Behöver jag en traditionell säkerhetsprogramvara på min bärbara dator, telefon eller surfplatta om jag har F-Secure SENSE Router? Anm: Den här artikeln är enbart tillämplig för dig om du använder den fristående versionen av F-Secure SENSE Router (inte del av F-Secure TOTAL-paketet).
Med F-Secure SENSE Router behöver du ingen traditionell säkerhetsprogramvara.
Eftersom F-Secure SENSE-routern använder ett skyddssystem i tre lager, som består av F-Secure SENSE-routerenheten, F-Secure SENSE-routerappen och F-Secures Security Cloud, måste F-Secure SENSE-routerappen installeras på dina datorer och mobila enheter för att de ska få ett fullständigt SENSE-skydd. F-Secure SENSE-routerappen används dessutom för installationen av SENSE-routerenheten.
När du är på språng utanför hemnätverket skyddar SENSE Router-appen även dina mobila enheter. Det är en enkel programvaruapplikation som tar upp färre enhetsresurser än de flesta traditionella säkerhetsprogramvaror.
Anm: Vilka säkerhetsfunktioner som finns tillgängliga för F-Secure SENSE Router varierar utefter plattform och beroende på om du befinner dig i hemmet med ditt hemnätverk eller på språng. En fullständig lista över säkerhetsfunktionerna finns i artikeln Vilka är de aktuella säkerhetsfunktionerna i F-Secure SENSE Router?