F-Secure Internet Securityn uusinta, ei saa yhteyttä käyttöoikeuspalvelimeen

Jukka79
Jukka79 Viestejä: 1 New Member

Hei!

Uusin F-Secure Internet Securityn vuodeksi eteenpäin pari viikkoa sitten F-Securen verkkokaupassa.

 

Ohjelma sanoo että vanhassa koodissa on vielä viisi päivää jäljellä. Samassa ikkunassa on painike josta saa syötettyä uuden koodin.

 

Ohjelma ei huoli uutta koodia, saan vain virheilmoituksen jossa Internet Security kehottaa tarkistamaan internet yhteyden toiminnan. Ja se pelaa, sivut aukeavat yms.

 

Jos vaihdan koodin viimeisen kirjaimen, saan ihan saman herjan, eli käytännössä Internet Security ei saa käyttöoikeuspalvelimeen yhteyttä. Kaikki virustunniste yms. päivitykset toimivat niinkuin pitää.

 

Ja tämä vika on ollut nyt pari viikkoa päällä.

 

Toinen kone, Windows 10:llä, F-Securen uudelleen asennus ja koodin hyväksyntä meni heittämällä läpi. Tämä tapahtui eilen maanantaina. Tosin, koodi oli ostettu aiemmin eikä F-Securen verkkokaupasta.

 

Onko vika itse F-Securessa vai siinä että kone jossa yhteydenotto käyttöoikeuspalvelimelle ei pelaa, on vielä XP:llä? Vaiko tässä XP koneen F-Securessa? Olen tietoinen että F-Secure IS on lopettanut tuen XP:lle, mutta itse ohjelma ei anna minkäänlaista ilmoitusta ettei se enää toimisi XP:ssä.

 

Ja jos koitan asentaa "päälle" uutta F-Secure IS:ää, asennus pysähtyy juuri samaan vikaan: se ei saa käyttöoikeuspalvelimelle yhteyttä.

 

Vaihdanko ilmaiseen Avastiin...?

Viestejä yhteensä

Tämä keskustelu on suljettu.