Freedome katkaisee wifi yhteyden ja kytkee wifin pois päältä
PC:ssä Windows 10 ja laite HP elitebook 840.
Wifi yrittää käynnistää yhteyttä mutta Freedome tappaa yhteyden. Olen tarkistanut ettei freedomen killswitch ole päällä ja olen asentanut freedomen uudelleen koneelle. Olen myös testannut, että korjaantuuko ongelma jos vaihdan sijainniksi Espoon tilalle esim ruotsin, ei auta. Ainoa keino joka auttaa on, että kytken freedomen pois päältä, tämän jälkeen wifi yhteys pysyy päällä ja kaikki toimii normaalisti. Tietokoneen asetuksiin yms en ole koskenut sen jälkeen kun viimeksi konetta käytin ja silloin freedome oli päällä ja wifi toimi normaalisti.
Tämä ongelma tuntuu ilmestyvän aina aikaajoin, välillä toimii ja välillä ei sitten ollenkaan.
Viestejä yhteensä
-
-
-
Hei @VonX !
Ilmeneekö ongelma kyseisellä koneella pelkällä Wi-Fi yhteydellä vai myös langallisesti?
Jos yhteys toimii normaalisti langallisesti (Freedome päällä), viittaisi tämä hieman HP:n tietokoneilla ilmenevään ongelmaan. Ongelmaan on törmätty vanhemmilla HP-Elitebook- ja HP ProBook -tietokoneilla.
HP:n automaattinen LAN / WLAN / WWAN-kytkentätoiminto sulkee Wi-Fi -yhteyden, jos ethernet yhteys on aktiivinen. Kun sinulla on VPN käytössä, Windowissa oleva virtuaalinen TAP-ohjain laukaisee Wi-Fi -yhteyksien sulkemisen ja tätä myöten katkaisee internet-yhteyden jonka virtuaalinen LAN-yhteys luo.
Tässä tapauksessa suosittelen tarkistamaan löytyykö tietokoneelta jompikumpi seuraavista palveluista (service): HP LAN/WLAN/WWAN Switching UWP Service tai LanWlanSwitchingService
Voit tarkistaa tämän ja poistaa palvelun käytöstä seuraavasti:
1. Paina näppäimistöstä Windows-painiketta + R
2. Hae services.msc ja paina Enter
3. Etsi listalta löytyykö jompikumpi palveluista
4. Klikkaa hiiren oikealla ja valitse Ominaisuudet.
5. Etsi Käynnistystapa ja valitse Pois käytöstä
6. Käynnistä tietokone uudelleen.
Jos tämä ei tuota tulosta, pyytäisin sinua olemaan yhteydessä tukeemme joko puhelimitse tai chat-palvelumme kautta.
Löydät yhteystiedot alla olevasta linkistä: