VPN-yhteyden ongelmat

13»

Vastausvaihtoehdot

• JOnes
    JOnes Viestejä: 1,117 Forum Guru
    editoi August 13

Okey,No,mitkähän ovat arviot uusien versioiden julkaisupäivistä kaikilla alustoilla(Win,Mac,Android,iOS)? Kaikissa kun tuota korjaamista riittää ..ja niissä useat "häiriöt" jotka pitävät tuotteen "jäähyllä":.Pieni yhteenveto vaikkapa yhteisön etusivulle "kuluttajahenkisesti" paikallaan..kiitos.

• JOnes
    JOnes Viestejä: 1,117 Forum Guru

Tästäkin "oireesta" on ilmoitettu jo ammoin: Android: Aktiivisen Verkon vaihto jumittaa koko vpn:n,vaaditaan manuaalinen vpn-palvelun uudelleenkäynnistys,.Korjausta ei tullut 25.6 versioon.Oireen saa syntymään android kännykästä jos käy pikku kävelyllä sen kanssa niin että käytössä oleva wifi-verkko poistuu kantamasta ja vpn-protokollia tulisi automaagisesti ajaa vain LTE-verkon(sim/e-sim) kanssa.Ei onnistu ilman F-Secure VPN palvelun "jojotusta",koko laitteen netti jumittuu ja viestiliikenne katkeaa,Vaihtamalla toiseen nimeltä mainitsemattomaan VPN-toimittajaan samassa laitteessa oiretta ei esiinny.

• heimarkku
    heimarkku Viestejä: 22 Enthusiast

Toimii- ei toimi-toimii-ei toimi… odotellaan siis päivitystä, mutta kyllähän tässä pessimismi valtaa väkisinkin alaa. Onko vpn todellakin näin vaikea koodaushaaste, kun muilla tuntuu toimivan?

• Asiom2
    Asiom2 Viestejä: 8 Observer

VPN-yhteys täytyy käynnistää uudelleen tunnin välein. Tässä on tietenkin riski, että IP-osoite vuotaa.
    Jos on käynnissä joku projekti ja useita välilehtiä on auki selaimessa, ja sitten tulee taas tämä joka tuntinen katkos, tilanne on hankala. Tässä vaiheessa joudutaan ensin sulkemaan VPN ja sitten verkkoyhteys, jolloin IP-osoite voi vuotaa ennen kuin VPN ehtii palautua. Tällöin kaikenlaiset trackerit voivat saada oikean IP-osoitteen. Tai sitten esimerkiksi Wi-Fi-yhteyttä hallinnoiva taho voi nähdä, millä viihdesivuilla on tullut käytyä. Tästä voi olla leikki kaukana, jos puoliso huomaa, millä sivuilla on surffailtu. 😆

• Maitotonkka
    Maitotonkka Viestejä: 15 Explorer

Onkohan niin, ettei tämä ongelma koske jokaista win 11 konetta, vaan osaa?

Ainakin itse olen huomannut tätä ongelmaa olevan vanhempien tietokoneessa vähemmän. Kuinkahan moni vanhempi ihminen ylipäätään osaa reklamoida näistä ongelmista? Siilasmaan Risto saisi kääriä nyt hihat ja astua itse koodaamisen pariin. Aamulla käynnistin koneen ja ei yhteyttä, mutta kun laitoin valikosta käynnistä uudelleen niin yhteys löytyi 😶

Protonin ilmainen vpn on ollut välillä kokeilussa tässä ja on siinäkin huonoja puolia. Ilmaisversio ei ainakaan ole päätähuimaavan nopea. EI muuten avaa ticketmasterin sivua sekään vpn päällä.

• Maitotonkka
    Maitotonkka Viestejä: 15 Explorer

Proton vpn toimii ilmaiseksi rajallisesti, joten se on taas käytössä. Ei muuten toimi siinäkään ticketmasterin sivusto minulla.

Tässä herää kysymys, paljonko on niitä win 11 pohjaisia tietokoneita joissa F-securen VPN toimii ja meitä, joilla on ongelmia? Tässä olen havainnut, että toisessa koneessa VPN toimii paljon paremmin.

• ED209
    ED209 Viestejä: 68 Active Engager

Omassa läppärissä (Lenovo Think Pad X1 Carbon) , joka on lähinnä satunnaisessa käytössä, olen huomannut saman. Totalin vpn luo Windowsiin virtuaalisen verkkoadapterin. En tiedä onko sillä jotain tekemistä ongelmien kanssa. Pöytäkoneessa on useita verkkoadaptereita ja siinä on ongelmia. Samoin kuin Android puhelimessa. Kummassakin koneessa on Win 11 Pro. Desktopissa en ole enää pariin viikkoon käyttänyt Total vpn:ää tökkimisen vuoksi, mutta Think Pad toimii kohtuu hyvin tältä osin. Otin Mullvad vpn palvelun kuukaudeksi (5€/kk). Se toimii taustalla huomaamattomasti, ja tekee sen minkä lupaa. Tilausta on helppo jatkaa tarvittaessa vaikka kuukausi kerrallaan. Odottelen Totalin päivitystä ja katsellaan sen jälkeen pitääkö tilausta jatkaa.