F-secure ei tunnista laitetta

Artsi61
Artsi61 Viestejä: 5 Explorer
editoi tammikuu 2023 kohteessa F-Secure Internet Security

Hei,

minulla on kaksi kysymystä:

yksi

olen alkanut saada aina silloin tällöin näitä ilmoituksia (viimeksi tänään ja edellinen taisi olla toissapäivänä), että olen tuntemattomassa sijainnissa vaikka käytän koko ajan F-securea (Freedome ja Safe) ja laite on ollut sama jo toista vuotta. Miksiköhän F-secure sovellukset eivät tunnista tätä laitetta vaikka tässä viestissä kerrotaan laitteen muuttuneen turvalliseksi? Minulla on 5 lisenssiä käytössä ja niiden kaikki laitteet (2 Android puhelinta, 1 Win11 läppäri (tämä laite), 1 Win10 ovat olleet samat viime syyskuusta (tai lokakuusta). Onko tällä joku liittymä siihen, että kun kirjaudun Win11 läppärillä Firefox (viim. versio ja Private asetus, en hyväksy evästeitä) F-secure.fi sivulle, niin nyt parina kertana ennen kuin olen ehtinyt kirjoittaa salasanan loppuun niin saan ilmoituksen, että istunto on vanhentunut ja pyytää avaamaan uuden istunnon. Kun sitten avaan uuden välilehden ja teen saman kirjautumisen uudelleen, niin kaikki menee ok.

Tälle sivulle minä ohjeuduin:

https://www.f-secure.com/fi/home/login

ja sain näytölle: tämä istunto on vanhentunut

Kun kirjauduin puoli tuntia myöhemmin sain täysin samat viestit kuin yllä. Kellonaika on suomalainen, sillä F-secure sijainti on Espoossa vai nyt olen Skotlannin Edinburgissa ja hotellin wifi-verkossa.

kaksi

Vaimon Samsung A52S 5G on myös alkanut temppuilla. Siinä on ollut muutaman kuukauden ongelma saada Android-päivityksiä asennettua (Samsung sovellukset asentuvat normaalisti). Nyt viimeisen kuukauden aikana se on alkanut kertoa, että F-secure safe ei ole käytössä ja kun sen laittaa päälle, se ilmoittaa ettei yhtään lisenssiä ole käytössä ja edellyttää, että minun tilauksen omistajana pitää käydä poistamassa vaimon puhelimen lisenssi ja sen jälkeen vaimo voi aktivoida lisenssin uudelleen käyttöönsä. Lisenssi palautuu kyllä aina saman nimisenä tilaukseeni. Johtuuko tämä Safen päivityksistä vai muuttaako tuo Android -päivityksen epäonnistuminen jotenkin laitteen tunnusta?

Oletteko törmänneet tällaiseen tilanteeseen, että F-secure sovellus ei tunnista olevansa vanhassa laitteessa vaan ilmoittaa olevansa uudessa laitteessa ja siksi F-securen sovellukset eivät sitä tunnista?

Harmittaa kun homma ei pelitä.

Vastausvaihtoehdot

  • Rake
    Rake Viestejä: 2 Observer

    Minulla ollut edelläkuvattu vika myös tuotteessa F-Safe Samsung -puhelimissa.

    Ärsyttävää kun lisenssi pitää tämän tästä vapauttaa ja ottaa käyttöön samaan laitteeseen joka on jo My-Safe -listalla. Vika oirehtinut jo yli kuukauden.

    Ratkaisua kaivataan.

  • Ransku
    Ransku Viestejä: 2 Observer

    Täällä myös sama vika samsung S10 puhelimella, fsecuren safe browserilla.

Tämä keskustelu on suljettu.
Hinnoittelu ja tuotetiedot