Usein kysyttyjä kysymyksiä uudesta 14.2.2023 julkaistusta F-Secure-sovelluksesta Tässä artikkelissa on vastauksia kysymyksiin, joita sinulla mahdollisesti on uudesta F-Secure-sovelluksesta ja siirtymisestä F-Secure SAFE- ja F-Secure TOTAL -sovelluksista uuteen F-Secure-sovellukseen.
Olemme koonneet luettelon uutta F-Secure-sovellusta ja F-Securen palveluvalikoimasta 14.2.2023 alkaen koskevista usein kysytyistä kysymyksistä. Tämä luettelo ei ole kattava ja lisäämme siihen uusia kysymyksiä tarpeen mukaan. Suosittelemme palaamaan tähän artikkeliin myöhemmin, jos mieleesi nousee uusia kysymyksiä uudesta palveluvalikoimastamme.
Mikä F-Secure-sovellus on?
Ennen 14.2.2023 sinun piti asentaa laitteeseesi erilliset sovellukset, jos halusit suojautua verkkouhkilta, turvaa identiteettivarkauksia vastaan tai yksityisyydensuojan epäluotettavissa verkoissa, kuten lentokenttien, hotellien jne. avoimissa WiFi-verkoissa. 14. helmikuuta alkaen tarvitset vain F-Secure-sovelluksen itsesi ja laitteidesi suojaamiseen kaikilta näiltä uhilta, sillä ne toimivat nyt yhdellä ja samalla sovelluksella.
Päätät lopulta itse, mitä ominaisuuksia haluat tilaukseltasi. Voit aina täydentää käytettävissäsi olevaa ominaisuusvalikoimaa ilman, että sovellusta tarvitsee asentaa uudelleen.
Minulla on tällä hetkellä F-Secure SAFE -tilaus. Miten tämä vaikuttaa minuun?
Olemme tehneet siirtymisen F-Secure SAFE -sovelluksesta uuteen F-Secure-sovellukseen äärimmäisen helppoa käyttäjälle. Sinun ei tarvitse tehdä mitään. Tilauksesi päivitetään automaattisesti uuteen F-Secure-sovellukseen ja tilauksesi nimi vaihtuu F-Secure SAFEsta F-Secure Internet Securityksi. Tilauksen nimen vaihtumisen taustalla on se, että haluamme tietoturvapalvelujemme nimien kertovan entistä tarkemmin, mitä ne tekevät. Lisäksi, jos havaitset myöhemmin, että tarvitset laajempia suojausominaisuuksia kuin tilauksesi sisältää, voit ottaa ne käyttöön olemassa olevalla sovelluksellasi ilman uudelleenasennuksia.
Minulla on tällä hetkellä F-Secure TOTAL -tilaus. Miten tämä vaikuttaa minuun?
Tilauksesi päivitetään uuteen F-Secure-sovellukseen automaattisesti. Päivityksen jälkeen käytössäsi on samat tietoturva-, yksityisyys- ja henkilötietojen valvontaominaisuudet kuin aiemminkin, mutta nyt ne kaikki toimivat samassa sovelluksessa.
Heti kun päivitys on valmistunut, suosittelemme tarkistamaan, että kaikki salasanasi ja henkilötietosi ovat siirtyneet uuteen F-Secure-sovellukseen. Älä poista nykyistä F-Secure ID PROTECTION -sovellustasi ennen kuin olet varma siitä, että kaikki salasanasi ovat uudessa sovelluksessa.
Huomautus: Jos olet käyttänyt F-Secure ID PROTECTIONia vain mobiililaitteissasi, sinun on siirrettävä sen holvissa olevat tietosi uuteen F-Secure-sovellukseen. Yksityiskohtaiset ohjeet salasanojen siirtämisestä F-Secure ID PROTECTIONista F-Secure-sovellukseen ovat seuraavassa ohjeartikkelissa (sekä Android- että iOS-laitteille): Salasanojen siirtäminen F-Secure ID PROTECTION -sovelluksesta F-Secure-sovellukseen mobiililaitteella.
Kun uuden F-Secure-sovelluksen ensimmäinen versio julkaistaan, sovelluksen Windows-version VPN-palvelusta puuttuu aluksi sovellusten ohitustoiminto. Se lisätään sovellukseen myöhemmin.
Minulla on tällä hetkellä F-Secure TOTAL- tai F-Secure SAFE -tilaus. Milloin saan uuden F-Secure-sovelluksen?
Olemme aloittaneet nykyisten käyttäjien siirtämiseen uuteen palveluun. Uuden F-Secure-sovelluksen saaminen saattaa kuitenkin kestää muutamia viikkoja. Heti kun automaattinen päivitys on valmistunut, nykyinen F-Secure SAFE -sovelluksesi muuttuu uudeksi F-Secure-sovellukseksi. Päivityksen valmistumisen tunnistaa siitä, että nykyisen F-Secure SAFE -sovelluksesi nimeksi vaihtuu F-Secure.
Käytätkö matkapuhelinta tai tablettia eikä F-Secure SAFE -sovelluksesi nimi ei ole vielä vaihtunut F-Secureksi? Jos et ole ottanut sovellusten automaattista päivitystä käyttöön laiteasetuksissa, F-Secure SAFE -sovellus on päivitettävä manuaalisesti uudeksi F-Secure-sovellukseksi.
Uusi F-Secure-sovellus on nyt (24.2.2023) kaikkien käyttäjien käytettävissä laitteilla, joissa on jokin seuraavista käyttöjärjestelmistä:
Käytän tällä hetkellä F-Secure SAFEa F-Secure TOTAL -tilauksella. Toimivatko nykyiset F-Secure FREEDOME VPN- ja F-Secure ID PROTECTION -sovellukseni edelleen, kun asennan F-Secure-sovelluksen?
Kyllä, sekä F-Secure FREEDOME VPN- että F-Secure ID PROTECTION -sovellus toimii entiseen tapaan siihen asti, kunnes poistat sovelluksen. Suosittelemme kuitenkin, että alat käyttää niiden sijasta F-Secure-sovelluksen VPN-yksityisyys- ja Salasanaholvi-ominaisuuksia.
Huomautus: VPN-ohjelmisto sallii vain yhden yhteyden kerrallaan. Jos sinulla on F-Secure FREEDOME VPN edelleen asennettuna, varmista, ettet pidä molempia VPN-ohjelmia päällä samanaikaisesti. Jos FREEDOME VPN on käytössä ja otat Totalin VPN-yksityisyyden käyttöön, verkkoyhteys lakkaa toimimasta siihen asti, kunnes poistat toisen VPN-yhteyksistä käytöstä.
Minulla on F-Secure FREEDOME VPN -tilaus. Koskeeko tämä sovelluspäivitys minua?
Ei. Jos sinulla on vain F-Secure FREEDOME VPN -tilaus, nämä muutokset eivät koske sinua ja käyttämääsi erillissovellusta. Päivitys koskee vain asiakkaita, jotka käyttävät sovelluksiamme F-Secure SAFE- tai F-Secure TOTAL -tilauksella.
Minulla on F-Secure ID PROTECTION -tilaus. Koskeeko tämä sovelluspäivitys minua?
Ei. Jos sinulla on vain F-Secure ID PROTECTION -tilaus, nämä muutokset eivät koske sinua ja käyttämääsi erillissovellusta. Päivitys koskee vain asiakkaita, jotka käyttävät sovelluksiamme F-Secure SAFE- tai F-Secure TOTAL -tilauksella.