Ritva Rissanen

ritvaris
ritvaris Viestejä: 1 New Member
editoi toukokuu 2023 kohteessa F-Secure VPN

Olen Turkissa. Minulla on Freedome ja ilmeisesti sen mukana VNP- joka estää Suomen TV-ohjelmien katsomisen täällä Alanyassa. Ei näy kuin muutama Katsomon ohjelma ja myös Yle Areenan ohjelmia puuttuu. Olen yrittänyt poistaa VNP, mutta en ilmeisesti osaa sitä tehdä. Voiko sen poistaa sieltä käsin. Minulla on lomaa vielä kaksi viikkoa jäljellä. Aikaisemmin Freedomen kanssa asiat ovat toimineet.

Hyväksytty vastaus

  • F-Secure_Allu
    F-Secure_Allu Viestejä: 473 Moderator
    Vastaus ✓

    Hei @ritvaris


    MTV3 ja YLE ovat estäneet VPN-yhteydet heidän päästään. Tässä YLEn lausunto asiasta:


    "Areenan ohjelmat eivät aina käynnisty, jos VPN ohjelma on käytössä, (esim. Freedome.)

    Sisältöjen jakelua rajoittavat tekijänoikeussopimukset, jotka sitovat Yleä. Maarajattujen sisältöjen tekijänoikeuksien haltijat edellyttävät, että Yle valvoo tehtyjen jakelusopimusten toteutumista.

    Areena pyrkii estämään VPN käyttöä, koska sen avulla voidaan kiertää Areenan tekijänoikeuksia ulkomailla.

    Teknisesti ei ole mahdollista erottaa välityspalvelimien käyttäjiä toisistaan eikä tunnistaa, mistä maasta VPN-palvelun käyttäjä Areenaan saapuu. Siksi Areenan käyttö VPN-palvelun kautta ei lähtökohtaisesti ole mahdollista.  

    Jos haluat katsoa sisältöä EU-maissa, sinun pitää tehdä ensin ns. vahva tunnistautumisen täältä: https://tunnus.yle.fi/omat-tiedot Huomaathan, että sinun pitää olla kirjoilla Suomessa, sillä tiedot vahvistetaan Väestörekisterikeskuksen tiedoista."


    Mikäli haluat ottaa Freedomen pois käytöstä, avaa Freedome laitteellasi, paina "Suojaus päällä" painiketta kerran ja tämän jälkeen Freedome ei ole päällä.

Tämä keskustelu on suljettu.
Hinnoittelu ja tuotetiedot