Apua noviisille F-Securen tuotevalikoiman runsaudessa

T_Avis
T_Avis Viestejä: 4 New Member

F-Securella on hyvin runsas joukko erilaisia ohjelmistoja. Jopa niin paljon, ettei tällainen T_Avis oikein tahdo tietää, mikä tai mitkä niistä pitäisi hankkia. Voisiko joku fiksumpi ystävällisesti neuvoa minua hieman.

 

Minulla on käytössäni yksi Windows-läppäri (nyt vielä Win 7 Pro, mutta vähän ajan päästä Win 10), yksi Applen iPad-tabletti ja yksi Applen iPhone 6-kännykkä. Eniten käytän niitä kotonani omassa salasanalla suojatussa WLAN-verkossa. Mutta toki nuo kaikki laitteet kulkevat aina välillä mukanani kodin ulkopuolellekin. Käyttö on pitkälti tavallista nettisurfailua sekä sähköpostien lukua/kirjoittamista joko 3G/4G-yhteyksillä tai Wi-Fillä.

 

Jotta välttyisin viruksilta ja muilta verkon haitakkeilta, niin mitkä F-Securen tietoturvatuotteet minulla pitää minimissään olla hankittuna ja asennettuna:

- Windows-läppärissä?

- iPadissä?

- IPhonessa?

 

Mitkä voisivat olla hyviä lisätuotteita (mutta ei kuitenkaan pakollisia)?

 

Viestejä yhteensä

  • T_Avis
    T_Avis Viestejä: 4 New Member

    Kiitos vastauksesta. Muutama jatkokysymys:

     

    1) Johtuuko tuo, ettei Applen iPadille ja iPhonelle tarvita virustorjuntaa siitä, ettei virukset voi käytännössä näihin laitteisiin tarttua (koska näihin laitteisiin ei pysty asentamaan mitään sovellusta muualta kuin AppStoresta)? Jos näin on, niin voiko iPadillä tai iPhonella itse asiassa surffata netissä ihan huolettomasti, ja jos ei voi huolettomasti surffata, niin miksi ei voi (eli mitä nk. haitallisilla nettisivuilla voi tapahtua / mitä pitää varoa)?

     

    2) Jos iPadiin ja iPhoneen hankkii Freedomin, niin tarvitaanko näissä laitteissa enää Safea? Windows-koneeseen suosittelit kuitenkin näitä molempia.

     

    3) Safe taitaa toimia iPadissä ja iPhonessa turvallisena selaimena niin, että Safaria suositellaan silloin jopa poistettavaksi. Jos puhelimessa/tabletissa on Safe, niin mihin silloin enää tarvitaan Searchiä vai tarvitaanko sitä lainkaan?

     

    4) Toimiiko Safe turvallisena selaimena myös Windows-koneissa eli kannattaako silloin lainkaan käyttää esim. Chromea tai IE:tä?

     

    5) Jos Windows-koneessa on Safe, niin tarvitaanko siinä sen lisäksi Internet Securityä / Anti-Virusta tai Online Scanneria? Mikä ylipäätään on näiden tuotteiden välinen ero?

     

Tämä keskustelu on suljettu.
Hinnoittelu ja tuotetiedot