Jag har redan en annan produkt från F-Secure installerad. Är den kompatibel med F-Secure SENSE Router? Anm: Den här artikeln är enbart tillämplig för dig om du använder den fristående versionen av F-Secure SENSE Router (inte del av F-Secure TOTAL-paketet).
F-Secure SENSE-routern använder ett skyddssystem i tre lager som består av F-Secure SENSE-routerenheten, F-Secure SENSE-routerappen och F-Secures Security Cloud. F-Secure SENSE-routerappen erbjuder extra säkerhetsfunktioner som skyddar dina enheter både i och utanför hemmet.
Om du har andra produkter från F-Secure installerade och har köpt SENSE eller överväger att köpa SENSE ska du läsa den här vägledningen om deras kompatibilitet med SENSE Router-appen.
Anm: Vid lanseringen finns SENSE Router-appen endast tillgänglig på engelska.
F-Secure SAFE & SENSE Router
-
Windows PC- och Mac-användare med SAFE ska låta F-Secure SAFE förbli installerat. Du behöver inte installera SENSE Router-appen på din Windows PC eller Mac. Både SENSE Router-appen och SAFE ger dig ett heltäckande skydd mot onlinehot, men SAFE omfattar några extra funktioner, som förmågan att hitta borttappade enheter och ytterligare familjeskydd.
-
SAFE-användare med iOS (iPhone och iPad) behöver bara installera SENSE Router-appen om de vill använda den enheten för att installera och hantera SENSE-nätverket. Om du bara vill skydda den enheten behöver du inte installera SENSE Router-appen, utan kan fortsätta att använda SAFE-appen för att bli skyddad.
F-Secure INTERNET SECURITY & SENSE Router
F-Secure SENSE Router erbjuder samma säkerhetsfunktioner som INTERNET SECURITY. Därför rekommenderar vi att du gör följande:
- Fortsätt att använda F-Secure INTERNET SECURITY tills din prenumeration går ut, men förnya det inte.
- När din prenumeration löper ut avinstallerar du INTERNET SECURITY.
- När du anslutit din Windows-PC till SENSE Router går du till följande adress i webbläsaren:
http://sense.router
- Följ instruktionerna i SENSE Router-appen.
Anm: Under tidsperioden mellan att du avinstallerar INTERNET SECURITY och installerar SENSE Router-appen rekommenderar vi att du är försiktig när du surfar på webben, eftersom din dator är känslig för hot.
F-Secure FREEDOME VPN & SENSE Router
Du kan fortsätta att använda FREEDOME tillsammans med SENSE Router-appen för att skydda din sekretess på alla enheter som stöds.
Anm: Android-användare måste stänga av FREEDOME tillfälligt under installationen medan de parkopplar sin enhet med SENSE Router och vid öppning av SENSE Router-appen. Android-användare kan också vitlista sitt SENSE WiFi-nätverk genom att lägga till det i Betrodda Wi-Fi-nätverk för FREEDOME.
F-Secure TOTAL & SENSE Router
Om du har köpt F-Secure TOTAL kan du fortsätta att använda SAFE och FREEDOME.
Se även avsnitten om SAFE och FREEDOME ovan för mer information.
Anm: Om du redan använder F-Secure SENSE Router och köper F-Secure TOTAL kan vi ansluta din prenumeration på SENSE till ditt TOTAL-hemskydd. För att vi ska kunna göra detta kontaktar du F-Secures kundsupport och uppger ditt serienummer för SENSE Router. Läs även följande artikel: Jag har redan SENSE Router. Kan jag lägga till det i min prenumeration på TOTAL?