Reagointi tietomurtoon

Valinnat
OMA1
OMA1 Viestejä: 9 Explorer
editoi maaliskuu 2023 kohteessa F-Secure Internet Security

Sain F-securelta sähköpostin jossa kirjoitetaan mm.


Tietojasi on vuotanut!

Toimi seuraavasti näin...

Henkilötietojasi on paljastunut tietomurrossa. Löysimme tästä tietomurrosta 1 monitoroitua kohdetta.

VAKAVA

Brutus Banks Combolist


Onko tähän syytä reagoida jotenkin?

En tietääkseni ole asioinut Brutus Bank:issa

Palastunut salasanakaan ei ole ollut missään palvelussa 4 - 5 vuoteen käytössä

Hyväksytty vastaus

  • F-Secure_Allu
    F-Secure_Allu Viestejä: 473 Moderator
    Vastaus ✓
    Valinnat

    Hei @OMA1


    Yleensä tietovuodon sattuessa myös sähköpostiosoite vuotaa, joten suositus on muuttaa myös sähköpostin salasana. Tarkista myös onko muita tietoja vuotanut, mikäli korttitietoja tai henk.tunnus on vuotanut, ota yhteys viranomaisiin ja pankkiin jotta mitään väärinkäyttöä ei tapahdu.

Vastausvaihtoehdot

  • OMA1
    OMA1 Viestejä: 9 Explorer
    Valinnat

    Olen vaihtanut sähköpostin salasanan varmasti tuon ilmi tulleen salasanan käytön jälkeen

  • Pöpö
    Pöpö Viestejä: 2 Observer
    Valinnat

    Mielenkiintoista. Sain saman viestin. Mikä on Brutus Bank?

    F-Secure voisi hieman enemmän tavalliselle tallaajalle antaa infoa. Jos tuo Brutus on joku pankki, niin olen ihan varma siitä, ettei minun s-posti osoitetta ole heillä.

    Jotenkin tarkemman tiedon puutteessa mene usko näihin varoituksiin.

  • F-Secure_Patrick
    F-Secure_Patrick Viestejä: 502 Moderator
    Valinnat

    Hei @Pöpö !

    Tuo Brutus Bank on mitä luultavammin vain nimike tuolle kombolistalle. Kombolista on siis tiedosto johon joku on kerännyt vuotaneita käyttäjänimiä ja salasanoja eri palveluista jotta voisi viedä tiedot eteenpäin. Jos olet saanut vastaavanlaisen ilmoituksen, niin suosittelen varmistamaan että kyseistä salasanaa ei ole missään käytössä. On myös suotavaa vaihtaa sähköpostin salasanan varmuuden vuoksi.

Tämä keskustelu on suljettu.
Hinnoittelu ja tuotetiedot