Tekstiviestihuijausten estäminen

Ange2
Ange2 Viestejä: 1 New Member
editoi huhtikuu 2022 kohteessa F-Secure Internet Security

Olen saanut tekstiviestihuijauksia, josta tässä esimerkki:E04C7A75-4EC9-4C1A-8FC6-8C7CA066FA19.jpeg

Telia väittää ettei pysty estämään tällaisia viestejä, koska on lähetetty jostakin palvelimesta ilman lähettäjän numeroa. En tunne tätä tekniikkaa, mutta jossakin vaiheessa viesti siirtyy Telian verkkoon ja tulee minulle sms muodossa. Olen tehnyt tästä huijauksesta rikosilmoituksen  koska jos tuota linkkiä klikkaa ja maksaa 2€ tililtä tai luottokortilta veloitetaan ihan eri summia eikä mitään elokuvalippuja koskaan tule. Finnkinolla ei ole asian kanssa tekemistä vaan UKssa oleva yritys ja puhelinnumero.

varmasi on mahdollista noukkia tällaiset viestit pois tekstiviestivirrast jos halutaan.

- joko joku maksaa näistä viesteistä Telialle tai sitten Telia välittää suuria määriä huijausviestejä ilmaiseksi.

en tiedä kumpi on pahempi. 

Voisiko F-secuere tarjota Telialle jotain palvelua jolla voitaisiin karsia tai vähentää huijausviestejä?

 

 

Hyväksytty vastaus

  • [Deleted User]
    [Deleted User] Viestejä: 0 Former F-Secure Employee
    Vastaus ✓

    @Ange2, tervehdys!

     

    Jep, nämä eivät ole mukavia missään nimessä. Joskus nämä ovat helposti huomattavissa jos esimerkiksi käännös on todella ontuva, tai linkki näyttää sekametelisopalta. Mutta viestissäsi kieli on "asiallisen" näköisiä, vaikka linkit tai tarkoitusperä todellakaan ei ole.

     

    Sujuuko englannin kieli? Jos haluat äänesi kuuluviin oikeassa paikassa, suosittelen seuraavaa sivustoa, jossa voi kirjoittaa palautteesi: 

    https://community.f-secure.com/t5/Feature-Requests/idb-p/Idea_Exchange

     

    Kiitoksia yhteistyöstäsi.

Tämä keskustelu on suljettu.
Hinnoittelu ja tuotetiedot