Onko todella niin, että Fsecure VPN estää YLE arenan jne käytön Suomessa suomalaisilta?
Miksi ei enää ole edes yksinkertaista Fsecuren ohjetta miten järkevästi saadaan yhtiöiden välinen ongelma hallintaa. YLE on riittävän hankala tarjoamaan edes helppoja liityntöjä..
Toivottavaa olisi, että YLE:n asiakkaiksi kirjautuneet suomalaiset ( YLE:n yleveron maksaneet ja muutkin suomalaiset voisivat hyödyntää YLE palveluita, riippumatta siitä, ovatko he suojanneet järjestelmänsä ja laitteensa VP N palveluilla , vai ei.). YLE MTV jne luokittelevat turvajärjestelmiä hankkineet HUPS luokkaan - vaikea ymmärtää, kun ei pyritä löytämään helppoja , ohjeistettujs menettelytapoja omien palveluiden varmaan hyödyntämiseen Hups Hups
Hyväksytty vastaus
-
Kysyessäni samaa aihetta tänä vuonna(2024) Yleltä,Ylen tekninen neuvonta viittasi ao. artikkeliin.F-Secure Vpn:ssä ei ole ainakaan vielä site-kohtaista VPN-ohitusta joka ainakin vaikuttaisi Areenan käytettävyyteen VPN:n ollessa muuten päällä.Siihen(miksi ei ole) voi olla tosin muitakin syitä joihin palstan moderaattorit varmaankin auliisti vastaavat..
"Vpn Freedome kaudella(2021)"
saimme seuraavan vastauksen "vpn-areena syndroomaan":
Vastausvaihtoehdot
-
Testasin varsin justiin, että laitin proxyn USA itärannikolle ja hyvin toimii areenalla uutiset ja gogin kantabaari. Olisiko mahdollisesti Yle rajoittanut jotakin tiettyjä ip-lohkoja ja juuri nyt mistä liikenne minulla näkyy, ei olisi estetty ylen päästä? Ei voi kun arvailla. Tuossa ylen artikkelissa mainitaan vaan, että maan rajojen ulkopuolisia vpn-yhteyksiä olisi rajoitettu. Kun olen yhteydessä totalin espoon välityspalvelimeen, niin whois tiedot minun ip-osoitteesta näkyy ficolon ip, joka on suomalainen niin ei luulisi yleä haittaavan, jos artikkeliin uskominen. En tiedä onko tuo "hups" ilmoitus Yle areenalla vakio tähän blokkaukseen, kun luulisi, että siellä olisi erillinen ilmoitus, jossa mainitaan tyyliin "valitettavasti sisältö ei ole saatavilla maassasi" yms.
-
- Olitko kirjautunut yle-areenaan kun olit yhteydessä itärannikon vpn-gw:n kautta ?
- ipv-6 saattaa myös "sotkea" asiaa,ipv4-proxyn ollessa Usa:n itärannikolla https://whatismyipaddress.com/ näyttää seuraavaa :
Tähän caseen(Yle-areena,F-Secure VPN) tämänhetkisen tilanteen antanee palvelun tarjoaja l. F-Secure,kaikista pilot-vaiheen testeistä e i välttämättä kuluttaja-asiakkaille tiedoteta..
-