F-Secure kräver ett My F-Secure-konto för alla fristående F-Secure VPN-prenumerationer.
Obs: F-Secure FREEDOME VPN har nyligen bytt namn till F-Secure VPN. Även om det gamla produktnamnet fortfarande kan visas i vissa fall, förblir skyddsnivån oförändrad.
Obs: Den här artikeln gäller inte dig om du har köpt din F-Secure VPN-prenumeration från App Store eller Google Play Store.
Den här artikeln ger svar på följande frågor:
- Varför måste jag skapa ett My F-Secure-konto?
- När kommer detta att hända?
- Vad händer med min anonymitet om jag måste skapa ett konto?
- Vad händer om jag fortfarande har en giltig prenumerationskod?
- Jag har F-Secure Internet Security eller F-Secure ID Protection och en prenumerationskod för VPN-appen som jag vill ta i bruk. Vad behöver jag göra?
- Hur förnyar jag min F-Secure VPN-prenumeration?
- Vad är My F-Secure?
Nästa gång du förnyar din F-Secure VPN-prenumeration kommer du att guidas till sidan My F-Secure där du måste skapa ditt konto för att kunna börja använda produkten. Du måste fylla i ditt namn, e-postadress och lösenord.
Viktigt: Om du redan har ett My F-Secure-konto med ingen giltig produktprenumeration måste du först ta bort det befintliga kontot och sedan skapa ett nytt konto för din F-Secure VPN-prenumeration . Anledningen till detta är att vi använder din e-postadress som användarnamn för kontot, och du kan inte använda samma e-postadress för det nya kontot om du inte tar bort det gamla kontot. Om du har glömt kontolösenordet, välj Glömt ditt lösenord? länken på sidan My F-Secure så skickar vi instruktioner om hur du ändrar ditt lösenord.
Varför måste jag skapa ett My F-Secure-konto?
När du köper den fristående F-Secure VPN-produkten från vår webbutik eller en återförsäljare måste du skapa ett My F-Secure-konto för att kunna börja skydda dina enheter. Det tar bara ett ögonblick att registrera dig, och du kommer att ha all din säkerhetsinformation i en lättanvänd portal.
Många av oss har mer än en enhet och att se till att alla är skyddade hela tiden kan vara ganska utmanande.My F-Secure ger dig en översikt över hela ditt abonnemang och enheter, medan du i appen bara kan styra skyddsstatusen för en enskild enhet.
Vilka är fördelarna för dig?
- Du behöver inte komma ihåg var du hittar din prenumerationskod; du behöver inte längre en
- Abonnemanget gäller för alla plattformar: Android, iOS, Mac och Windows
- Lätt att förnya och hantera ditt abonnemang
- Lätt att dela dina licenser med andra familjemedlemmar och vänner
- Lätt att uppgradera ditt skydd till att inkludera andra funktioner, såsom onlinesäkerhet och identitetsskydd
När kommer detta att hända?
Nästa gång du förnyar din F-Secure VPN-prenumeration kommer du att guidas till sidan My F-Secure där du kan skapa ditt konto.
Vad händer med min anonymitet om jag måste skapa ett konto?
VPN-tjänster kan inte göra dig helt anonym, men de förbättrar din integritet och säkerhet online.
Med F-Secure VPN kan du kryptera din datatrafik och dölja din riktiga IP-adress. Vi läser inte din trafik, och vi vet inte heller vilken trafik som är din. Vi delar eller säljer inte någon av din trafik.
Vi respekterar din integritet och behandlar endast personuppgifter som behövs för att tillhandahålla våra tjänster och för att kommunicera med dig. Vi delar inte din My F-Secure-kontoinformation med tredje part.
Informationen du anger för att köpa ditt F-Secure VPN-abonnemang, såsom betalkortsuppgifter, hanteras av nätbutiken eller appbutiksleverantören. Dessa tredjepartsåterförsäljares sekretesspolicyer gäller för själva köpet och relaterade aktiviteter. F-Secure har inte tillgång till din betalningsinformation. För mer information, se F-Secure VPN Sekretesspolicy.
