VPN:n ohittaminen

Areena
Areena Viestejä: 2 New Member
editoi syyskuu 2023 kohteessa F-Secure VPN

Yle Areena lakkasi näkymastä läppärissä. Ylen tekninen tuki neuvoo merkitsemään Yle Areenan ohjelmaksi, jonka Freedome voi ohittaa. Neuvoisitteko, miten tämä tehdään?

Hyväksytty vastaus

Vastausvaihtoehdot

  • JooHoo
    JooHoo Viestejä: 9 Explorer

    Tähän minäkin vastausta kaipaan, käyttis win11.

  • suloviljo
    suloviljo Viestejä: 2 Observer

    samoin minä

  • JooHoo
    JooHoo Viestejä: 9 Explorer

    Joo ei mulle kyllä ihan tämä aukea, toki tämä ohje toimii androidissa mutta en ainakaan löydä F-securen Totalissa olevasta freedomista kyseistä mahdollisuutta kun käyttis on win 11?

  • Areena
    Areena Viestejä: 2 New Member

    Kiitos Patrick!

    Ylen artikkeli ei (enää) pidä paikkaansa, käytäntöä on tiukennettu. Olen rekisteröitynyt Yle Areenan käyttäjä ja kotiosoitteeni on Suomessa. Tämä on myös varmennettu Ylelle tunnistautumalla pankkitunnuksen kautta. Yleä närästää nimenomaan VPN:n olemassaolo sovelluksessani.

    Siis: Voiko VPN:n asettaa ohittamaan ainoastaan tietyn ohjelmiston, kuten Yle Areenan (tämähän on Ylen ehdotus ongelmaan)?

    En halua, että VPN ohittaisi koko sovelluksen.

    Katson Yle Areenaa läppärillä ja käyttöjärjestelmä on Win 10.

  • JooHoo
    JooHoo Viestejä: 9 Explorer

    Hei Patrick

    Allaoleva ohje ei toimi win 11 käyttöjärjestelmässä (kyseistä mahdollisuutta ei ole)eli jääkö ainoaksi vaihtoehdoksi sulkea freedom käytettäessä yle areenaa tms. jolloin käyttäjän laiteturvallisuus vaarantuu julkisessa wifi verkossa???

    Voitte myös asettaa sovelluksen ohittamaan VPN:n seuraavasti: https://help.f-secure.com/product.html#home/freedome-windows/latest/fi/task_902BF56C2ADF493EB8FE92839D36A4B1-latest-fi

Tämä keskustelu on suljettu.
Hinnoittelu ja tuotetiedot