Virran kulutus.

Hakka62
Hakka62 Viestejä: 4 New Member
editoi tammikuu 2022 kohteessa F-Secure Internet Security

Hei. Huomasin muutama päivä sitten että F-Secure Safe oli lakannut toimimasta puhelimessani. Yritin kytkeä Safen uudelleen päälle,mutta ohjelma pyysi vapauttamaan käyttöoikeuden. Poistin asennuksen,vapautin käyttöoikeuden ja asensin Safen uudelleen. Tämän jälkeen puhelimen virrankulutus lisääntyi huomattavasti. Aiemmin yön aikana virta väheni 3%, mutta nyt 13%. En oikein keksi muuta syytä tälle ilmiölle kuin Safen päivityksen. Mikä neuvoksi? Puhelin on Samsung Galaxy S20 FE.

Vastausvaihtoehdot

  • F-Secure_Allu
    F-Secure_Allu Viestejä: 473 Moderator

    Terve @Hakka62 ja tervetuloa yhteisöön!


    Tässä kannattaa tarkastaa onko puhelimessa viimeisin android päivitys asennettuna vai onko siinä päivitettävää.

    Voit myös tarkistaa puhelimen asetuksista mitkä ohjelmat käyttävät akkua eniten, meidän ohjelmamme on kevyt ja sen ei kuuluisi kuluttaa paljoa akkua. Mikäli meidän ohjelmamme käyttää sitä paljon niin vastailethan tähän niin katsotaan lisätoimenpiteitä!

  • Hakka62
    Hakka62 Viestejä: 4 New Member

    Huomenta.

    Puhelimen päivitykset ovat kunnossa. Eikä mikään sovellus näyttäisi kuluttavan paljon virtaa. Poistin eilen illalla Safen asennuksen ja virrankulutus putosi tuohon 3%:iin yön aikana. Eli näyttäisi tuo Safe sitä virtaa kuluttavan. Eli mikä avuksi?

  • Hakka62
    Hakka62 Viestejä: 4 New Member

    Moi.

    Edelleen noita lisätoimenpiteitä odotellen.

  • TuPa
    TuPa Viestejä: 1 New Member

    Saman tyylinen ongelma minulla. Keväällä Samsung A50 teki isomman android päivityksen ja sen jälkeen akun kulutus lisääntyi reilusti. Juuri esimerkiksi yössä 20-30%. Selvitin asiaa pitkään ja syyllinen oli f-secure. Heti kun f-securen poisti niin kulutus tippui takaisin normaaliin 2-4%/yö. Sen jälkeen olen noin kuukauden välein koittanut asentaa f-securen uudestaan ja sama homma aina. Kaikki päivitykset on ajan tasalla. Vähän semisti ärsyttää kun en voi maksettua ohjelmaa käyttää tuon akku asian takia..

  • Hakka62
    Hakka62 Viestejä: 4 New Member

    Jep.

    Itsekin asensin sovelluksen pari kertaa uudelleen,mutta aina lähti virrat hupenemaan. Jännä ettei F-secure ota mitään kantaa tähän ongelmaan. Itselläni vielä kuukausi sopimusta jäljellä,joten ei auta kuin katsella muiden firmojen ohjelmia. Olen ollut F-secureen tyytyväinen,mutta tämä virrankulutus ongelma ei sovi minulle. Olisi mielenkiintoista tietää koskettaako ongelma kuinka isoa joukkoa vai olemmeko niitä kuuluisia ”yksittäistapauksia”?

Tämä keskustelu on suljettu.
Hinnoittelu ja tuotetiedot