Pikavalikko win11?

TJJokela
TJJokela Viestejä: 2 Observer
editoi elokuu 2023 kohteessa F-Secure Internet Security

Minulla on FSecure SAFE, ja pöytäkoneen win10'ssä on helppo scannata valittu tiedosto pikavalikon kautta(context menu/right-click).

Mutta minulla on myös läppäri jossa Win11, ja siinä ei alusta alkaen ole ollut kyseistä valintaa pikavalikossa, joten on voinut valita vain koko levyn scannaamisen jos jokin tiedosto on epäilyttänyt. Tiedoksi että olen perillä siitä että useimmat tutut valikot Win11'ssä on "Show more options' takana pikavavalikossa, eikä kyseistä vaihtoehtoa löydy sieltäkään.

Kummassakin koneessa on Fsecure SAFE'n uusin version, ja tilaus on voimassa.

Onko tiedoston skannaus ominaisuus poistettu pikavalikosta, ainakin Win11'sä, ja miksi?

Hyväksytty vastaus

  • TJJokela
    TJJokela Viestejä: 2 Observer
    Vastaus ✓

    cmd linen ajaminen tuolla ei tehnyt muutosta, scannaus silti puuttui valikosta, uudelleenkäynnistymisen jälkeenkin. Mutta SAFE:n uudelleen installoiminen auttoi, se on siellä nyt. Kiitos.

Vastausvaihtoehdot

  • Ville
    Ville Viestejä: 672 F-Secure Product Expert

    Microsoft esti useimmilta ohjelmilta pääsyn pikavalikon ensimmäiseen tasoon. Siellä "Show more options" takana pitäisi olla meidän skannausoptio. Tutkimme onko mahdollista päästä ensimmäiseen tasoon, mutta saadaanko se toimimaan ei ole mitenkään varmaa.

    Jos valinta on kadoksissa niin sen pitäisi tulla takaisin asentamalla tuote uudelleen tai ajamalla komentoriviltä "C:\Program Files (x86)\F-Secure\SAFE\ui\fsscanwizard.exe --install". Eri versioissa tuotetta saattaa olla hieman eri asennushakemisto.

    Ville

    F-Secure R&D, Desktop products

Tämä keskustelu on suljettu.
Hinnoittelu ja tuotetiedot