Hur installerar och aktiverar jag F-Secure FREEDOME VPN på en Android-enhet? Den här artikeln gäller dig ifall du har en fristående version av produkten F-Secure FREEDOME. Om du har en prenumeration på F-Secure TOTAL ska du läsa artikeln Hur installerar jag FREEDOME VPN (TOTAL) på min Android-enhet?
- På Android-enheten öppnar du Play Store och söker efter F-Secure FREEDOME VPN.
- Välj FREEDOME VPN.
- Välj Installera. Appen laddas ned och installeras.
- Välj Öppna. När du installerar appen första gången går den igenom en kort introduktion.
- Svep skärmen åt vänster tills du kommer till den sista sidan med följande alternativ:
- Börja använda Freedome
- Lös in koden
- Logga in
- Välj aktiveringsmetod beroende på vilken prenumerationstyp du har.
- Om du har en giltig prenumerationskod gör du följande:
- Välj Lös in kod.
- Ange din kod.
- Välj Skicka.
- Om du har en prenumerationskod med din tjänsteleverantör gör du följande:
- Välj Logga in.
- Välj din kontoleverantör.
- Ange dina inloggningsuppgifter och välj Logga in.
- Ge enheten ett namn och välj Fortsätt.
- Välj OK.
- Välj Godkänn.
- Välj vilken nätverksanslutning du föredrar.
FREEDOME VPN är nu redo att skydda din integritet online.
Anm: Om du har laddat ned appen men ännu inte har en fullständig prenumeration på FREEDOME VPN – om du t.ex. har en testversion och vill uppgradera – ska du göra följande:
- Välj Börja använda FREEDOME.
- Välj Godkänn.
- Välj vilken nätverksanslutning du föredrar.
- Välj huvudmenyn från det övre vänstra hörnet på skärmen och sedan Prenumeration.
- Välj Prenumerationsalternativ.
- Gör något av följande:
- Välj FÖR ALLA ENHETER och sedan Köp från F-Secures butik för att skaffa skydd för flera datorer, telefoner och surfplattor. När du har genomfört ditt köp får du en prenumerationskod via e-post. Ange koden på var och en av enheterna ELLER
- Välj FÖR ANDROID-ENHETER och sedan önskad prenumerationsperiod för köp i appen via Play Butik. En prenumeration från Google Play omfattar alla dina Android-enheter som använder samma Google Play-användarkonto.
- Gå igenom köpprocessen och aktivera sedan FREEDOME, beroende på prenumerationstypen.