VPN-yhteyden ongelmat

Minulla on ilmennyt ongelma F-Securen VPN:n kanssa. Vaikka VPN-yhteys olisi muodostettu, niin yhteys ei joka tapauksessa toimi. Tämä ongelma on ilmenee ainakin Hydra, OpenVPN ja OpenVPN(TCP) -protokollien kanssa. WireGuard -protokollaa käyttäessä yhteys näyttää muodostuvan, mutta silti yhteys ei kuitenkaan toimi.
Olen yrittänyt koneen uudelleenkäynnistämistä ja myös F-Securen uudelleenasentamista, mutta silti ongelma ilmenee. Onko mitään enää tehtävissä?
Vastausvaihtoehdot
-
Hei @PolettiST! Kiitos viestistäsi. Kyselisin vielä hieman lisätietoja ongelmaan liittyen. Millä tavalla yhteyden toimimattomuus siis ilmenee? Pääsetkö ollenkaan eri nettisivuille, kun VPN on päällä? Jos eri nettisivut eivät aukea VPN päällä, niin minkä error-ilmoituksen tällöin saat?
-
Hei @FS_Tia
Olen onnistunut saamaan VPN-yhteyden taas toimimaan, mutta yritän tässä tarkentaa ongelmaa, mikä minulla on ollut.
Ongelma on ilmennyt tavalla, että en ole päässyt nettiä käyttämään ollenkaan. Alla liitteenä Firefoxin error-ilmoitus, minkä olen saanut. F-secure ei itse ole näyttänyt mitään ilmoituksia.
Lisään vielä, että saan VPN-yhteyden kyllä toimimaan uudelleenasentamisella, mutta joissain tapauksissa en ole saannut muodostettua yhteyttä esim. sen jälkeen, kun tietokone on ollut sammuksissa tai lepotilassa.
-
Hei @heimarkku! Kiitos viestistäsi. Ikävä kuulla ongelmasta. Voisitte ensin kokeilla, että onko käytettävällä VPN-protokollalla vaikutusta ongelmaan. VPN-protokollavaihtoehdot löydätte VPN:n asetuksista, ja voitte vapaasti kokeilla vaihtaa niiden välillä.
-
Hei @PolettiST! Kiitos viestistäsi. Mukava kuulla, että VPN-yhteys toimii ainakin joiltain osin. Olemme tunnistaneet tämän ongelman, joka aiheuttaa VPN-yhteyden jumittumisen monella Windows-tietokoneella, kun tietokone palautuu lepotilasta. Tutkimme tätä parhaillaan. Eli tällä hetkellä ratkaisuna on kytkeä VPN pois ja sitten takaisin päälle, jolloin sen pitäisi saada yhteys, joissain tapauksissa pienellä viiveellä. Pahoittelen tilannetta!