F-Secure krever en My F-Secure-konto for alle frittstående F-Secure VPN-abonnementer.
Merk: F-Secure FREEDOME VPN har nylig blitt omdøpt til F-Secure VPN. Selv om det gamle produktnavnet fortsatt kan vises i visse tilfeller, forblir beskyttelsesnivået uendret.
Merk: Denne artikkelen gjelder ikke for deg hvis du har kjøpt ditt F-Secure VPN-abonnement fra App Store eller Google Play Store.
Denne artikkelen gir svar på følgende spørsmål:
- Hvorfor må jeg opprette en My F-Secure-konto?
- Når vil dette skje?
- Hva skjer med anonymiteten min hvis jeg må opprette en konto?
- Hva om jeg fortsatt har en gyldig abonnementskode?
- Jeg har F-Secure Internet Security eller F-Secure ID Protection og en abonnementskode for VPN-appen som jeg vil ta i bruk. Hva må jeg gjøre?
- Hvordan fornyer jeg mitt F-Secure VPN-abonnement?
- Hva er My F-Secure?
Neste gang du fornyer F-Secure VPN-abonnementet ditt, vil du bli guidet til siden My F-Secure hvor du må opprette kontoen din for å kunne begynne å bruke produktet. Du må fylle inn navn, e-postadresse og passord.
Viktig: Hvis du allerede har en My F-Secure-konto med uten gyldig produktabonnement, må du først slette den eksisterende kontoen og deretter opprette en ny konto for ditt F-Secure VPN-abonnement . Grunnen til dette er at vi bruker e-postadressen din som brukernavn for kontoen, og du kan ikke bruke samme e-postadresse for den nye kontoen med mindre du sletter den gamle kontoen. Hvis du har glemt kontopassordet, velg Glemt passordet ditt? - lenken på My F-Secure - siden, og vi vil sende deg instruksjoner om hvordan du endrer passordet ditt.
Hvorfor må jeg opprette en My F-Secure-konto?
Når du kjøper det frittstående F-Secure VPN-produktet fra vår nettbutikk eller en forhandler, for å kunne begynne å beskytte enhetene dine, må du opprette en My F-Secure-konto. Det tar bare et øyeblikk å registrere seg, og du vil ha all sikkerhetsinformasjonen din i én brukervennlig portal.
Mange av oss har mer enn én enhet, og det kan være ganske utfordrende å sørge for at alle er beskyttet til enhver tid.My F-Secure gir deg en oversikt over hele abonnementet og enhetene, mens du i appen kun kan kontrollere beskyttelsesstatusen til en individuell enhet.
Hva er fordelene for deg?
- Du trenger ikke å huske hvor du finner abonnementskoden din; du trenger ikke lenger en
- Abonnementet gjelder for alle plattformer: Android, iOS, Mac og Windows
- Enkelt å fornye og administrere abonnementet ditt
- Enkelt å dele lisensene dine med andre familiemedlemmer og venner
- Enkelt å oppgradere beskyttelsen til å inkludere andre funksjoner, for eksempel nettsikkerhet og identitetsbeskyttelse
Når vil dette skje?
Neste gang du fornyer F-Secure VPN-abonnementet ditt, vil du bli guidet til siden My F-Secure hvor du kan opprette kontoen din.
Hva skjer med anonymiteten min hvis jeg må opprette en konto?
VPN-tjenester kan ikke gjøre deg helt anonym, men de forbedrer personvernet og sikkerheten på nettet.
Med F-Secure VPN kan du kryptere datatrafikken din og skjule din virkelige IP-adresse. Vi leser ikke trafikken din, og vi vet heller ikke hvilken trafikk som er din. Vi deler eller selger ikke noe av trafikken din.
Vi respekterer personvernet ditt og behandler kun personopplysninger som er nødvendige for å tilby våre tjenester og for å kommunisere med deg. Vi deler ikke My F-Secure-kontoinformasjonen din med tredjeparter.
Informasjonen du oppgir for å kjøpe ditt F-Secure VPN-abonnement, som betalingskortdetaljer, håndteres av nettbutikken eller appbutikkleverandøren. Disse tredjepartsforhandlernes personvernregler gjelder for det faktiske kjøpet og relaterte aktiviteter. F-Secure har ikke tilgang til betalingsinformasjonen din. For mer informasjon, se F-Secure VPN Personvernerklæring.