Vad händer om jag fortfarande har en giltig prenumerationskod?
Om du har en giltig prenumerationskod kan du fortsätta använda koden på de enheter som du redan har aktiverat tills prenumerationen går ut. Om du vill kan du omedelbart skapa ett My F-Secure-konto och sedan konvertera prenumerationskoden till användningstid.
Men om du har en prenumerationskod och vill använda F-Secure VPN på en ny enhetmåste du skapa Mitt F-Secure- kontot omedelbart och sedan logga in på ditt konto för att konvertera prenumerationskoden till användningstid .
För att konvertera prenumerationskoden till användningstid:
- Skapa ett My F-Secure - konto.
- När du uppmanas, ange din prenumerationskod.
- Öppna VPN-appen.
- Välj Prenumeration > Logga in.
- Ange dina kontouppgifter.
- Upprepa steg 3-5 på varje enhet som har VPN-appen.
Jag har F-Secure Internet Security eller F-Secure ID Protection och en prenumerationskod för VPN-appen som jag vill ta i bruk. Vad behöver jag göra?
Om du har ett F-Secure Internet Security (tidigare känt som F-Secure SAFE) eller ID Protection-prenumeration och har fått en prenumerationskod för F-Secure VPN, tänk på att aktivering av denna kod kommer att ändra din nuvarande produkt i My F- Säkra.
När du anger VPN-prenumerationskoden kommer din nuvarande prenumeration att växla till F-Secure VPN, och de återstående dagarna från din tidigare prenumeration kommer att överföras till den nya produkten. Det betyder att du inte längre kommer att ha tillgång till funktionerna i din ursprungliga F-Secure Internet Security eller ID Protection-produkt om de inte ingår i din nya plan.
Du kommer att informeras om denna ändring i My F-Secure innan du slutför processen, och du kan välja att inte acceptera ändringen om du vill behålla din nuvarande prenumeration.
Så här aktiverar du din F-Secure VPN:
- Logga in på My F-Secure.
- Ange prenumerationskoden du fick för F-Secure VPN.
Om du inte vill fortsätta med denna ändring, skriv inte in prenumerationskoden för VPN. Överväg att uppgradera till F-Secure Total, som erbjuder fullständigt onlineskydd, inklusive VPN, identitetsskydd och mer, utan att ändra dina nuvarande prenumerationsfunktioner.
Hur förnyar jag min F-Secure VPN-prenumeration?
Om du redan har ett My F-Secure- konto, logga in på kontot, välj Förnya nu och följ instruktionerna på skärmen.
Om du inte har ett My F-Secure- konto ännu, följ meddelandena i appen för att förnya din prenumeration eller gå till F-Secure VPN-förnyelsesida på vår webbplats. Under förnyelseflödet kommer du att guidas till att skapa ditt My F-Secure-konto.
Om du har en giltig prenumerationskod och inte har ett My F-Secure-konto ännu, skapa kontot, logga in på kontot och ange din prenumerationskod för att aktivera dina licenser. Dina enheter som redan har VPN-appen installerad kommer att bli synliga i My F-Secure-portalen efter att du loggat in på ditt konto på varje enhet som har appen:
- Öppna VPN-appen.
- Välj Prenumeration > Logga in.
- Ange dina kontouppgifter.
Obs: Om du inte har slutfört ovanstående steg, så snart din prenumeration löper ut, kommer dina enheter inte längre att skyddas förrän du loggar in på ditt My F-Secure- konto via VPN-appen på varje enhet.
Vad är My F-Secure?
My F-Secure är hemmet för ditt skydd. Det är hanteringsportalen för alla enheter som är skyddade med ditt abonnemang. Förutom att hantera din VPN-produkt finns all prenumerationsrelaterad information tillgänglig i portalen.
Portalen visar när ditt abonnemang går ut och hur många gratislicenser du har kvar. Om din prenumeration är på väg att avslutas eller om du har slut på licenser kan du förlänga din prenumeration eller köpa fler licenser via portalen.
Genom My F-Secure kan du också dela dina licenser med andra familjemedlemmar och vänner genom att bjuda in dem till din My F-Secure-grupp.