F-Secure tilini näyttää, että tilaukseni on vanhentunut vaikka Safe-tilaukseni on uusittu.

Zuppe
Zuppe Viestejä: 1 New Member

Uudistin Safe-sopimukseni ja maksusuoritus meni läpi cleverbridgen kautta. Nyt kuitenkin F-Securen tilini herjaa että tilaukseni on vanhentunut, vaikka juuri olen sen uusinut. PC:n tapahtumahistoriassa on kuitenkin tieto, että Safe-tilaus on voimassa 5.5.2022 saakka. Mitä voin tehdä, että saisin tilaukseni päivitettyä kokonaan?

Vastausvaihtoehdot

  • [Deleted User]
    [Deleted User] Viestejä: 0 Former F-Secure Employee

    Hei, @Zuppe!

    Kävin tarkistamassa tilisi ja tilauksesi. Tilauksesi näyttäisi olevan uusittu oikein ja kaikki on taas kunnossa.

    Voisitko tarkistaa vielä, että kaikki on kunnossa laitteillasi? 😊

  • SeppoH
    SeppoH Viestejä: 3 New Member

    Minulla nättää hieman samalta: SAFE kehottaa uusimaan tilauksen, ja kun painan uusimisnappia, tulee ilmoitus "Tilaus on uusittu. Laitteesi on suojattu Invalid Date saakka." Sen jälkeen näen ikkunan, jossa lukee "Tämä tilaus on päättynyt Päivää jäljellä 0"

    En pääse tästä eteenpäin, chat ei ole toiminnassa (perjantai klo 10:30) ja puhelintukeen ei pääse puolen tunnin jonotuksella.

  • SeppoH
    SeppoH Viestejä: 3 New Member

    Näköjään täällä vastauksen saaminen kestää useita päiviä. Kulkevatko nämä viestit paperipostissa?

    Otin tällä välin kaksivaiheisen tunnistuksen käyttöön, mutta tilanne ei korjaantunut. F-secure-sovellus kertoo edelleen tilauksen olevan voimassa 31.5.2021 asti, eli uusiminen ei ole onnistunut.

  • FS_Linda
    FS_Linda Viestejä: 712 Moderator

    Hei @SeppoH,

    Mikäli yritit uusia tilauksen joka on samalla sähköpostiosoitteellasi kuin tänne yhteisön puolelle rekisteröity, tilaus oli muutama vuosi sitten umpeutunut. Päivitin tilisi nyt, joten nyt jos kirjaudut sisään niin tilauksen ostaminen/uusiminen onnistuu.

  • SeppoH
    SeppoH Viestejä: 3 New Member

    Tilanne ratkesi parin tukiyhteydenoton jälkeen. Ongelma juontui siitä, että minulla oli kaksi (eri aikaan luotua) F-securen tiliä, eikä ollut selvää, kumpi niistä oli käytössä. Tässä kooste tapahtumista, ehkä näistä tiedoista on hyötyä ohjelmiston korjailussa, koska joku siellä nyt on hieman solmussa.

    F-secure alkoi antaa muistutuksia tilauksen uusimisesta. Kun yritin kirjautua sisään, käytin ilmeisesti väärää tunnusta, enkä sitä, jolla SAFE oli tilattuna. Tilaus oli tehty työosoitteella, mutta käytössä kotikoneella ja kirjauduin sovellukseen kotiosoitteella. Kun painoin tilauksen uusimislinkkiä, sain saman tien ilmoituksen "Tilaus on uusittu. Laitteesi on suojattu Invalid Date saakka." Tuostakin voi jo päätellä, että kaikki ei ole OK, kun päivämäärä on invalidi. Portaali kertoi, että tilaus on päättynyt, ja sovelluksessa taas näkyi tilauksen päättymispäivä 31.5.2021. Ohjelmisto, tai jokin osa siitä, luuli kuitenkin välillä tilauksen tulleen uusituksi.

    Ehdotus: sovelluksesta pitäisi nähdä, millä tunnuksella olen sitä käyttämässä.

    Vika olisi ollut helpompi ratkaista, jos sovellus näyttäisi, mille käyttäjätunnukselle se tekee töitä. Nyt se kertoo vain nimeni, mutta ei sitä, millä tunnuksella olen sisällä.

    Sain yhteyden chattiin, ja sieltä selvisi kahden tunnuksen olemassaolo. Yritin siis sen jälkeen päivittää tilauksen työosoitteen tunnukselle, jolla oli tilaus, mutta kun sain tilauksen uusituksi (uusinnasta ja maksusta tuli vahvistus), sovellus ilmoitti edelleen tilauksen päättyvän 31.5.2021 ja kehotti uusimaan sen. En ole varma, olinko kuitenkin mennyt portaaliin väärällä tunnuksella, vai voisiko väärälle tunnukselle tehty tilaus johtua siitä, että PayPal-tilini on tuolla "väärällä" tunnuksella.

    Yritin välillä vaihtaa sovelluksessa käyttäjää kirjautumalla ulos ja toisella tunnuksella sisään, mutta tilanne oli lukossa, käyttäjän vaihto ei onnistunut noin vain. Jossain vaiheessa sovellus alkoi kysellä, teenkö suojausta lapselleni - olemassa olevalle tunnukselle ei voi tehdä toista suojausta... toisessa vaiheessa jouduin tilanteeseen, jossa tilauksen sallima asennusten määrä oli täynnä, ja piti siirtää lisenssi koneesta toiseen, mutta olin sillä samalla koneella, jolle yksi asennus oli tehtynä. Olin jo aika sekaisin.

    Pääsin lopulta myös puhelintukeen (kun chat oli kiinni jo puoli neljältä), ja sitä kautta väärälle tunnukselle tehty tilaus saatiin siirretyksi oikealle tunnukselle. Ylimääräinen, vanha tunnus poistetiin samalla. Nyt näyttäisi olevan järjestyksessä.

Tämä keskustelu on suljettu.
Hinnoittelu ja tuotetiedot