Downnetpro.info, mikä tämä on?

PaweP
PaweP Viestejä: 9 New Member

Käytän Chrome- selainta. Usein käynnistäessäni PCn, esiin putkahtaa ww7.downnetpro.info -sivu. Sivulla ei näy kuitenkaan mitään. Olen yrittänyt etsiä netistä tietoja sivusta, mutta turhaan. Onko tämä jokin virus, vai mikä lienee?

Vastausvaihtoehdot

  • FS_Linda
    FS_Linda Viestejä: 712 Moderator

    Hei @PaweP!

    Saattaa olla, että selaimeen on päässyt jokin turha lisäosa joka avaa tämän sivun automaattisesti. Voit tarkistaa lisäosat Chromessa klikkaamalla ylhäältä oikealta kolmen pisteen symbolia, ja valitsemalla valikosta Lisää työkaluja - Laajennukset. Tarkista, onko siellä seuraavien laajennusten lisäksi jokin outo: Google Docs Offline, Docs, Sheets, Slides, Browsing Protection by F-secure (nämä ovat oletuslaajennuksia ja niitä ei kannata poistaa!)

    Tarkistaisin myös, löytääkö F-Securen tietokoneen täysi tarkistus mitään haittaohjelmaa koneelta?

  • Moriz475
    Moriz475 Viestejä: 84 Contributor

    Minun F-Secure SAFE ohjelmaan on tullut pyyntö ladata Googlen lisäosa? Miksi? Mitä hyötyä siitä on, koska Googlen Chrome ei ole edes pääselain tietokoneellani? Nykyinen uusi Microsoftin Edge (joka on pääselaimeni) ei edes suosittele lataamaan mitään lisäosia?

  • Moriz475
    Moriz475 Viestejä: 84 Contributor
    • Minun F-Secure SAFE ohjelmaan on tullut pyyntö ladata Googlen lisäosa? Miksi? Mitä hyötyä siitä on, koska Googlen Chrome ei ole edes pääselain tietokoneellani? Nykyinen uusi Microsoftin Edge (joka on pääselaimeni) ei edes suosittele lataamaan mitään lisäosia?
    • Lainaus Tykkää
    • Olen pyytänyt tätä samaa asiaa vähän aikaa sitten ja jälleen tuo Googlen lisäosan pyyntö on tullut F-Secure SAFE ohjelmaani? Antakaa nyt s-postilla ohjeet, miten saan sen pysymään pois tietokoneeltani, jos itse ette pysty sitä torjumaan?




























    Etusivu • F-Secure SAFE 


    Lähetä uusi kysymys

    Pikalinkit

    Kategoriat


  • [Deleted User]
    [Deleted User] Viestejä: 0 Former F-Secure Employee

    @Moriz475, moikka!

    Tosiaan, ohjelma tarkistaa mitä selaimia siellä on ja ilmoittaa sen mukaisesti tuosta lisäosasta. Vaikka Chrome ei olisi pääselain, huomaa se silti että se on asennettu ja ehdottaa tuota lisäosan asennusta. Sen voi jättää huomioimatta.

    Uusi Edge ei suosittele lataamaan lisäosia, mutta tuon Selauksen suojauksen saa asennettua, jos sen sallii muistakin lähteistä kuin Microsoftin omasta "sovelluskaupasta". Sen voi asentaa valitsemalla Avaa Chrome Web Store kohdasta Selainlaajennukset Asetusten paikassa Suojattu selaus - sen jälkeen sen voi lisätä Chromeen/Edgeen kun muut lähteet ovat sallittuja.

    Näiden lisäosien käytön tarkistamisesta saat lisätietoa painamalla tästä.

Tämä keskustelu on suljettu.
Hinnoittelu ja tuotetiedot