Miksi pitää vahvistaa sähköpostiosoite?

Pajakanvaari
Pajakanvaari Viestejä: 2 New Member
editoi toukokuu 2023 kohteessa F-Secure Internet Security

Hei. Sain sähköpostiini 11.11.2022 viestin, joka on otsikoitu seuraavasti: Vahvista sähköpostiosoitteesi. Saamani viesti vaikuttaa tulleen todella F-Securelta. Lähettäjäksi oli merkitty F-Secure, ja lähettäjän sähköpostina: <no-reply@f-secure.com>.

Olen ollut F-Securen asiakas jo vuosia, mutta ainakin viime aikoina F-Securen viestit minulle on lähetetty sp-osoitteesta: no-reply@email.f-secure.com. Ihmetyttää myös se, että kun F-Secure osaa lähettää minulle sähköpostia oikealla osoitteella, miksi minun pitää nyt vielä vahvistaa sp-osoitteeni. Niinpä heräsi kysymys, onko tämä todella F-Securelta eikä joltain muulta taholta. Nykyäänhän sähköpostiin tulee viestejä, jotka ovat otsikoitu samaan tapaan kuin nyt po. viestin aihe, ja niissäkin pyydetään klikkaamalla vahvistamaan jokin asia. Meitä kuluttajia on kehotettu varovaisuuteen ja tarkkaavaisuuteen. Etenkin on kehotettu katsomaan lähettäjän sp-osoitetta ja arvioimaan sen oikeellisuutta.

Siksi tiedustelen, että onko tuo mainitsemani viesti tullut todella F-Securelta, jotta voisin turvallisin mielin klikata ja vahvistaa sp-osoitteeni.

 Ystävällisin terveisin Pajakanvaari

Hyväksytty vastaus

  • F-Secure_Patrick
    F-Secure_Patrick Viestejä: 501 Moderator
    Vastaus ✓

    Hei @Pajakanvaari !

    Onko kyseessä mahdollisesti vahvistuspyyntö sähköpostimonitorointia varten? Se viesti tule nimenomaan no-reply@f-secure.com -osoitteesta.

    Kyseessä on siinä tapauksessa suora väylä liittää tiliin liitetyn osoitteen monitorointiin jotta saisi tietovuodoista ilmoituksen mikäli kyseinen osoite jossakin sellaisessa ilmenee. Eli huoletta voi kyllä vahvistaa!

Vastausvaihtoehdot

Tämä keskustelu on suljettu.
Hinnoittelu ja tuotetiedot