Pankkitoimintojen suojaus Vivaldi-selaimelle sekä turvallisuus yleensä

Matsi
Matsi Viestejä: 3 Observer

Vivaldi-selain on yksi uusista tulokkaista selainmarkkinoille, ja joka näyttää erittäin mielenkiintoiselta.  Mikäli olen oikein tulkinnut, niin tällä hetkellä pankkitoimintojen  suojausta ei ole selaimelle.  Eli kysyisin, miten F-Securen tuotteet huomioivat ko. selaimen turvallisuuden kannalta?

Viestejä yhteensä

  • [Deleted User]
    [Deleted User] Viestejä: 0 Former F-Secure Employee

    Meillä ei ole vielä mitään integroitua turva ratkaisua Vivaldi selaimelle. Joten meidän Browsing Protection sekä Banking Protection eivät toimi tällä selaimella joka tekee sen selaimen käytöstä vähän turvattomampaa.

    Mutta ladattujen tiedostojen ajoittainen tarkistushan tapahtuu kuitenkin ihan normaalisti virustarkistuksen yhteydessä niin kuin aina ennenkin.

  • Kirbo
    Kirbo Viestejä: 2 New Member

    Vivaldihan pystyy käyttämään Chromen laajennuksia. Jos teidän laajennukset löytyisi esimerkiksi Chrome Web Storesta, voisi myös Vivaldin käyttäjät asentaa teidän laajennukset.

     

    https://help.vivaldi.com/article/extensions/

     

    Lainausta yllä olevasta linkistä:

     

    "Enhance your usage of Vivaldi by adding your favorite extensions from Google Chrome web store.

     

    Where can I find Extensions in Vivaldi?

    From the Tools menu item, choose Show Extensions. Also access the extensions page by typing vivaldi://extensions in the address field.

     

    On the extensions page, you will see your currently installed extensions and a link to get more extensions from Chrome Web Store."

  • RaiRai
    RaiRai Viestejä: 171 Former F-Secure Employee

    Moi!  @Kirbo

     

    Olen laittanut kehitysehdotusta eteenpäin, kiitos.

  • Matsi
    Matsi Viestejä: 3 Observer

    Kiitoksia, vaikkakin asia ei koske enää minua siltä osin, ettei F-Secure safe asentunut minun työasemaani, koska oli vielä F-S Internet security toiminnassa, joten koe aika jäi käyttämättä.  Nyt mennään ilmaisella tietoturvalla, ja toistaiseksi kaikki pelaa ok.

  • Kirbo
    Kirbo Viestejä: 2 New Member
    Itse toivoisin kaikkien F-Secure laajennusten olevan saatavilla myös Vivaldiin, sillä Vivaldi on ensisijainen selaimeni ja itse juuri kokeilen että "Olisiko F-Secure sopiva vaihtoehto", nyt kun kilpailijasta loppui lisenssi enkä ole kyseiseen ohjelmaan täysin tyytyväinen.
    Laajennusten puutteellisuus käyttämästäni selaimesta ei kovin suurta plussaa ainakaan omalla kohdallani anna..
  • Jras
    Jras Viestejä: 46 Former F-Secure Employee

    Hei Kirbo,

     

     

    Kuten  yllä on mainittu, niin emme tue kyseistä nettiselainta, mutta toki voi kokeilla asentaa siihen ns manuaalisesti Browsing protection lisäosaa mikäli haluaa:

     

    Avatkaa Vivaldi selaimen asetukset ja sieltä Extensions/laajennukset. Jättäkää tämä ikkuna auki ja avatkaa myös "oma tietokone/tietokone" ja sieltä löytyy allaolevan polun mukaan Chrome kansio:

    C:\Program Files (x86)\F-Secure\InternetSecurity\apps\OnlineSafety\browser\install

    Tai

    C:\Program Files (x86)\F-Secure\Safe\apps\OnlineSafety\browser\install

    Install kansiosta valitkaa ensiksi teidän käyttämä nettiselain (tässä tapauksessa Chrome vaikka Vivaldia käytätte) ja sitten vetäkää hiirellä sieltä löytyvä tiedosto suoraan teidän nettiselaimen laajennukset ikkunaan ja hyväksykää asennus.

     

    Tällä tavalla voi meidän lisäosa toimia myös Vivaldi selaimessa.

    Kuten kirjoitin niin minkäänlaista tukea emme tarjoa kyseiseen nettiselaimeen ainekaan vielä.

     

Tämä keskustelu on suljettu.
Hinnoittelu ja tuotetiedot