Fsecure vai pankki?

Artsi_L
Artsi_L Viestejä: 8 Explorer
editoi marraskuu 2023 kohteessa F-Secure Total

Nykyisin en pääse läheskään aina tunnistautumaan pankkitunnuksilla (OP) päästäkseni johonkin tunnistusta vaativaan ohjelmaan. Fsecure ilmoittaa ensin, että pankkisuojaus on päällä ja siihen tulee nykyisin joku halvatun pitä linkki loppusivulle (?). Sitten tunnistuksessa tulee ilmoitus, että jokin meni pieleen eikä tunnistusta voitu suorittaa.

Mistä moinen voi johtua?

Hyväksytyt vastaukset

  • F-Secure_Patrick
    F-Secure_Patrick Viestejä: 501 Moderator
    Vastaus ✓

    Hei @Artsi_L , @pwkej08 , @Ritvav , @3aS4itAk8 & @HooHeli !

    Ongelma on sekä tiedossa että selvityksessä tällä hetkellä. Kyseessä on ilmeisesti jonkinlainen luokitusongelma Suomi.fi -tunnistautumisessa.

    Evästeiden ja välimuistin tyhjennys selaimessa saattaa auttaa tähän hätään,.

    Väliaikaisratkaisuna voi myös manuaalisesti sulkea pankkisuojan tunnistautumisen yhteydessä lopettamalla se vihreän kehyksen ylälaidasta ja kirjautumalla sen jälkeen suoraan.

    Toki pyrimme myös korjaamaan tilanteen kokonaisvaltaisesti pikimmiten.

  • Artsi_L
    Artsi_L Viestejä: 8 Explorer
    Vastaus ✓

    Moro Patrick

    Huomasin räpeltäessäni itsekin tuon mahdollisuuden ja juuri noin olen sitten menetellytkin eli sulkenut itse pankkisuojauksen.

    Toivottavasti ongelmaan löytyy ratkaisu, olisi hieman turvallisempi olo kun käyttää tunnistusta.


    t. Artsi

Vastausvaihtoehdot

  • pwkej08
    pwkej08 Viestejä: 1 Observer

    Minulla on ihan sama ongelma jos käyttää chromea. Mut edgellä toimii normaalisti.

  • Artsi_L
    Artsi_L Viestejä: 8 Explorer

    Minä käytän pääasiassa Edgeä, joten selain ei taida olla oikea selitys.

  • Ritvav
    Ritvav Viestejä: 1 Observer

    Käytän Edge eikä omakantaan tai vastaaviin enää pääse. Tulee ilmoitus sen pitkän tekstin jälkeen, että F-Secure on suojannut tapahtumasi ja estänyt tämän sivuston pankki-istunnon aikana. Salli verkkosivusto, jos tarvitset sitä asioinnin viimeistelyyn. Lopeta pankkitoimintoinen suojaus, kun olet valmis. Vaakunamerkki ja linkki Salli sivusto. Linkin klikkauskaan ei auta.

  • 3aS4itAk8
    3aS4itAk8 Viestejä: 1 Observer

    Minulla on ollut myös tunnistautumisen ongelmia "oma asiointiin" (POP-pankki tunnuksilla) pe ja la, kokeilin eilen ja tänään Chromea ja Edgea monta krt eri aikoihin, mutta aina sama juttu.. Ehdin napata kuva, laitan tänne

  • HooHeli
    HooHeli Viestejä: 1 Observer

    Samoin minulla EDGE:llä, Firefoxilla suomi.fi kirjautuminen onnistui. Ongelma alkoi tällä viikolla

Tämä keskustelu on suljettu.