SAFE: automaattinen asennus eilen 7.3.2019?

JustMeAsking
JustMeAsking Viestejä: 3 New Member

Olen uudistanut SAFE-tilauksemme helmikuussa. Päivitys sujui tuolloin hyvin kummassakin laitteessa. Mutta eilen 7.3.2019 pujahti jokin automaattinen SAFE-päivitys, jonka jälkeen ainakin SAFE-näkymä Tarkista päivitykset -valikossa on erilainen. Lisäksi ei-tilattu-eikä-toivottu musta pieni ruutu vilahti näytöllä samoihin aikoihin. Oliko tämä akuutti ja ihan oikea F-Securen tietoturvaohjelmapäivitys? Olisi toivottavaa, että ohjelma kysyisi käyttäjältä, saako päivityksen tehdä juuri tuolloin ja aiheuttaako se mahdollisesti jotakin muuta. Lisäksi käyttäjänä arvostaisin tietoa siitä, miksi ohjelma päivitetään. 

Viestejä yhteensä

  • Tusse
    Tusse Viestejä: 7 Explorer

    Sama täällä! Toiseen laptopiin F-secure safe oli asentanut itsensä uudestaan automaattisesti. Toisessa laptopissa se lakkasi toimimasta, ja koko ohjelma oli hävinnyt koneelta. Kuitenkin ilmestyi ruutu "asenna f-secure". Luotin nyt tähän ja asensin sen uudestaan, koska kaikki vaikutti oikealta ja rehelliseltä. Nyt kaikki toimii normaalisti. Ainoa asia joka häiritsee minua, on että logitiedostot alkavat päivämäärästä 6.3.2019. Minulla on ollut ohjelma asennettuna jo vuosia, mutta nyt näyttää siltä että ensimmäinen asennus on tapahtunut vasta 6.3.2019.

    Pitääkö olla huolissaan?

  • JustMeAsking
    JustMeAsking Viestejä: 3 New Member

    Oh, no! Nythän mä vasta olen huolissani!! Tuo asennuspäivä oli 6.3.2019. Annoin sen väärin ensin. Käytössäni oli tuolloin oma DNAn kautta hankittu 'Huawei-mokkula' eli langaton yhteys. 

  • Tusse
    Tusse Viestejä: 7 Explorer

    Edelleen sama täällä. Dna:n mokkulan kautta tulee liikenne. Minulla on Safe viidessä laitteessa:

    Laptop 1 (Windows 10)

    Laptop 2 (Windows 7)

    Tabletti 1 (Android)

    Tabletti 2 (Android)

    Puhelin (android)

     

    Näissä Android laitteissa ei tapahtunut mitään. Ainoasstaan Windows-läppäreissä.

     

    Ehkä F-securen ekspertti voi rauhoittaa meitä kohta?

  • JustMeAsking
    JustMeAsking Viestejä: 3 New Member

    Hyvä tietää.

  • Tusse
    Tusse Viestejä: 7 Explorer

    Kiitos vastauksesta! Vielä vinkkinä, että jos lisenssit ovat täynnä (My F-secure sivulla), kuten minulla. Kaikki viisi lisenssiä käytössä. Jouduin ensin poistamaan Laptop 1 lisenssin, ennenkuin pystyin asentamaan ohjelman uudestaan. Kumma kyllä, Laptop 2:ssa ei tarvinnut tehdä mitään.

  • Stefan48
    Stefan48 Viestejä: 2 New Member

    @H4nsu wrote:

    Hei kaikki!

     

    F-Secure SAFE:n osalta on käynnissä automaattinen kanavapäivitys, ja kyseinen päivitys sisältää esimerkiksi muutoksia käyttöliittymässä.

     

    Jos törmäätte tilanteeseen, jossa F-Secure vaikuttaisi kadonneen koneelta, käynnistäkää tietokone uudelleen, jonka jälkeen asennuksen pitäisi jatkua normaalisti. Jos tilanteenne vaatii tuon uudelleenasennuksen, niin silloin lokitiedostot alkavat tuosta uudelleenasennuspäivästä.


    Ilmeisesti tästä johtuen tuttavani windows 7 64-bit koneelta oli hävinnyt f-secure ja sen mukana windowsin resurssienhallinta myös vioittui siten, se lakkasi toimimasta kun hiiren oikealla näppäimellä yritti klikata valikkoja. Ei voinut kopioida,ei voinut suorittaa mitään järjestelmänvalvojana ym. Systeemitiedostojen tarkistus vikasietotilassa ei korjannut tilannetta, ainoastaan palaaminen aiempaan palautuspisteeseen korjasi  ja mahdollisti F-securen uudelleenasennuksen kun sen jäänteet oli ensin poistettu erillisellä poistotyökalulla.  Miksei F-securen iso päivitys aiheuta tai luo palautuspistettä?

    Hannu

  • Stefan48
    Stefan48 Viestejä: 2 New Member

    @H4nsu wrote:

    Hei kaikki!

     

    F-Secure SAFE:n osalta on käynnissä automaattinen kanavapäivitys, ja kyseinen päivitys sisältää esimerkiksi muutoksia käyttöliittymässä.

     

    Jos törmäätte tilanteeseen, jossa F-Secure vaikuttaisi kadonneen koneelta, käynnistäkää tietokone uudelleen, jonka jälkeen asennuksen pitäisi jatkua normaalisti. Jos tilanteenne vaatii tuon uudelleenasennuksen, niin silloin lokitiedostot alkavat tuosta uudelleenasennuspäivästä.


    Ilmeisesti tästä johtuen tuttavani windows 7 64-bit koneelta oli hävinnyt 07.03.19 f-secure ja sen mukana windowsin resurssienhallinta myös vioittui siten, se lakkasi toimimasta kun hiiren oikealla näppäimellä yritti klikata valikkoja. Ei voinut kopioida,ei voinut suorittaa mitään järjestelmänvalvojana ym. Systeemitiedostojen tarkistus vikasietotilassa ei korjannut tilannetta, ainoastaan palaaminen aiempaan palautuspisteeseen korjasi  ja mahdollisti F-securen uudelleenasennuksen kun sen jäänteet oli ensin poistettu erillisellä poistotyökalulla.  Miksei F-securen iso päivitys aiheuta tai luo palautuspistettä?

  • [Deleted User]
    [Deleted User] Viestejä: 0 Former F-Secure Employee

    @Stefan48, moi. Viesti tulee myöhässä, mutta tulee nyt.

     

    Kokeilin tarkistaa, mikäli tuohon olisi tullut jokin suorempi vastaus - enpäs saanutkaan. Muistaisin, että F-Securen asennuksen pitäisi palautuspisteen luomiseen antaa komennon. Tarkemmin pyytäisin olemaan tukeemme yhteydessä, kyseiseltä tietokoneelta luodun FSDIAG-kansion kanssa mikäli parempaa selvitystä tähän saataisiin - että missä kohtaa meni mönkään.

    Kiitoksia.

Tämä keskustelu on suljettu.
Hinnoittelu ja tuotetiedot