Hidastunutko?

normikayttaja
normikayttaja Viestejä: 7 New Member

Moi,

Onko muilla ollut kokemuksia että Espoon yhteys olisi ollut aika pohjalukemissa ainakin kuukauden ajan? Muutama sata kiloa tavua sekunnissa täyttää kaistan usein täysin.

Viestejä yhteensä

  • Miks1
    Miks1 Viestejä: 11 New Member

    Itse huomasin viikonloppuna saman, että nopeudet on ihan surkeita alle 1 megan ja ilman Freedomea sain täydet 100 megaa.. En tiedä, että kannattaako tämmöisestä edes maksaa, kun nopeudet heittelee näin pahasti todella usein.

     

    Otin testiin ProtonVPN ja saan ilmaisversiolla parempia nopeuksia, kuin Freedome antaa tuolla surkealla Espoon serverillä Smiley Very Happy

  • FS_Ekku
    FS_Ekku Viestejä: 205 Former F-Secure Employee

    Hei,

     

    Olin yhteydessä Freedome tiimiin ja heiltä päin tuli tieto että Espoon Freedome palvelimilla ei ole ollut kapasiteettiongelmia viimeisen kuukauden aikana. Teimme myös täältäpäin nopeustestejä ja kaikki toimi normaalisti.

     

    Oletteko kokeilleet käyttää esimerkiksi Tukholman palvelinta jos se toimisi teille paremmin? 

  • Miks1
    Miks1 Viestejä: 11 New Member

    Testailin Espoon kautta tänään ja välillä nopeudet olivat alle 1 megan, mutta Freedomen (2.16.5289.0) sammuttamisen ja uudelleenkäynnistyksen jälkeen alkoi taas toimimaan normaalisti.

     

    Edit: Omat ongelmat hävisivät, kun asensi koko Windows 10 (tää on kyllä ihan surkea) uusiksi ja toivottavasti pysyykin toiminnassa nyt.

  • normikayttaja
    normikayttaja Viestejä: 7 New Member

    Ääh, minulla ei ole kyllä aikaa asentaa kaikkea uusiksi. Smiley Indifferent

    Pitää varmaan kokeilla perinteisempää ipsec vpn:ää seuraavaksi mikä ei tarvitse ylimääräistä softaa pyörimään winukkaan.

  • Terozzz
    Terozzz Viestejä: 2 New Member

    Hidas on täälläkin, normaalisti 100/20Megaa mutta kun laittaa freedomen pääle tippuu nopeus 2-3Megaan sekunnissa. Surkea esitys. Täytyy vaihtaa muhuun (ihan miihin tahansa), niissä sentään nopeus pysyy siellä yli 30megan 

  • Miks1
    Miks1 Viestejä: 11 New Member

    Täällä 100/10 netti ja vpn päällä 30 megaa ja ilman 95 megaa, niin kuuluuko tuon hidastaa nettiä noin paljon??

  • SirWalther
    SirWalther Viestejä: 62 Former F-Secure Employee

    Hei @Miks1,

     

    VPN-palveluita käytettäessä nopeus pienenee aina jonkin verran. Se, kuinka paljon, riippuu valitun viruaalisijainnin fyysisestä etäisyydestä, omien laitteidesi asetuksista ym. Alla olevassa artikkelissa hieman enemmän infoa:
    https://community.f-secure.com/t5/F-Secure/Miksi-Internet-yhteyteni/ta-p/88015

     

    Itse sain eilen iOS-laitteella WiFi-yhteyden (50mb) kautta n. 50mb latausnopeuksia Freedomen ollessa yhdistettynä Espooseen, eli ei pitäisi ainakaan tällä hetkellä olla mitään isompia häiriöitä.

  • Kapteeni_Kaaos
    Kapteeni_Kaaos Viestejä: 42 Enthusiast

    Aivan selvää hidastumista on havaittavissa. Testasin Ooklan testillä, Freedome on noin 40Mb/s (nettiyhteys vdsl/valokuitu 100/50) hitaampi kuin normaalisti. Yleesä hidastuminen on 10-20Mb/s luokkaa.

     

    Lisäksi sen huomaa parista muustakin asiasta. Pelaan usein nettipelejä, ja normaalisti Freedomea ei edes huomaa jos se sattuu jäämään päälle edes niissä peleissä joissa  lyhyt vasteaika on oleellinen. Tällä hetkellä pelaamisesta Freedome päällä ei tule mitään, pelit tahmaa aivan tolkuttomasti.

     

    Toinen asia minkä olen huomannut on, että välillä yhdistäminen Espooseenkin kestää selvästi normaalia pidempään.

     

    Onko tämä  jatkuva helle syynä, kuka tietää, mutta selvästi hitaammalla Freedome käy tällä hetkellä.

     

     

  • Terozzz
    Terozzz Viestejä: 2 New Member
    Juu nyt sa tämä pa$ka riittää. NordVPN on 10 kertaa nopeampi yhteys aina. Tällä 2MB/s ei pelleillä kun pitäisi olla 100. Heippa.
Tämä keskustelu on suljettu.
Hinnoittelu ja tuotetiedot