Vanlige spørsmål om den nye F-Secure-appen som ble lansert 14. februar 2023 Denne artikkelen gir svar på spørsmål du måtte ha angående den nye F-Secure-appen og hvordan du kan gå over fra F-Secure SAFE og F-Secure TOTAL til F-Secure-appen.
Vi har satt sammen en liste over vanlige spørsmål angående den nye F-Secure-appen og F-Secure-tilbudet per 14. februar 2023. Listen er ikke uttømmende, og nye spørsmål vil bli lagt til ved behov. Vi anbefaler at du går tilbake til denne artikkelen hvis du har flere spørsmål om vårt nye tilbud.
Hva er F-Secure-appen?
Før 14. februar 2023 måtte du installere separate apper på enhetene dine når du ønsket å sikre dem mot trusler på nettet, for å beskytte identiteten din mot identitetstyveri og for å ivareta personvernet ditt når du bruker upålitelige nettverk, for eksempel åpne WiFi-nettverk på flyplasser, hoteller osv. Fra og med 14. februar trenger du bare F-Secure-appen for å beskytte deg og enhetene dine mot disse truslene, siden alle disse beskyttelsesfunksjonene nå er tilgjengelige i én enkelt app.
Til slutt er det opp til deg å bestemme hvilke funksjoner du vil inkludere i abonnementet ditt. Senere, hvis behovet oppstår, kan du utvide utvalget av beskyttelsesfunksjoner i appen uten å måtte installere appen på nytt.
Jeg har for øyeblikket et F-Secure SAFE-abonnement. Hvordan påvirker dette meg?
Vi har gjort overføringen fra F-Secure SAFE til den nye F-Secure-appen veldig enkel for deg. Du trenger ikke å gjøre noe. Du vil bli overført automatisk til den nye F-Secure-appen, og F-Secure SAFE-abonnementsnavnet endres til F-Secure Internet Security. Dette nye abonnementsnavnet er mer gjennomsiktig og formidler enda bedre det faktiske formålet med sikkerhetstjenesten. Hvis du senere tror at du trenger å legge til flere beskyttelsesfunksjoner i abonnementet ditt, kan du ta de ekstra beskyttelsesfunksjonene i bruk uten å måtte installere appen på nytt på enheten din.
Jeg har for øyeblikket et F-Secure TOTAL-abonnement. Hvordan påvirker dette meg?
Du vil bli overført til den nye F-Secure-appen automatisk. Etter overføringen vil du ha de samme funksjonene for sikkerhet, personvern og identitetsbeskyttelse i bruk som du hadde tidligere, men nå i én enkelt app.
Så snart oppgraderingen er fullført anbefaler vi deg å sjekke at du kan finne alle passordene dine og annen personlig informasjon i den nye F-Secure-appen. Ikke avinstaller din nåværende F-Secure ID PROTECTION-app før du har forsikret deg om at passordene dine er flyttet til den nye appen.
Merk: Hvis du kun har brukt F-Secure ID PROTECTION på dine mobile enheter, må du manuelt flytte hvelvdataene dine til den nye F-Secure-appen. Du finner detaljerte instruksjoner for hvordan du flytter passordene dine fra F-Secure ID PROTECTION til F-Secure-appen i følgende hjelpeartikkel (gjelder både Android- og iOS-enheter): Flytte passordene dine fra F-Secure ID PROTECTION-appen til F-Secure-appen på en mobilenhet.
Når den nye F-Secure-appen først lanseres, vil Windows-versjonen av appens VPN i utgangspunktet mangle funksjonen for omgåelse av appen. Funksjonen vil imidlertid bli lagt til appen senere.
Jeg har for øyeblikket et F-Secure TOTAL- eller F-Secure SAFE-abonnement. Når får jeg den nye F-Secure-appen?
Vi har startet migreringen for våre nåværende brukere. Vær imidlertid oppmerksom på at det kan ta noen uker før du får den nye F-Secure-appen. Så snart den automatiske oppdateringen er ferdig, vil din nåværende F-Secure SAFE-app bli din nye F-Secure-app. Du kan se at oppdateringen er fullført når din nåværende F-Secure SAFE-app har fått navnet F-Secure.
Er du en mobiltelefon- eller nettbrettbruker og din F-Secure SAFE-app har ennå ikke fått nytt navn til F-Secure? Hvis du har valgt å ikke oppdatere apper automatisk i enhetsinnstillingene, må du oppdatere F-Secure SAFE-appen manuelt til den nye F-Secure-appen.
Den nye F-Secure-appen er for øyeblikket (24. februar 2023) tilgjengelig for alle brukere med enheter som kjører på følgende plattformer:
Jeg bruker for øyeblikket F-Secure SAFE som en del av mitt F-Secure TOTAL-abonnement. Vil mine nåværende F-Secure FREEDOME VPN- og F-Secure ID PROTECTION-apper fortsette å fungere når jeg har den nye F-Secure-appen?
Ja, både F-Secure FREEDOME VPN- og F-Secure ID PROTECTION-appene vil fungere som før til du avinstallerer appene. Vi anbefaler imidlertid at du begynner å bruke funksjonene Privacy VPN og Passordhvelv i F-Secure-appen i stedet.
Merk: VPN-programvare tillater bare én tilkobling om gangen. Hvis du fremdeles har F-Secure FREEDOME VPN installert, må du kontrollere at du ikke har begge VPN-ene slått på samtidig. For øyeblikket, hvis du har slått på FREEDOME VPN og deretter slår på Totals Privacy VPN, slutter nettverket å fungere til du slår av en av VPN-tilkoblingene.
Jeg har et F-Secure FREEDOME VPN-abonnement. Påvirker denne appoppgraderingen meg?
Nei, hvis du bare har et abonnement på F-Secure FREEDOME VPN, vil disse endringene ikke påvirke deg og den frittstående appen du bruker. Oppgraderingen gjelder kun kundene som har brukt appene våre med et F-Secure SAFE- eller F-Secure TOTAL-abonnement.
Jeg har et F-Secure ID PROTECTION-abonnement. Påvirker denne appoppgraderingen meg?
Nei, hvis du bare har et abonnement på F-Secure ID PROTECTION, vil disse endringene ikke påvirke deg og den frittstående appen du bruker. Oppgraderingen gjelder kun kundene som har brukt appene våre med et F-Secure SAFE- eller F-Secure TOTAL-abonnement.