Espoon palvelin ja GRC DNS spoofability test

axel99
axel99 Viestejä: 16 New Member

Kovin usein kun teen testin ja kyseessä on ficolon 95.175.x.y palvelin, niin testi

https://www.grc.com/dns/dns.htm

Antaa tuloksen moderate.

 

Soneran palvelimet antavat kokemuksen mukaan aina tuloksen excellent. Näin myös ne ulkomaiset palvelimet, jotka olen testannut.

 

Mikähän noissa ficolon palvelimissa mättää?

Viestejä yhteensä

  • Tapsucca
    Tapsucca Viestejä: 499 Former F-Secure Employee

    Hei ja kiitos viestistäsi.

     

    Emme pystyneet toistamaan tuota kertomaanne ongelmaa, eli ainakin tällä hetkellä toimii hyvällä tasolla.

     

    Ehdottaisin, jotta jäädään seuraamaan tilannetta.

     

    grcexcellent.PNG

  • axel99
    axel99 Viestejä: 16 New Member
  • axel99
    axel99 Viestejä: 16 New Member

    Otin tuon kaappauksen vastaukseksesi jälkeen, joten kyllä minä voin toistaa.

  • [Deleted User]
    [Deleted User] Viestejä: 0 Former F-Secure Employee

    Hei @axel99,

     

    Kiitokset asiaan palaamisesta. Huomasimme, että kyseessä on Android-laite. Isompaa haastetta "Moderate"-tulos ei tuota. Tästä huolimatta viemme asian eteenpäin kehittäjille.

  • axel99
    axel99 Viestejä: 16 New Member

    Nyt on kyllä kysymys paljon isommasta asiasta. Minulla on ollut Freedome Windows tietokoneella jo runsaan vuoden ajan. Siellä sama toistui ja toistuu nykyisin.

     

    Kysymys on F-Securen luotettavuudesta. Isolla rahalla/vallalla kai joku stalkkeri voi ostaa noita palvelimia ja niiden operaattoreita?

     

    Minä en ole kovin luottavainen siihen, ettei joku minun ISP operaattorin henkilökunnasta olisi ollut ostettavissa. Olin nähnyt asioita jotka kuuluvat nettikiusaamiseen piiriin ja paljon pahempaan. Siksi VPN Freedome oli minulle tärkeä.

     

    Odotin yli vuoden, ennenkuin lähetin tämän threadin. Kovasti ihmettelin ettei kukaan muu ollut asiaa tuosta DNS jutusta huomannut. Ja itse huomasin kaikenlaista MITM kaltaista.

     

    Etsin nettipoliisia eilen verkosta, mutta en löytänyt puhelinnumeroa. Se oli siinä ja siinä!

     

    Ja kyllä, tuo Android laite oli uusi ja tuskin hakkeroitu, jos tuo vähättelevä vastauksesi johonkin kelpaa? Mistä kotoisin se oli? Freedome huonompi Androidilla?

  • axel99
    axel99 Viestejä: 16 New Member

    Kiitos vastauksesta Tapsa. On kuitenkin jokseenkin käsittämätöntä, ettette pystynyt toistamaan. Minulla Moderate tulos oli enemmänkin sääntö kuin poikkeus! Eikä siis kukaan minua ennen ollut asiaa huomannut? Ei mene minulla jakeluun.

     

    Nyt minullakin testi näyttää tulosta Excellent, niitten tekemienne muutosten jälkeen.

     

    En siis ole saanut vastausta tuohon Andy-P:n kommentiin: "Kiitokset asiaan palaamisesta. Huomasimme, että kyseessä on Android-laite. Isompaa haastetta "Moderate"-tulos ei tuota. Tästä huolimatta viemme asian eteenpäin kehittäjille."

    En ymmärrä sitä? VPN on mielestäni tärkeämmässä asemassa mobiililaitteissa, joita toki Windows läppärikin voi olla. Tuo sinun kommenttisi Tapsa ei oikein osoita että  olit keskustelun kunnolla lukenut? Ei kukaan kysynyt käyttöjärjestelmää ja tosiaan ei se minustakaan voinut olla tässä tapauksessa merkityksellinen. DNS-palvelimen testauksessa.

     

    Yllättävästi en ole enää saanut juurikaan Soneran palvelinta 192.130.x.y ilmoittamasi muutosten jälkeen. Ennen kun Ficolo antoi Moderate testissä, sain yleensä helposti ehkä joka kolmannella kerralla Soneran palvelimen. Haluaako joku rajoittaa minut Ficolon palvelimille? Tänään viimein sain Soneran palvelimelta VPN IP:n, mutta se lakkasi melko nopeasti toimimasta. Vakuutan että mitään syytä yhteyden katkaisuun ei minun puoleltani ollut. Joten mikä vikana?

Tämä keskustelu on suljettu.
Hinnoittelu ja tuotetiedot