F-Secure Internet security lakkasi toimimasta

SRa_55
SRa_55 Viestejä: 23 Explorer

Minulla on 3 pc:n lisenssi (alun perin 3 v + 100 pv), voimassa syksyyn 2021, minä + 2 tytärtä. Tyttären ohjelma ilmoitti noin 1 kk sitten olevansa vanhentunut ja lopetti. Itselläni oli sama ilmoitus joitakin kuukausia aiemmin, annoin koodin uudestaan ja ohjelma jatkoi nätisti (sama loppuaikakin). Neuvoin tyttärelle saman, mutta ei onnistunut. "Tilaus vanhentunut tai poistettu". Hän yritti myöhemmin uudestaan, "Olet jo käyttänyt koodin... Tilaus päättynyt tai laitteen käyttöoikeus poistettu.". Ilmoitukset eivät ehkä olleet kirjaimellisesti noin, mutta asiallisesti, luulen.

Aiemmin ohjelma kertoi minulle jonkin tunnisteen missä koneissa minun lisenssini on käytössä, ja olikohan jokin aikaleimakin, nyt sellaista tietoa en löydä. Voinko itse jostakin nähdä onko joku onnistunut kaappaamaan 1 osan lisenssistä, vai miksi sitä ei saa käyttöön? Mihin lisenssi voi kadota 1 koneelta? Mitä tulisi tehdä?

Yritin soitella tukeen, mutta oli pitkään jonoa. Chat ei ole juuri nyt käytössä.

Vastausvaihtoehdot

  • [Deleted User]
    [Deleted User] Viestejä: 0 Former F-Secure Employee

    @SRa_55, moi!

    Outoa, tuon koodin uudelleenkäyttäminen luulisi toimivan (tai niin sen on ainakin ajateltu toimivan).

    Mutta koska tuo laite sanoo "Olet jo käyttänyt koodin", voisikohan tässä olla joku muu omituisuus itse ohjelmassa. Onnistuuko poistaa tuo ohjelma joka noin sanoo, ladata se uusiksi ja syöttää sen jälkeen tuo koodi?

    Kiitoksia vahvistuksesta.

  • SRa_55
    SRa_55 Viestejä: 23 Explorer

    Kiitos. Palaan asiaan, kun tytär ehtii testata, eli poistaa ja asentaa ohjelma uudestaan.

  • SRa_55
    SRa_55 Viestejä: 23 Explorer

    Tytär poisti ohjelman ja asensi F-securen sivuilta löytämänsä uudestaan. Internet Securitystä puhuva sivu ohjasi lataamaan Safen, joka ilmoitti, ettei löydä lisenssin tunnusta. Safe lienee eri ohjelma kuin Internet Security, joten lisenssikin lienee eri... Joten Safe on nyt testikäytössä kunnes testiaika loppuu.

    Miksi ohjelman käyttöliittymää muutetaan jatkuvasti? Miksi tämänhetkisestä en näe missä 3 lisenssiäni ovat? Saanko niistä mistään mitään tietoa? Voinko "peruuttaa" kaikki ja sitten valtuuttaa (ottaa käyttöön) vain oikeissa koneissa?

    Eilen taas tuli uusi versio, ilmeisesti siihen liittyen "lipuke" ylhäällä keskellä näyttöä pankkiyhteyden aikana ja samalla vihreät viivat pankki-ikkunoiden ympärillä. Miksi näytölle tupataan siihen kuulumatonta, arvaapa montako kertaa avasin sen lipukkeen vahingossa?

Tämä keskustelu on suljettu.
Hinnoittelu ja tuotetiedot