Youtube tili ei tomi

----
---- Viestejä: 4 New Member

Hei,

Tietokoneella en saanut Youtube- tiliäni toimimaan. Pääsin kirjautumaan sisään, näin tilaushistoriani ja tilatut kanavat, mutta videoita en nähnyt, ne eivät käynnistyneet. Monen tunnin ähräämisen jälkeen paikallistin ongelman F-secure Safen lajennusosaan Chromessa.  Kun poistin sen käytöstä, alkoi homma toimimaan kuin pitääkin. Kuinka riskaabelia nyt on videoita katsella lisäosan ollessa pois päältä?

Viestejä yhteensä

  • FS_Linda
    FS_Linda Viestejä: 712 Moderator

    Hei @----,

     

    Kuulostaapa omituiselta, että juuri Chromen lisäosa on estänyt videot. Toimivatko ne siis jollakin toisella selaimella, esim. Firefoxilla, niin että selainlaajennus on asennettu ja päällä?

     

    Oletko myös tarkistanut, ettei SAFEssa ole aktivoituna perhesääntöjen sisällönsuodatuskategoriaa, joka estäisi videot, eli toimivatko videot jollakin muulla sivulla, esim. HS.fi?

     

    Browsing Protection by F-Secure eli selainlaajennus sisältää selaussuojan ja pankkitoimintojen suojauksen, eli jos laajennus on otettu pois päältä, m.m. pankkitoimintojen suojaus ei aktivoidu pankkisivulle mentäessä.

  • ----
    ---- Viestejä: 4 New Member

    Edgellä toimii. Muita selaimia ei koneessani ole. 

    Perhesäännöt ovat olleet samat jo vuosia, käytän yksin konetta. 

    Youtube ilmoittaa, että verkonjärjestelmänvalvoja on ottanut käyttöön rajoitetun tilan. Itse en ole muuttanut asetuksia ym.

    ----

  • ----
    ---- Viestejä: 4 New Member

    Testailin nyt vielä ajan kanssa. E nsinnäkin latasin Firefoxin, sama ongelma oli siellä.

    Kun Chromessa poistan F-securen sisällönsuodattimen kokonaan pois käytöstä, Youtube toimii. Jos laitan sen päälle, vaikkei suodattimia ole valittu, tuubi stoppaa siihen paikkaan.. 🤷🏻‍♀️

    Mitäs menetän suojauksessa, jos suodatin on pois käytöstä?

    Terv.  ---- 

  • [Deleted User]
    [Deleted User] Viestejä: 0 Former F-Secure Employee

    @----, moi.

     

    Nähtävästi vastaus on jäänyt kytemään johonkin, mutta tässä se on.

    Koitin itse ottaa sisällönsuodatuksen pois Chromella My F-Securen kautta (lapsiprofiililla), YouTube toimi. Kun lyön sen takaisin päälle, se taas estää YouTuben. Näin sen kuuluisikin siis toimi.

     

    Eli jos suodatin on pois käytössä, saattaa sisältötyyppi tai sensellainen verkkosivusto jäädä suojaamatta. Täällä oli vielä nuo sisältötyypit:

    https://help.f-secure.com/product.html#home/safe-ios/latest/fi/concept_85D15759CDA244B096BB3E31D0FB0781-safe-ios-latest-fi

     

    "...vaikkei suodattimia ole valittu...", poistitko siis kaikki valinnat vai oliko sinulla ne oletukset, eli kaikki siellä päällä? Silloin jo se on poistettu itse, toimii YouTube normaalisti vaikka sisällönsuodatus ollessa päällä (eli mitään ei tosiasiassa suodateta).

  • ----
    ---- Viestejä: 4 New Member

    Hei.

    Läppärissäni ei ole " lapsiasetuksia", kun vain itse käytän sitä. Olin itse räätälöinyt suodattimet sinne. Monta vuotta oli samat suodattimet toiminnassa, eikä mitään ongelmaa ole ollut.  Nyt siis olen ottanut suodattimet kokonaan pois.

    Terv. ----

Tämä keskustelu on suljettu.
Hinnoittelu ja tuotetiedot