F-securen ikkuna on aina aamuisin avattuna

kor_
kor_ Viestejä: 4 New Member
editoi toukokuu 2022 kohteessa F-Secure Internet Security

Uusimman versiopäivityksen myötä F-secure on joka aamu avattuna ja ilmoittamassa, että reaaliaikainen suojaus on pois päältä. Koneeni on 24/7 päällä ja joka aamu ikkuna on avattuna.

Tiedän, että reaaliaikainen skannaus on pois päältä koska olen suorituskykysyistä nyt laittanut sen pois päältä.

Saako tätä ilmoitusta mitenkään disabloitua? Tämä oli muistaakseni joskus ennenkin ongelmana, mutta se korjaantui muutama vuosi sitten.

Hyväksytty vastaus

  • Ville
    Ville Viestejä: 671 F-Secure Product Expert
    Vastaus ✓

    Hei,

    Kyseistä viestiä ei voi piilottaa, koska ilman reaaliaikausta suojausta tuote ei anna kunnollista suojaa haittaohjelmia vastaan. Päänäkymä aukeaa kerran päivässä jos siellä on huomiota vaativia tehtäviä, tässä tapauksessa reaaliaikaisen suojauksen päällelaitto.

    Tuotteemme on viimeisimmissä tutkimuksissa vähiten suorituskykyyn vaikuttava antivirustuote. En tiedä mihin tarvitset maksimaalista suorituskykyä, mutta voisitko ajatella että pidät reaaliaikaista suojausta päällä ja poistat tietyt hakemistot skannaukselta. Vaihtoehtoisesti voit laittaa pelitilan päälle, se estää ajastetut skannaukset ja päivitysten asentamisen, jotka käyttävät runsaasti levyn I/O:ta.

    Henkilökohtaisesti pidän suojausta aina päällä vaikka pelailen moderneja pelejä jotka vaativat koneelta paljon.

    Ville

    (F-Secure R&D)

    Ville

    F-Secure R&D, Desktop products

Vastausvaihtoehdot

  • kor_
    kor_ Viestejä: 4 New Member

    Kiitos vastauksesta.

    Tämä menee mielestäni samaan kategoriaan sen kanssa kun lisenssi on vanhentumassa, niin 45 päivän ajan joka ikinen aamu pitää klikata muistustusviesti pois.

    Käyttäjänä haluan tehdä itse päätöksen siitä onko joku toiminto käytössä vai ei.

    Olen käyttänyt F-securea vuosia juuri sen takia kun se on antanut mahdollisuuden kustomoida ja muuttaa asetuksia ilman turhia valituksia.

  • TimoJM
    TimoJM Viestejä: 1 New Member

    Hei,


    Olen samaa mieltä kuin "kor_" , todella turhuttavaa kun päivän aikana voi olla tarve käynnistää tietokone 2-5 kertaa päivässä ja jokaisella kerralla aukeaa tuo turha F-securen avausruutu. Meillä on 5 tietokonetta/kannettavaa ja koko perhe on samaa mieltä tästä turhasta ruudusta. Poistakaa tuo ominaisuus. Ei sitä ollut edellisessä päivityksessä. Reaaliaikainen suoijaus ei vaatinut edellisessäkään versiossa päivittäistä avausruutua. Ollut jo mielessä ohjelman vaihtaminen toiseen virusohjelmaan.

    Toivottavasti päivityksessä poistatte ominaisuuden.

    T:Timo

Tämä keskustelu on suljettu.
Hinnoittelu ja tuotetiedot