Kaupasta ostetun lisenssin aktivointi?

TMZ
TMZ Viestejä: 1 New Member

Minulla on tällä hetkellä kolmen laitteen F-secure Safe -lisenssi joka on kohta menossa vanhaksi. Ostin kaupasta laatikossa olevan viiden laitteen Safe-lisenssin jota olen nyt huonolla menestyksellä yrittänyt aktivoida käyttöön. Pakkauksen ohjeessa neuvotaan menemään osoitteeseen f-secure.com/box jossa lisenssi pitäisi voida aktivoa. Kyseinen sivu ohjautuu kuitenkin F-secure Safe -portaaliini jossa näen vanhojen lisenssieni statuksen ja voi ostaa jatkoaikaa lisenssille. En kyseisestä paikasta kuitenkaan keksinyt, miten saan aktivoitua kaupasta ostetun lisenssin käyttöön. Laitoin n. viikko sitten asiakaspalveluunkin tukipyynnön mutta siihen ei ole vastattu mitään. Pystyisittekö siis tätä kautta neuvomaan miten minun pitää menetellä?

Viestejä yhteensä

  • He1
    He1 Viestejä: 1 New Member
    Täsmälleen sama tilanne. Tuesta ei kukaan vastannut viikkoon. Aina ennen on f securen kanssa toimiminen ollut helppoa mutta nyt on vuosien asiakkuus katkolle.
  • Safe1
    Safe1 Viestejä: 2 New Member

    Aivan sama juttu täällä, apua ja vastausta ei tunnu saavan mistään. Mutta onneksi on muitakin tapoja suojata koneensa, harmi vain että ostettu lisenssi menee nyt hukkaan.

  • riitam
    riitam Viestejä: 3 New Member

    Täällä sama ongelma, ketuttaa melkoisesti..

  • [Deleted User]
    [Deleted User] Viestejä: 0 Former F-Secure Employee

    Moikka!

    Kiitokset viesteistänne ja pahoittelut viivästyneestä vastauksesta.

     

    TMZ, He1 ja riitam: Olettekin jo lähettäneet meille tukipyynnön, ja teihin on otettu yhteyttä.

     

    Safe1: Otamme yhteyttä sinuun henkilökohtaisesti.

  • Safe1
    Safe1 Viestejä: 2 New Member

    Kiitos vastauksesta ja asian hoidosta! Minun kohdalla se tuli liian myöhään; lisenssi meni vanhaksi ja olen hoitanut koneideni suojauksen nyt muulla tavoin.

    Pari asiaa jäi vain mietityttämään:

    - miksi noissa kaupassa ostettavien lisenssien ohjeissa lukee että vanhatkin käyttäjät voivat ne aktivoida ja siihen annetaan jopa tarkat (toimimattomat) ohjeet? En tietenkään olisi ostanut uuden koneeni "kytkynä" lisenssiä jos olisin tiennyt että sen käyttö on vaikeaa, lähes mahdotonta.

    - miksi omilla sivuilla ei ole ohjeistusta asiaan kun tukeen on hyvin vaikea saada yhteyttä?

  • [Deleted User]
    [Deleted User] Viestejä: 0 Former F-Secure Employee

    Hei!

    Kiitokset kysymyksistä.

     

    F-Secure SAFE tilauksen jatkaminen myymälästä ostetulla retail tuotteella ei ole mahdollista, mikäli olet ostanut palvelun alunperin F-Secure verkkokapasta tai jatkanut tilaustasi jo vähintään kerran maksamalla sähköisesti. Tilauksen jatkamisen mahdollisuus tuotelaatikon  ”lisenssikoodilla” poistuu maksaessasi jossain vaiheessa asiakkuuttasi ”My F-Secure” -tilillä sähköisesti.

     

    Tämä on tekninen rajoite joka on aihettanut paljon palautetta, jonka johdosta se tulee korjautumaan seuraavan tuoteversiopäivityksen yhteydessä viimeistään alkuvuonna 2017.

     

    Tietokoneen ”kytkynä” myytäviä lisenssejä ei ole tarkoitettu myytäväksi olemassaolevien tilausten jatkamiseen, vaan uusille asiakkaille laitteen oston yhteydessä, jolloin kyseistä ongelmaa ei ilmene.

Tämä keskustelu on suljettu.
Hinnoittelu ja tuotetiedot