määrä: 2
Pbkdf2Iterations: XXXXXX
Premium: totta
Tilauksen pituus: 30
SyncTicketCount: 0
TenantId: fsecure
UserDataInitalized: tosi
Käyttäjätunnus: XXXXXXXXX
VisibleEntryCount: 2
Edit: PII removed
Hyväksytty vastaus
-
Selvitin ongelman itse. ID Protection ei osaa tuoda Keepass ohjelmasta exportattuja csv-tiedostoja, vaan KeepassX nimisestä. Joten latasin KeepassX:n ja exporttasin tunnukseni Keepassista KDB 1.x formaatissa ja importtasin ne KeepassX softaan, josta sitten exporttasin ne csv-muotoon, jonka ID Protectionn ymmärsi.
Vaihtoehtoisesti voit tehdä itse CSV-tiedoston esim. Excelissä. Sarakkeet tulee olla: Group, Title, Username, Password, URL ja Notes. Kun olet tallentanut csv-tiedoston, avaa se teksti-editorissa ja katso että nimet ovat lainausmerkkien sisällä ja erotinmerkki on pilkku. Esimerkki csv-tiedoston rakenne alla:
"Group","Title","Username","Password","URL","Notes"
"Root/Internet","Sample Entry","My user Name","My secret password","keepas.info", "notes here"
ID Protection ei valitettavasti ymmärrä ryhmiä (group), joten sen sarakkeen voi jättää tyhjäksi.
Vastausvaihtoehdot
-
Hei @jsk74 !
Olet aivan oikeassa, tuettu versio salasanojen tuontia varten on KeePassX V2.
Tästä löytyy listaus niistä ohjelmista mistä voi tuoda salasanoja, sekä hieman lisätietoa: https://help.f-secure.com/product.html#home/id-protection-windows/latest/fi/id_81205-latest-fi
En osaa sanoa miksi viestisi on käännetty englanniksi. Minulle se näkyy suomenkielisenä.
Se voi johtua siitä että englanninkielinen kollegani on käynyt muokkaamassa pois herkkää tietoa alkuperäisestä viestistä.