Salaako Freedome todella IP-osoitteeni?

tmoj
tmoj Viestejä: 3 Observer

Minulla on ollut ongelmana Turbofloorplanin foorumille pääsy. Olen ymmärtänyt, että siellä on blokattu pääsy tietyistä IP-osoitteista, joista on ehkä joskus tullut spammia tms. Kun asiaa ihmettelin, vastaus oli, että minun osoitteeeni on ehkä joskus ollut jonkun muun käytössä ja silloin blokattu. Blokkausta ei voi perua.

Olen nyt kokeillut Freedomen kanssa kolmesta eri verkosta ja IP-osoite on joka kerta ollut eri, mutta aina tulee sama ilmoitus blokkauksesta. Miten tämä on mahdollista, jos Freedome salaa IP-osoitteeni?

 

Viestejä yhteensä

  • [Deleted User]
    [Deleted User] Viestejä: 0 Former F-Secure Employee

    Hei @tmoj,

     

    Kiitos kysymyksestäsi. Freedome nimenomaan suojaa sinun IP-osoitteen. Voit tarkistaa asian vaikkapa alla olevalta sivulta käyttäen eri sijainteja Freedomesta.

     

    http://whatismyipaddress.com/

     

    Emme osaa ottaa kantaa kyseisen sivuston säännöistä, mutta voit lähettää heille esimerkiksi yllä olevasta sivustolta näkyvän IP-osoitteesi, ja kysyä onko se jostakin syystä blokattu. Kokeile myös foorumille pääsyä, kun Freedome on pois päältä.

  • tmoj
    tmoj Viestejä: 3 Observer

    Kiitos vastauksesta. Olen ollut yhteydessä ko sivuston tukeen. Lähetin eilen uudestaan heille ip-osoitteeni, mutta vastausta ei ole vielä kuulunut. Taitavat olla USAn länsirannikon ajassa. Olen kerran aikaisemmin kysynyt asiaa ja silloin vastaus oli tuo, minkä mainitsin kysymyksessäni. Sen jälkeen IP-osoitteeni on muuttunut, mutta en edelleenkään pääse sivustolle, eikä Freedome tunnu sekään auttavan. Puhelimella pääsen, kun panen WLANin pois päältä. Eli näyttää kyllä jotenkin olevan tästä IP-osoitteesta kiinni. Kokeilin myös tuttavan luona heidän netillään ja omalla läppärilläni, mutta edelleen tuli sama you are banned ilmoitus. Heilläkin on Elisan netti. Puhelimessa on Soneran liittymä.

  • RaiRai
    RaiRai Viestejä: 171 Former F-Secure Employee

    Moi! @tmoj

     

    Vierailin kyseisellä foorumilla Freedome päällä ja näytti toimivan.

     

    Vielä varmistaisin että tuleeko "You are banned" ilmoitus heti kun vierailet sivustolla vai vasta kun syötät kirjautumistietosi? Mikäli ilmoitus tulee vasta kun kirjaudut, tällöin käyttäjätilisi on 'bännätty' ja IP-osoitteen salaaminen ei auta.

     

    Jos ilmoitus tulee heti kun vierailet sivustolla, ilman kirjautumista, kokeile tyhjentää selaimesi historia ja evästeet:

    Firefox, Chrome, Internet Explorer.

Tämä keskustelu on suljettu.
Hinnoittelu ja tuotetiedot