Behöver jag en traditionell säkerhetsprogramvara på min stationära dator om jag bara använder den i SENSE-nätverket? Anm: Den här artikeln är enbart tillämplig för dig om du använder den fristående versionen av F-Secure SENSE Router (inte del av F-Secure TOTAL-paketet).
Med F-Secure SENSE Router behöver du ingen traditionell säkerhetsprogramvara.
För att få ett extra skyddslager och utnyttja det fullständiga skyddet med din F-Secure SENSE-router rekommenderar vi att du installerar F-Secure SENSE-routerappen på din stationära dator, även om den alltid befinner sig i ditt hemnätverk. Eftersom F-Secure SENSE-routern använder ett skyddssystem i tre lager som består av F-Secure SENSE-routerenheten, F-Secure SENSE-routerappen och F-Secures Security Cloud samarbetar dessa tre element för att hålla dina enheter säkra.
Anm: För stationära datorer är SENSE Router-appen tillgänglig för både Windows PC och macOS. SENSE Router-appen för Windows PC och macOS kan inte användas för installation och konfiguration av SENSE Router. För att installera och konfigurera SENSE Router ska du ladda ned och installera SENSE Router-appen på en Android- eller iOS-enhet. Säkerhetsfunktionerna för SENSE Router-appen för Windows och macOS förklaras i Vilka är de aktuella säkerhetsfunktionerna i F-Secure SENSE Router?.