Pankkisuojaus estää tunnistus- ja maksutapahtumat verkkopankkitunnuksilla

micaro
micaro Viestejä: 5 New Member

Kun F-Securen lisäosa on asennettu selaimeen ja pankkisuojaus kytketty päälle asetuksista, tunnistautuminen verkkopankkitunnuksilla ei onnistu maksutapahtumien ja tunnistautumistapahtumien yhteydessä käytettäessä eri verkkopalveluita. Selaimen ohjautuessa verkkopankin kirjautumissivulle, verkkopankki ilmoittaa, että istunto on vanhentunut ja katkaistu. Tällöin tunnistus- ja maksutapahtuma keskeytyy peruuttamattomasti. Tavallinen sisään kirjautuminen itse verkkopankkiin onnistuu. Pankkitunnistautuminen toimii odotetusti, kun pankkisuojaus on kytketty kokonaan pois päältä. Asetuksella "Älä keskeytä aktiivisia internet-yhteyksiä" ei ole vaikutusta asiaan. Ongelma on kestänyt koko syksyn 2018 ja jatkuu.

Tätä on testattu eri ihmisten tietokoneilta ja eri selaimissa (Firefox/Chrome), selaimen evästeet ja välimuisti on tyhjennetty sekä F-Secure palvelut selaimen lisäosineen on uudelleen asennettu. Tilanne ei korjaudu.

Viestejä yhteensä

  • esapit
    esapit Viestejä: 7 Observer

    Olen huomannut todella saman. Ainoastaan kokonaan tämän ominaisuuden käytöstä poistaminen antoi minulle maksaa Jimmspc:n tilauksen verkkopankilla. Lisäksi tämä on kohdallani estänyt verkkotunnistautumiseni lukuisilla muillakin käymillä verkkosivuilla joilla on ollut pakollinen tunnistauminen pankkitunnuksilla (esim. elisan telian maksaminen yms...)

    Minä en pyydä vaan VAADIN että tämä tullaan korjaamaan NYT, HETI tai VÄLITTÖMÄSTI!

     

     

  • [Deleted User]
    [Deleted User] Viestejä: 0 Former F-Secure Employee

    Hei @esapit ja @micaro!

    Onko teillä mahdollisesti käytössä S-Pankki? S-Pankki on tehnyt sivuillaan muutoksia, jotka vaikuttavat meidän ohjelmamme pankkitoimintojen suojauksen toimivuuteen.

     

    Mikäli kyseessä on S-Pankki, tämä on meillä tiedossa oleva ongelma ja tämä pyritään korjaamaan mahdollisimman pian.

     

    Jos kyseessä on jokin toinen pankki, olisitteko yhteydessä asiakastukeemme? Kiitos!

  • micaro
    micaro Viestejä: 5 New Member

    On S-Pankki...

  • turvaton
    turvaton Viestejä: 2 Observer

    Vika aiheuttaa aika paljon ongelmia, joten toivottavasti korjaus tulee pian.

  • [Deleted User]
    [Deleted User] Viestejä: 0 Former F-Secure Employee

    Hei!

    Näillä näkymin korjaus on tulossa viimeistään helmikuun aikana.

  • turvaton
    turvaton Viestejä: 2 Observer
    Nyt toimii.
Tämä keskustelu on suljettu.
Hinnoittelu ja tuotetiedot