Miksi F-Secure putoaa pois päältä (Galaxy A30)? Taas sama ongelma

TeppoTestaaja
TeppoTestaaja Viestejä: 3 Observer
editoi maaliskuu 2023 kohteessa F-Secure Internet Security

Taas tämä sama ongelma. Minä olen "pääkäyttäjänä" asentanut SAFEn kaikille Android-laitteille, mutta kun toinen vanhempi haluaa muuttaa lapsen SAFEn käyttöasetuksia, hän huomaa, että SAFE vaatii uudelleen kirjautumisen. Nyt tämä on käynyt jo kaksi kertaa kuukauden sisään. Systeemi on kyllä epäluotettava, kun mistään ei voi tietää onko SAFE toiminnassa kaikilla laitteilla, ja asennus voi jostain syystä kirjautua ulos. Mikä siihen voi olla syynä? En usko että puolisoni erityisesti itse sitä tekee. Hänellä on Galaxy A30.

Tagit:

Hyväksytty vastaus

  • F-Secure_Allu
    F-Secure_Allu Viestejä: 473 Moderator
    Vastaus ✓

    Terve @TeppoTestaaja


    Samsung-laitteilla on ilmennyt näitä kyseisiä ongelmia, tarkistakaa ettei mitään virransäästöä ole käytössä puhelimen asetuksissa. Tarkistakaa myös puhelimen päivitykset ja tämän jälkeen poistakaa ohjelma ja asentakaa se uudelleen. Mikäli ongelma edelleen jatkuu, suosittelen ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme jotta voimme tutkia asiaa paremmin.

Vastausvaihtoehdot

  • TeppoTestaaja
    TeppoTestaaja Viestejä: 3 Observer

    Hei!

    Kiitos kommentista. Ongelmana on, että joudun toimimaan "pääkäyttäjänä" kuudelle henkilölle/puhelimelle (oma perhe + vanhemmat). On hyvin vaikeaa pysyä kärryillä eri ihmisten puhelinten virransäästöasetuksista ja päivityksistä. Eli siis näiden tarkistamisen voi käytännössä unohtaa😉. Näissä AV softissa olisi parasta se, että ohjelma asennetaan kerran, asennus opastaa ja käy kaikki oleelliset asetukset läpi, ja tämän jälkeen ohjelmaa ei saa pois päältä kuin salasanalla tai PIN-koodilla. Ohjelman pitäisi tietenkin pystyä estämään kriittisten asetusten muuttuminen. Ymmärrän kyllä, jos käyttöjärjestelmä (esim Android) ei ihan kaikkea mahdollista. Muussa tapauksessa jää arpapeliksi onko suojaus päällä.

    Toinen ongelma on se, että puhelimia menee rikki 1-2 vuoden välein tai muuten vaan uusitaan, eli pääkäyttäjä saa hypätä asentamassa ohjelmaa Samsungeihin, OnePlussiin ja iPhoneihin. Kaikkien puhelimien asetuksista ei pysty pysymään kärryillä, enkä haluaisikaan. Haluan tietoturvaohjelman, jota ei saa pois päältä vahingossa.

Tämä keskustelu on suljettu.
Hinnoittelu ja tuotetiedot