Hva om jeg fortsatt har en gyldig abonnementskode?
Hvis du har en gyldig abonnementskode, kan du fortsette å bruke koden på enhetene du allerede har aktivert til abonnementet utløper. Hvis du ønsker det, kan du umiddelbart opprette en My F-Secure-konto og deretter konvertere abonnementskoden til brukstid.
Men hvis du har en abonnementskode og ønsker å bruke F-Secure VPN på en ny enhet, må du opprette My F-Secure- kontoen umiddelbart og deretter logge på kontoen din for å konvertere abonnementskoden til brukstid .
For å konvertere abonnementskoden til brukstid:
- Opprett en My F-Secure - konto.
- Når du blir bedt om det, skriv inn abonnementskoden din.
- Åpne VPN-appen.
- Velg Abonnement > Logg inn.
- Skriv inn kontoen din.
- Gjenta trinn 3-5 på hver enhet som har VPN-appen.
Jeg har F-Secure Internet Security eller F-Secure ID Protection og en abonnementskode for VPN-appen som jeg vil ta i bruk. Hva må jeg gjøre?
Hvis du har et F-Secure Internet Security (tidligere kjent som F-Secure SAFE) eller ID Protection-abonnement og har mottatt en abonnementskode for F-Secure VPN, vær oppmerksom på at aktivering av denne koden vil endre ditt nåværende produkt i My F- Sikker.
Når du skriver inn VPN-abonnementskoden, vil ditt nåværende abonnement bytte til F-Secure VPN, og de resterende dagene fra det forrige abonnementet ditt vil bli overført til det nye produktet. Dette betyr at du ikke lenger vil ha tilgang til funksjonene til ditt originale F-Secure Internet Security eller ID Protection-produkt med mindre de er inkludert i den nye planen din.
Du vil bli informert om denne endringen i My F-Secure før du fullfører prosessen, og du kan velge å ikke godta endringen hvis du ønsker å beholde ditt nåværende abonnement.
Slik aktiverer du F-Secure VPN:
- Logg inn på My F-Secure.
- Skriv inn abonnementskoden du mottok for F-Secure VPN.
Hvis du ikke ønsker å fortsette med denne endringen, ikke skriv inn abonnementskoden for VPN. Vennligst vurder å oppgradere til F-Secure Total, som tilbyr full nettbeskyttelse, inkludert VPN, identitetsbeskyttelse og mer, uten å endre dine nåværende abonnementsfunksjoner.
Hvordan fornyer jeg mitt F-Secure VPN-abonnement?
Hvis du allerede har en My F-Secure- konto, logg inn på kontoen, velg Forny nå og følg instruksjonene på skjermen.
Hvis du ikke har en My F-Secure- konto ennå, følg varslene i appen for å fornye abonnementet ditt eller gå til F-Secure VPN-fornyelsessiden på nettstedet vårt. Under fornyelsesflyten vil du bli veiledet til å opprette din My F-Secure-konto.
Hvis du har en gyldig abonnementskode og ikke har en My F-Secure-konto ennå, opprett kontoen, logg inn på kontoen og skriv inn abonnementskoden for å aktivere lisensene dine. Enhetene dine som allerede har VPN-appen installert vil bli synlige i My F-Secure-portalen etter at du logger på kontoen din på hver enhet som har appen:
- Åpne VPN-appen.
- Velg Abonnement > Logg inn.
- Skriv inn kontoen din.
Merk: Hvis du ikke har fullført trinnene ovenfor, så snart abonnementet ditt utløper, vil enhetene dine ikke lenger være beskyttet før du logger på My F-Secure- kontoen din via VPN-appen på hver enhet.
Hva er My F-Secure?
Min F-Secure er hjemmet til din beskyttelse. Det er administrasjonsportalen for alle enhetene som er beskyttet med ditt abonnement. Bortsett fra å administrere VPN-produktet ditt, er all abonnementsrelatert informasjon tilgjengelig i portalen.
Portalen viser når abonnementet ditt utløper og hvor mange gratis lisenser du har igjen. Hvis abonnementet ditt er i ferd med å avsluttes eller du har gått tom for lisenser, kan du forlenge abonnementet eller kjøpe flere lisenser gjennom portalen.
Gjennom My F-Secure kan du også dele lisensene dine med andre familiemedlemmer og venner ved å invitere dem til My F-Secure-gruppen.